35. Stresses that appropriate rules that respect transparency should be included for the processing of personal data relating to eCalls, not only by MNOs but also by all other actors involved, including vehicle manufacturers, PSAPs and emergency services, in order to ensure that the principles of privacy and protection of personal data are respected in accordance with European directives 95/46/EC and 2002/58/EC and with national legislation; stresse
s that any upcoming legislation should clarify the responsibilities, under Directive 95/46/EC, of the different actors involved in the eCall, as well as the modalities for providing informati
...[+++]on to data subjects and for facilitating the exercise of their rights; 35. souligne que des règles appropriées, respectant la transparence, devraient être incluses pour le traitement des données personnelles liées aux eCall, non seulement par les ORM, mais aussi par tous les autres acteurs concernés, dont les fabricants de véhicules, les PSAP et les services d'urgence, afin de garantir le respect des principes de protection de la vie privée et des données à caractère personnel conformément aux directives européennes 95/46/CE e
t 2002/58/CE et aux législations nationales; souligne que toute législat
ion à venir devrait clarifier les respo ...[+++]nsabilités au titre de la directive 95/46/CE incombant aux différents acteurs participant au système eCall ainsi que les modalités de transmission des informations aux personnes concernées et de facilitation de l'exercice de leurs droits;