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Corporations
European legal status
Legal entity
Legal personality
Legal position
Legal situation
Legal status
Legal status of an undertaking
Legal tender
Legal tender status
Legally preferred method
Legally preferred status
Non-legal tender
Organisation
Organization
Preferential status
Preferred status
Without legal tender status

Vertaling van "legally preferred status " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
legally preferred status

caractère prioritaire en droit


preferred status [ preferential status ]

statut préférentiel [ statut privilégié ]


non-legal tender | without legal tender status

n'ayant pas cours légal






cancellation of the legal tender status of national banknotes and coins

suppression du cours légal des billets et pièces libellés en monnaies nationales


legal status [ legal entity | legal personality ]

statut juridique [ personnalité juridique | personne juridique | statut légal ]




organisation [ legal status of an undertaking | organization | corporations(UNBIS) ]

société [ forme juridique de société | statut juridique de société ]


legal status | legal position | legal situation

situation juridique | situation légale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As stated in the Policy Plan on Legal Migration, and in line with aims of the European Employment Strategy, the EU is taking a two-track approach for the next years: facilitate the admission of certain categories of immigrants on a needs-based approach (e.g. highly skilled and seasonal workers) without prejudice to the application of the Community preference principle and provide a common secure legal status to all legal immigrant ...[+++]

Comme il en est fait état dans le programme d’action relatif à l’immigration légale, et conformément aux objectifs de la stratégie européenne pour l’emploi, l’UE a décidé d’adopter pour les années à venir une approche à deux volets consistant à faciliter l’admission de certaines catégories d’immigrants en fonction des besoins (par exemple, travailleurs hautement qualifiés et travailleurs saisonniers) sans porter préjudice à l'application du principe de la préférence communautaire et à conférer à tous les travailleurs immigrés en situation régulière un statut juridique sûr qui leur soit en outre commun.


These suggestions include: encouraging donation through granting of preferred-recipient status to organ donors; offering financial inducements; legalization of presumed consent; routine harvesting; and introduction of required response, or what in the United States is called “mandated response”, to a legally stipulated request.

Elles proposent notamment de favoriser les dons par l'octroi du statut de receveur privilégié aux donneurs d'organes, d'offrir des incitatifs financiers, de légaliser le consentement présumé, de faire des prélèvements de routine et d'introduire le principe d'une réponse exigée, ou de ce qu'on appelle aux États-Unis la «réponse obligatoire» à une demande prévue dans la loi.


Hon. Pierrette Ringuette: Honourable senators, I have attended many sessions of the Standing Committee on Legal and Constitutional Affairs on this bill for the simple reason that I partially disagree with giving Elections Canada preferred status as an employer for their part-time positions.

L'honorable Pierrette Ringuette : Honorables sénateurs, j'ai participé à plusieurs séances du Comité permanent des affaires juridiques et constitutionnelles sur ce projet de loi pour la simple et bonne raison que je suis partiellement en désaccord avec le fait qu'Élections Canada bénéficie d'un statut privilégié comme employeur pour les postes à temps partiel.


2. When a State Party returns a victim of trafficking in persons to a State Party of which that person is a national or in which he or she had, at the time of entry into the territory of the receiving State Party, the right of permanent residence, such return shall be with due regard for the safety of that person and for the status of any legal proceedings related to the fact that the person is a victim of trafficking and shall preferably be voluntary.

2. Lorsqu'un État partie renvoie une victime de la traite des personnes dans un État partie dont cette personne est ressortissante ou dans lequel elle avait le droit de résider à titre permanent au moment de son entrée sur le territoire de l'État partie d'accueil, ce retour est assuré compte dûment tenu de la sécurité de la personne, ainsi que de l'état de toute procédure judiciaire liée au fait qu'elle est une victime de la traite, et il est de préférence volontaire.


