Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic skills learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Foundation learning
Learning Skills Initiative
Learning ability
Learning aptitude
Learning capacity
Learning skill
Life skills learning
Life skills training
Loss of learned skills
Moderate mental subnormality
Self-learning skills

Vertaling van "learning skill " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
self-learning skills

compétences d'auto-apprentissage [ capacité d'auto-apprentissage ]


Learning Skills Initiative

Initiative sur les aptitudes d'apprentissage


learning capacity [ learning ability | learning skill | learning aptitude ]

aptitude à apprendre [ aptitude à l'apprentissage | facilité d'assimilation | faculté d'apprentissage ]




Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités habituelles d'apprentissage sont altérées dès les premières étapes du développement. L'altération n'est pas seulement la conséquence d'un manque d'occasions d'apprentissage ou d'un retard mental et elle n'est pas due à un traumatisme cérébral ou à une atteinte cérébrale acquise.


life skills learning | life skills training

formation en dynamique de la vie | apprentissage de l'autonomie fonctionnelle


basic skills learning | foundation learning

apprentissage de base | apprentissage fondamental


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in s ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
101. Calls on the Member States to take full account of the importance of automatisation as a trend that may erode the quantitative importance of many jobs, and to direct their training programmes for the unemployed into learning skills that are useful in non-routine jobs;

101. invite les États membres à prendre pleinement en considération l'importance de l'automatisation, une tendance susceptible de réduire les effectifs dans de nombreux métiers, et à axer les programmes de formation des chômeurs sur l'acquisition de compétences utiles dans des emplois non routiniers;


101. Calls on the Member States to take full account of the importance of automatisation as a trend that may erode the quantitative importance of many jobs, and to direct their training programmes for the unemployed into learning skills that are useful in non-routine jobs;

101. invite les États membres à prendre pleinement en considération l'importance de l'automatisation, une tendance susceptible de réduire les effectifs dans de nombreux métiers, et à axer les programmes de formation des chômeurs sur l'acquisition de compétences utiles dans des emplois non routiniers;


The youth said to us, we need more than two hours; we need a space to come together to learn about our community, learn about history, and learn skills and strategies to improve our lives and to change our schools or other services.

Les jeunes nous ont dit qu'ils avaient besoin de plus de deux heures; qu'ils avaient besoin d'un endroit pour se rencontrer, afin de mieux connaître leur communauté, leur histoire, et apprendre des compétences et des stratégies pour améliorer leurs vies et modifier les services offerts à l'école ou ailleurs.


They continue to learn skills, and trade skills in particular, and they leave Eva's Phoenix after a period six to 12 months to go into jobs.

Ils continuent d'acquérir des compétences, surtout des compétences relatives aux métiers, et ils quittent Eva's Phoenix après six à 12 mois pour entrer sur le marché du travail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Further points out in this connection that, in the present economic climate, businesses and the public sector are increasingly having recourse to unpaid internships or stages in order to avoid taking young persons on under a contract of employment; takes the view, without detracting in any way from the usefulness of such measures in affording young people work experience, that a model for a European scheme for a cross-border short-term employment contract should be created in order to enable young people to gain experience in their chosen field in a country other than their own without any risk to the employer; believes that the European skills exchange ...[+++]

8. fait également remarquer, à cet égard, que dans le climat économique actuel, les entreprises et le secteur public ont de plus en plus recours à des stages non rémunérés afin d'éviter de devoir engager des jeunes dans le cadre d'un contrat d'emploi; estime, sans minimiser nullement l'utilité de ces mesures qui donnent aux jeunes une expérience professionnelle, qu'il convient de créer un modèle de système européen de contrat d'emploi transfrontalier à court terme pour permettre aux jeunes d'acquérir de l'expérience dans leur domaine dans un autre pays que le leur sans que cela présente un risque pour l'employeur; considère que l'échange européen de compétences prop ...[+++]


This perception contradicts the truth, as was illustrated in 1997 by a report from the Organization of Economic Co-operation and Development that warned that Canada's future economic competitiveness depended upon raising our literacy and learning skills, especially in the workplace, where we use our literacy skills the most.

Cette perception est contraire à la réalité, comme l'a montré en 1997 un rapport de l'Organisation de coopération et de développement économiques, qui soulignait que la future compétitivité du Canada sur le plan économique serait tributaire d'une amélioration de nos capacités de lecture, d'écriture et d'apprentissage, particulièrement en milieu de travail, où on y recourt le plus.


I certainly support lifelong training, but I feel that if specific preparation, specific training in learning skills is not provided at the appropriate age, namely during school years, we will have even less chance of success with adults who are no longer open to learning.

Pour ce qui est de la formation tout au long de la vie, je suis d'accord mais je dis que sans préparation précise, sans entraînement précis à l'apprentissage - qui se fait à l'âge où il doit se faire, c'est-à-dire à l'âge scolaire -, nous ne pouvons pas atteindre les adultes, qui ne sont plus disposés à apprendre.


I certainly support lifelong training, but I feel that if specific preparation, specific training in learning skills is not provided at the appropriate age, namely during school years, we will have even less chance of success with adults who are no longer open to learning.

Pour ce qui est de la formation tout au long de la vie, je suis d'accord mais je dis que sans préparation précise, sans entraînement précis à l'apprentissage - qui se fait à l'âge où il doit se faire, c'est-à-dire à l'âge scolaire -, nous ne pouvons pas atteindre les adultes, qui ne sont plus disposés à apprendre.


1) As a basis for long-term employability and further learning, all citizens should be able to have free access to the acquisition of key skills, including literacy and numeracy but also other key skills, such as maths, science and technology, foreign languages, "learning to learn" skills (i.e. the ability and the desire to continuously acquire and update knowledge and competences), cultural awareness, social/personal skills, entrepreneurship, and technological culture (including ICT skills, to be validated, for example, through tools ...[+++]

1) Pour assurer leur capacité d'insertion professionnelle à long terme et leur formation continue, tous les citoyens devraient avoir la possibilité d'acquérir gratuitement certaines compétences clés, y compris la lecture, l'écriture et le calcul, mais aussi d'autres compétences clés telles que les mathématiques, les sciences et la technologie, les langues étrangères, les aptitudes permettant d'"apprendre à apprendre" (c'est-à-dire l'aptitude et la volonté d'acquérir et d'actualiser en permanence ses connaissances et ses compétences), la sensibilisation culturelle, les compétences sociales/personnelles, l'esprit d'entreprise et la culture ...[+++]


These people have learned skills through association with former jihadis, or have learned the trade of terrorism in Afghan camps.

Ces personnes ont acquis leur savoir-faire en fréquentant des anciens du jihad ou ont appris ces techniques terroristes dans les camps afghans.


w