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Level loop top effect

Vertaling van "level loop top effect " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52017DC0725 - EN - REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL On the implementation, functioning and effectiveness of the.eu Top-Level Domain // COM(2017) 725 final

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52017DC0725 - EN - RAPPORT DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN ET AU CONSEIL sur la mise en œuvre, le fonctionnement et l’efficacité du domaine de premier niveau.eu // COM(2017) 725 final


on the implementation, functioning and effectiveness of the.eu Top-Level Domain

sur la mise en œuvre, le fonctionnement et l'efficacité du domaine de premier niveau.eu


REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL on the implementation, functioning and effectiveness of the.eu Top-Level Domain (Text with EEA relevance)

RAPPORT DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN ET AU CONSEIL sur la mise en œuvre, le fonctionnement et l'efficacité du domaine de premier niveau.eu (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015DC0680 - EN - REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL on the implementation, functioning and effectiveness of the.eu Top-Level Domain (Text with EEA relevance) // COM(2015) 680 final

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015DC0680 - EN - RAPPORT DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN ET AU CONSEIL sur la mise en œuvre, le fonctionnement et l'efficacité du domaine de premier niveau.eu (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) // COM(2015) 680 final


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REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL On the implementation, functioning and effectiveness of the.eu Top-Level Domain

RAPPORT DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN ET AU CONSEIL sur la mise en œuvre, le fonctionnement et l’efficacité du domaine de premier niveau.eu


53. Highlights the fact that these ‘bottom-up’ and ’top-down’ approaches ensure that national strategies addressing the social, economic and environmental situation are included alongside extensive involvement at regional and local level; welcomes this effective way of guaranteeing that strategic requirements are met while at the same time engaging relevant stakeholders as far as possible in preparations;

53. souligne que ces deux approches, ascendante et descendante, permettent d'inclure les stratégies nationales abordant la situation sociale, économique et environnementale tout en associant largement les échelons régional et local; salue cette méthode efficace qui permet de répondre aux impératifs stratégiques tout en associant le plus possible les parties intéressées aux préparatifs;


53. Highlights the fact that these ‘bottom-up’ and ‘top-down’ approaches ensure that national strategies addressing the social, economic and environmental situation are included alongside extensive involvement at regional and local level; welcomes this effective way of guaranteeing that strategic requirements are met while at the same time engaging relevant stakeholders as far as possible in preparations;

53. souligne que ces deux approches, ascendante et descendante, permettent d'inclure les stratégies nationales abordant la situation sociale, économique et environnementale tout en associant largement les échelons régional et local; salue cette méthode efficace qui permet de répondre aux impératifs stratégiques tout en associant le plus possible les parties intéressées aux préparatifs;


16. Encourages the Member States to mirror the REFIT and ‘top ten’ exercises being undertaken at EU level and to ensure that the administrative and regulatory burden is also eased for SMEs at national level; stresses, further, that Member States can be particularly effective in reducing the regulatory burden on SMEs by avoiding gold-plating when transposing European directives into national legislation; urges the Member States to use the option of reducing unnecessary burden for SMEs in those areas in which legislation allows it;

16. encourage les États membres à reprendre à leur compte les exercices d'envergure européenne REFIT et «Top 10» et à veiller à ce que la charge réglementaire pesant sur les PME soit également allégée à l'échelon national; souligne par ailleurs que les États membres peuvent se montrer particulièrement efficaces dans l'allègement de la charge réglementaire pesant sur les PME en évitant d'introduire d'inutiles complications lors de la transposition des directives européennes dans la législation nationale; prie instamment les États membres d'opter pour l'allègement des charges inutiles pesant sur les PME dans les domaines où la législatio ...[+++]


58. notes that, for effective oversight of the systemic and prudential risks of the top market players, the present system of cooperation may need to be strengthened on the basis of the system of cooperation that exists among supervisors, and encourages greater coordination, in particular with respect to prudential risk supervision of multi-jurisdictional and cross-sectoral entities and financial conglomerates; encourages agreements and codes of conduct between Member States and central banks on the financial backing of this system of prudential supervision, with respect to bail-out and lender-of-last-resort obligations where several Me ...[+++]

58. note que, si l'on veut réaliser un contrôle efficace des risques systémiques et prudentiels encourus par les grands opérateurs du marché, le système de coopération actuel peut nécessiter un renforcement sur la base du système de coopération qui existe entre les superviseurs et encourage une plus grande coordination, eu égard notamment à la supervision des risques prudentiels des établissements multijuridictionnels et intersectoriels et des conglomérats financiers; encourage la conclusion d'accords et de codes de conduite entre les États membres et les banques centrales sur le soutien financier de cette structure de supervision prude ...[+++]


5. Calls on the countries in the region, in the light of the unabated trafficking of women and children for sexual exploitation (in particular in Albania and Bosnia Herzegovina), to take action, in cooperation with the 'countries of destination' at both internal and regional level, giving top priority to assistance to the victims, to training programmes for the services responsible and to prevention by increasing public awareness and informing public opinion; calls, moreover, on those countries to adopt, within a specific timeframe, all the legislation required for the conclusion of agreements with Europol so that police authorities may ...[+++]

5. constate que le trafic des enfants et des femmes à des fins d'exploitation sexuelle est un phénomène qui va en s'amplifiant (particulièrement en Albanie et en Bosnie-Herzégovine) et invite donc les pays de la région, en coopération avec les "pays de destination", à engager des actions intérieures et régionales, en inscrivant en tête de leurs priorités l'aide aux victimes, les programmes de formation pour les organismes compétents et la prévention par la sensibilisation et l'information de l'opinion publique; invite par ailleurs les mêmes pays à rédiger dans des délais précis tous les textes législatifs nécessaires à la conclusion d'a ...[+++]




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Date index: 2022-08-21
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