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As stated in the Policy Plan on Legal Migration, and in line with aims of the European Employment Strategy, the EU is taking a two-track approach for the next years: facilitate the admission of certain categories of immigrants on a needs-based approach (e.g. highly skilled and seasonal workers) without prejudice to the application of the Community preference principle and provide a common secure legal status to all legal immigrant ...[+++]

Comme il en est fait état dans le programme d’action relatif à l’immigration légale, et conformément aux objectifs de la stratégie européenne pour l’emploi, l’UE a décidé d’adopter pour les années à venir une approche à deux volets consistant à faciliter l’admission de certaines catégories d’immigrants en fonction des besoins (par exemple, travailleurs hautement qualifiés et travailleurs saisonniers) sans porter préjudice à l'application du principe de la préférence communautaire et à conférer à tous les travailleurs immigrés en situation régulière un statut juridique sûr qui leur soit en outre commun.


The low rate of recovery of irregular payments (a cumulative recovery rate of only 17 % since 1971) is in part due to national administrative delays and practices (suspension of action to recover until related legal action concerning fraud has been completed, absence of preferred creditor status for CAP debts, no disincentive to frivolous appeals) and to the Commission's reluctance to accept offers of partial settlement.

Le faible taux de recouvrement des paiements irréguliers (le taux cumulé de recouvrement depuis 1971 n'est que de 17 %) est dû notamment aux pratiques et aux retards des administrations nationales (suspension de l'action en recouvrement en attendant la fin des poursuites judiciaires auxquelles la fraude a donné lieu, absence de statut de créancier préférentiel pour les créances au titre de la PAC, absence de mesures dissuadant les appels fantaisistes) et à la réticence de la Commission à accepter les propositions de règlement partiel.


Proposal No 37 : For several reasons relating mainly to the nature of its financing and the preference of shareholders or stakeholders who support projects with a strong element of social, economic and sometimes technological innovation, the market economy is structured around a variety of different types of legal status (foundations, cooperatives, mutual associations, etc.).

Proposition n° 37 : Pour plusieurs raisons tenant essentiellement à la nature de son financement ou au choix des actionnaires ou parties prenantes qui soutiennent et accompagnent des projets à forte innovation sociale, économique et parfois technologique, l'économie sociale se structure à travers une variété de statuts juridiques distincts (fondations, coopératives, mutuelles, etc.).


Proposal No 37 | For several reasons relating mainly to the nature of its financing and the preference of shareholders or stakeholders who support projects with a strong element of social, economic and sometimes technological innovation, the market economy is structured around a variety of different types of legal status (foundations, cooperatives, mutual associations, etc.).

Proposition n° 37 | Pour plusieurs raisons tenant essentiellement à la nature de son financement ou au choix des actionnaires ou parties prenantes qui soutiennent et accompagnent des projets à forte innovation sociale, économique et parfois technologique, l'économie sociale se structure à travers une variété de statuts juridiques distincts (fondations, coopératives, mutuelles, etc.).


Next, our report did not specify the preferred organizational and legal status for the WMO, but it did stress that it should be at arm's length from the utilities and AECL, that its board of directors should be appointed by the federal government and be representative of key stakeholders, that its advisory council also should be appointed by the federal government on the basis of recommendations from professional and other organizations, and finally, that the WMO should be subject to ``multiple oversight mechanisms,'' including regular public review, pref ...[+++]

En second lieu, nous n'avions pas précisé dans notre rapport quel devait être le type d'organisation et le statut légal de la SG, mais nous avions expressément mentionné qu'il fallait qu'elle soit indépendante des sociétés de production d'électricité et d'EACL, que son conseil d'administration devait comprendre des membres nommés par le gouvernement fédéral et des représentants des principales parties prenantes, que son comité consultatif devait lui aussi être nommé par le gouvernement fédéral sur la base des recommandations faites par des organisations professionnelles ou autres, et enfin que la SG devait être encadrée par des «mécanism ...[+++]


3. GSP STATUS The Generalized System of Preferences applies to industrial goods, textiles and agricultural products from Poland. 4. OTHER AREAS OF COOPERATION A. Economic cooperation Although Poland's legal framework provides wide opportunities for direct investment and for commercial and economic cooperation, economic operators take the view that the country's infrastructure needs further improvement.

3. S.P.G. ACCORDE La Pologne bénéficie du système de préférences généralisées (S.P.G.) pour les produits industriels, textiles et agricoles.




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'legally preferred status' ->

Date index: 2023-07-01
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