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Armed forces
Armed services
Armies
Automatic leveling suspension
Automatic leveling system
Automatic ride control
Collate military intelligence records
Develop military intelligence records
Developing military intelligence records
Developing records of military intelligence
EU military mission
EU military operation
Electronic levelling control
Electronic levelling system
European Union military mission
European Union military operation
Full supply level
Ground clearance compensator
Height compensator
Legion
Load-levelling system
Low-level military commission
Military
Military agreement
Military aid
Military cooperation
Military security
Militia
Multi-level security
Normal pool level
Normal top water level
Normal water level
Retention water level
Ride height control
Self levelling suspension
Self-le
Self-levelling system
Seminar for High-level Military and Civilian Officials
Storage level
Top water level

Traduction de «level military » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
low-level military commission

commission militaire de bas niveau


Seminar for High-level Military and Civilian Officials

Séminaire à l'intention des hauts cadres militaires et civils


the level of command,organizing and commanding the military activity

le niveau du commandement qui organise et qui dirige l'activité militaire


military security | multi-level security

sécurité échelonnée


military cooperation [ military agreement | military aid | Military aid(STW) ]

coopération militaire [ accord militaire | aide militaire ]


armed forces [ armed services | legion | military | militia | armies(UNBIS) ]

armée [ forces armées | légion | militaire ]


EU military mission [ EU military operation | European Union military mission | European Union military operation ]

mission militaire de l'UE [ mission militaire de l'Union européenne | opération militaire de l'UE | opération militaire de l'Union européenne ]


collate military intelligence records | developing records of military intelligence | develop military intelligence records | developing military intelligence records

élaborer des dossiers de renseignement militaire


full supply level | normal pool level | normal top water level | normal water level | retention water level | storage level | top water level

niveau normal de retenue | retenue normale | RN [Abbr.]


automatic leveling system [ ride height control | automatic ride control | load-levelling system | height compensator | self-levelling system | self levelling suspension | electronic levelling system | automatic leveling suspension | ground clearance compensator | electronic levelling control | self-le ]

correcteur d'assiette automatique [ correcteur de niveau | correcteur d'assiette | système de correction d'assiette | système de nivellement automatique | système d'ajustage automatique de la hauteur du véhicule | suspension à assiette constante | suspension à assiette contrôlée | suspension à assiette c ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In its conclusions of 6 March 2017, the Council agreed to establish, as a short term objective, a Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS) in Brussels, which will be responsible at the strategic level for the operational planning and conduct of non-executive military missions, working under the political control and strategic direction of the Political and Security Committee (PSC).

Dans ses conclusions du 6 mars 2017, le Conseil est convenu de mettre en place, à court terme, une capacité militaire de planification et de conduite (MPCC) au sein de l'État-major de l'Union européenne (EMUE) à Bruxelles, qui sera chargée, au niveau stratégique, de la planification et de la conduite opérationnelles de missions militaires à mandat non exécutif, sous le contrôle politique et la direction stratégique du Comité politique et de sécurité (COPS).


1. The responsibility for the operational planning and conduct of EU non-executive military missions at the military strategic level shall be assigned to the Director of the Military Planning and Conduct Capability (MPCC).

1. La responsabilité de la planification et de la conduite opérationnelles des missions militaires à mandat non exécutif de l'Union européenne au niveau stratégique militaire est assignée au directeur de la capacité militaire de planification et de conduite (MPCC).


1. In line with agreed EU principles for command and control, and in accordance with the revised Terms of Reference of the EUMS, the MPCC shall support the Director of the MPCC in exercising his or her functions as missions' commander, as the static, out-of-area command and control structure at the military strategic level which is responsible for the operational planning and conduct of non-executive military missions, including the building up, launching, sustaining and recovery of Union forces.

1. Conformément aux principes convenus avec l'Union en ce qui concerne le commandement et le contrôle, et conformément au mandat révisé de l'EMUE, la MPCC apporte son soutien au directeur de la MPCC dans l'exercice de ses fonctions de commandant des missions, en tant que structure statique de commandement et de contrôle au niveau stratégique militaire, en dehors de la zone, chargée d'assurer la planification et la conduite opérationnelles des missions militaires à mandat non exécutif, et notamment de mettre sur pied, de lancer, de soutenir et de récupérer des forces de l'Union.


