Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid children who have experienced trauma
Assist children who have experienced trauma
Dermatitis F54 and L23-L25
Driving instructor
Duty to have a regard to interests
Duty to have regard for the welfare of officials
Gastric ulcer F54 and K25.-
Have a Q and A session with bank loanees
Have a dialogue with bank loanees
Independent learner
Instructor in driving
Interview bank loanee
Interview bank loanees
Learner rate
Learner wage
Mucous colitis F54 and K58.-
Self directed learner
Self-learner
Support children who have encountered trauma
Support children who have experienced trauma
Teacher of driving
Teacher of learner drivers
Ulcerative colitis F54 and K51.-
Urticaria F54 and L50.-

Vertaling van "learners can have " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


aid children who have experienced trauma | assist children who have experienced trauma | support children who have encountered trauma | support children who have experienced trauma

aider les enfants ayant vécu un traumatisme


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tablea ...[+++]


A mitochondrial fatty acid oxidation disorder characterized by hyperinsulinemic hypoglycemia with seizures, and in one case fulminant hepatic failure. Less than 10 cases have been reported to date. The disease can present in infancy or early childhoo

hyperinsulinisme par déficit en 3-hydroxylacyl-CoA déshydrogénase des acides gras à chaîne courte


A glycogen storage disease of adults with characteristics of progressive upper and lower motor neuron dysfunction, progressive neurogenic bladder and cognitive difficulties that can lead to dementia. The prevalence is unknown. More than 50 cases have

maladie des corps de polyglucosane de l'adulte


Definition: This category should be used to record the presence of psychological or behavioural influences thought to have played a major part in the etiology of physical disorders which can be classified to other chapters. Any resulting mental disturbances are usually mild, and often prolonged (such as worry, emotional conflict, apprehension) and do not of themselves justify the use of any of the categories in this chapter. | Psychological factors affecting physical conditions Examples of the use of this category are:asthma F54 and J ...[+++]

Définition: Cette catégorie doit être utilisée pour enregistrer la présence de facteurs psychologiques ou comportementaux supposés avoir joué un rôle majeur dans la survenue d'un trouble physique classable dans l'un des autres chapitres. Les perturbations psychiques attribuables à ces facteurs sont habituellement légères, mais souvent persistantes (par exemple, une inquiétude, un conflit émotionnel, une appréhension) et leur présence ne justifie pas un diagnostic de l'une quelconque des catégories décrites dans ce chapitre. | Facteurs psychologiques influençant une affection physique Exemples d'utilisation de cette catégorie:asthme F54 e ...[+++]


duty to have a regard to interests | duty to have regard for the welfare of officials

devoir de sollicitude | droit de sollicitude


have a dialogue with bank loanees | interview bank loanee | have a Q and A session with bank loanees | interview bank loanees

interroger des emprunteurs


teacher of driving | teacher of learner drivers | driving instructor | instructor in driving

instructeur en conduite de véhicules à moteur | moniteur d'auto-école | moniteur de conduite/monitrice de conduite | moniteur d'école de conduite
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In some EU Member States, such as the Netherlands, Sweden and Denmark, substantial tuition fees have been introduced for non-EU learners, which institutions use to raise income levels, allowing them, for example to offer targeted scholarships to learners from emerging and developing countries.

Dans certains États membres de l’UE, tels que les Pays‑Bas, la Suède et le Danemark, des droits d’inscription élevés ont été instaurés pour les apprenants issus de pays tiers; cette source de revenus supplémentaires permet par exemple aux établissements de cibler leur offre de bourses sur les apprenants provenant de pays en développement ou émergents.


It opens doors on languages for a broader range of learners, nurturing self-confidence in young learners and those who have not responded well to formal language instruction in general education.

Elle ouvre les portes de l'apprentissage des langues à un plus large éventail d'apprenants, en conférant plus d'assurance aux jeunes apprenants et à ceux pour qui l'apprentissage linguistique formel organisé dans le cadre de l'enseignement général n'a pas donné de bons résultats.


