In summary, the churches in integration have identified the following as 10 essential aspects of religious programming, broadly based. These are: the development, in-servicing and implementation of programs in religious education; the need for compatibility of the
general curriculum with approved programs in religious education; the need to avoid conflict between a general curriculum and religious education programming; classroom worship, including the use of devotional materials, scripture readings, reflections and prayers; religious observances, services and liturgie
s in the schools at appropriate ...[+++] times during the school year, for example, at for Christmas, Easter, Thanksgiving and Armistice Day; an appropriate religious component in school assemblies, concerts and graduation ceremonies, and at other events in the life of the school including the use of devotional materials, scripture readings, reflections, prayers, and addresses or exhortations by members of the clergy; liaison between the school and local churches and clergy, including organized visits by students to churches and attendances at special services; access to schools by individual members of the clergy or their representatives; development and implementation of a chaplaincy program, including input into school assemblies and other events in the life of the school; counselling and crises intervention; the use of appropriate religious visual representations and the deposit of Bibles and other devotional material in the school.En résumé, les Églises du système unifié ont dégagé 10 aspects des programmes d'enseignement religieux qu'ils considèrent comme étant les plus importants, soit l'élaboration, l'enseignement sur place et la mise en application de programmes d'enseignement religieux; le besoin de compatibilité du cursus général et des programmes approuvés d'enseignement religieux; la nécessité d'éviter des conflits entre programme d'enseignement général et programme d'enseignement religieux; la pratique du culte en classe, notamment l'utilisation d'objets du culte, la lecture des écritures, la réflexion et les prières;
la pratique de la religion, les services et la ...[+++] liturgie dans les écoles à des périodes appropriées durant l'année scolaire, par exemple à Noël, à Pâques, à l'Action de grâce et le jour de l'Armistice; une composante religieuse pertinente dans les assemblées, concerts et autres cérémonies scolaires de remise de diplômes, ainsi que lors d'autres événements de la vie scolaire, y compris l'utilisation d'objets du culte, la lecture des écritures, la réflexion, les prières, les discours ou exhortations de membres du clergé; l'établissement de liens entre l'école et les églises locales et le clergé, notamment des visites organisées d'églises et la participation à des services spéciaux; l'accès aux écoles par des membres du clergé ou leurs représentants; l'élaboration et la mise en place d'un programme d'aumônerie, notamment la participation à des assemblées scolaires et à d'autres événements de la vie de l'école; le l'orientation et l'intervention en situation de crise; l'utilisation de représentations visuelles religieuses pertinentes et la distribution de bibles et d'autres livres de prières à l'école.