Exercises at the political and military strategic level of the command and control structures and procedures for Union military operations through Union headquarters exercises, as approved by the Political and Security Committee (PSC), contribute to enhancing the Union's overall operational readiness.

Des exercices au niveau stratégique politique et militaire des structures et procédures de commandement et de contrôle pour les opérations militaires de l'Union par le biais d'exercices d'état-major de l'Union, comme approuvé par le Comité politique et de sécurité (COPS), contribuent à améliorer la disponibilité opérationnelle globale de l'Union.


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Exercises at the political and military strategic level of the command and control structures and procedures for Union military operations through Union headquarters exercises, as approved by the Political and Security Committee (PSC), contribute to enhancing the Union's overall operational readiness.

Des exercices au niveau stratégique politique et militaire des structures et procédures de commandement et de contrôle pour les opérations militaires de l'Union par le biais d'exercices d'état-major de l'Union, comme approuvé par le Comité politique et de sécurité (COPS), contribuent à améliorer la disponibilité opérationnelle globale de l'Union.


Pursuant to Article 3(1) of Decision 2001/79/CFSP, the Chairman of the Military Committee of the European Union (‘the Military Committee’) shall be appointed by the Council on the recommendation of the Military Committee meeting at the level of the Chiefs of Defence.

Conformément à l'article 3, paragraphe 1, de la décision 2001/79/PESC, le président du comité militaire de l'Union européenne (ci-après dénommé «comité militaire») est désigné par le Conseil sur recommandation du comité militaire réuni au niveau des chefs d'état-major.


Notes that, while military and civil-military expertise is present at different levels within the various stakeholder institutions such as the Single Sky Committee, Eurocontrol and the SESAR Joint Undertaking, there is still a need for a coordinated and comprehensive analysis of the implications of SES/SESAR for the military; notes the need to include the European Union Military Committee (EUMC) in this process, as this will ensure that defence chiefs are adequately informed;

note que, si les compétences militaires et civilo-militaires sont présentes à différents niveaux au sein des différentes institutions intéressées, telles que le comité du ciel unique, Eurocontrol et l'entreprise commune SESAR, il reste néanmoins nécessaire de procéder à une analyse coordonnée et complète des implications du CUE/SESAR pour les militaires; ajoute qu'il est nécessaire d'intégrer le Comité militaire de l'Union européenne dans le processus, afin de fournir des informations adéquates aux chefs de la défense;


Stresses that the military community is a key actor in the SES context and should be fully involved at all levels and at a very early stage; recognises the progress made in the implementation of SES legislation, and urges the Member States to speed up their efforts to achieve coordination on the military side; while acknowledging the national specificities of civil-military relations, calls on the Member States to focus on enhancing civil-military cooperation and interoperability and apply best practice in that area;

souligne que la communauté militaire constitue un acteur essentiel du CUE et doit être pleinement associée à tous les niveaux, et ce à un stade très précoce; reconnaît les progrès accomplis dans la mise en œuvre de la législation sur le CUE et prie les États membres d'accélérer leurs efforts pour instaurer une coordination dans le domaine militaire; tout en reconnaissant les spécificités nationales des relations entre civils et militaires, invite les États membres à concentrer leurs efforts sur le renforcement de la coopération et de l'interopérabilité entre ces deux parties et à appliquer les bonnes pratiques dans ce domaine;


Pursuant to Article 3(1) of Decision 2001/79/CFSP, the Chairman of the Military Committee of the European Union ("the Military Committee") shall be appointed by the Council on the recommendation of the Military Committee meeting at the level of the Chiefs of Defence.

Conformément à l'article 3, paragraphe 1, de la décision 2001/79/PESC, le président du comité militaire de l'Union européenne (ci-après dénommé "comité militaire") est désigné par le Conseil sur recommandation du comité militaire réuni au niveau des chefs d'état-major.


(1) Seconded national experts (hereinafter referred to as SNEs) and seconded national military staff (hereinafter referred to as seconded military staff) should enable the General Secretariat of the Council (hereinafter referred to as the GSC) to benefit from the high level of their knowledge and professional experience, in particular in areas where such expertise is not readily available.

(1) Les experts nationaux détachés (END) et les militaires nationaux détachés (ci-après dénommés "militaires détachés") devraient permettre au secrétariat général du Conseil (SGC) de bénéficier de leurs connaissances et de leur expérience professionnelle de haut niveau, notamment dans les domaines dans lesquels une telle expertise n'est pas immédiatement disponible.


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