Other European instruments such as the European Qualifications Framework (EQF),[17] the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET)[18] and the European Credit Transfer System (ECTS)[19] have been implemented alongside Europass in the last decade to support the movement of learners and workers.

D'autres instruments européens, tels que le cadre européen des certifications (CEC)[17], le système européen de transfert de crédits pour l’enseignement et la formation professionnels (ECVET)[18], ainsi que le système européen de transfert et d'accumulation de crédits (ECTS)[19], ont été mis en œuvre aux côtés d'Europass au cours de ces dix dernières années afin de promouvoir la mobilité des apprenants et des travailleurs.


In the ‘digital age of education’, the use of technology in education has to be beneficial for the learning process: for instance, while learning to code is not an end in itself, learners have to understand the logic of coding and acquire a skillset needed to use evolving technological means in the learning and life environments.

À «l’ère numérique de l’éducation», le recours à la technologie dans l’enseignement doit servir le processus d’apprentissage: par exemple, même si apprendre à encoder n’est pas une fin en soi, les apprenants doivent comprendre la logique de l’encodage et acquérir le bagage nécessaire pour pouvoir utiliser les moyens technologiques en constante évolution dans leur environnement d’apprentissage et dans leur vie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The design and quality of education systems also have a strong impact on learners' participation and performance, and certain systemic factors may negatively influence learning progress.

La conception et la qualité des systèmes d'enseignement ont aussi une influence déterminante sur la participation et les performances des apprenants, et certains facteurs systémiques peuvent influencer négativement les apprentissages.


Having been raised on the East Coast, I sincerely want to believe that there can be a day when the Government of Newfoundland can call ministers, priests, rabbis and spiritual leaders of the First Nations to the management table as equals so that they may plan collectively a brighter future for their learners.

Comme j'ai grandi sur la côte est, je veux vraiment croire qu'un jour viendra où le gouvernement de Terre-Neuve pourra convoquer, comme égaux, les ministres du culte, les prêtres, les rabbins et les chefs spirituels des Premières nations à une réunion de gestion pour qu'ils puissent préparer un meilleur avenir pour les élèves.


Since the launch of new opportunities for mobility in 2009, some 5 000 adult learners from 30 countries have received a grant to participate in learning experiences and volunteering activities abroad to increase their personal development skills.

Depuis la création de nouvelles possibilités de mobilité en 2009, quelque 5 000 apprenants adultes de 30 pays ont obtenu une subvention pour participer à des actions d’apprentissage et de volontariat à l’étranger et développer ainsi leurs compétences personnelles.


(2) non-formal and informal learning activities within the youth field are complementary to the formal education and training system, have a participative and learner-centred approach, are carried out on a voluntary basis and are therefore closely linked to young people's needs, aspirations and interests; by providing an additional source of learning and a possible route into formal education and training, such activities are particularly relevant to young people with fewer opportunities;

(2) les activités d'éducation et de formation non formelles et informelles dans le domaine de la jeunesse sont complémentaires du système d'éducation et de formation formelles, ont une approche basée sur la participation et axée sur l'apprenant et, étant exercées à titre volontaire, sont étroitement liées aux besoins et aux aspirations des jeunes et à leurs centres d'intérêt; dans la mesure où elles constituent un moyen supplémentaire d'éducation et de formation ainsi qu'une voie d'accès éventuelle à l'éducation et à la formation for ...[+++]


The advances in materials available to learners would not have happened without LINGUA support.

Les progrès réalisés dans le domaine du matériel mis à la disposition des élèves n'auraient pu être accomplis sans l'aide du programme LINGUA.


Finally, Commissioner Vassiliou also considered that the important budget allocation proposed for the programme will send a clear signal to young people and also to the adult learners that Europe is strongly committed and will have the means to tackle their problems.

Enfin, Mme Vassiliou a également estimé que l'importante dotation budgétaire proposée pour le programme serait pour les jeunes et les apprenants adultes le signe clair que l'Europe est tout à fait déterminée et qu'elle aura les moyens de surmonter leurs problèmes.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'learners can have' ->

Date index: 2023-12-11
w