M. whereas advertising and marketing impact on alcohol consumption levels, particularly among young people; whereas the implementation of Directive 2010/13/EU on audiovisual media services is essential for the effective protection of the physical, mental and moral developm
ent of children and minors; whereas there is a correlation between starting drinking at a
n early age and the likelihood of adult alcohol-related problems; whereas the most effective tools to prevent excessive alcohol consumption by young people are education, info
...[+++]rmation and prevention campaigns; whereas, therefore, the Commission should begin without delay to devise a new European alcohol strategy that will help restrict excessive alcohol consumption, and the public should be informed by an awareness-raising campaign of the adverse effects of alcohol consumption on health; M. considérant l'impact de la publicité et du marketing sur le niveau de consommation d'alcool, particulièrement chez les jeunes; considérant que la mise en œuvre de la directive 2010/13/UE sur les services de médias audiovisuels est fondamentale pour une réelle protection du développement physique, mental et moral des enfants et des mineurs; considérant qu'il existe une corrélation entre la consommation préco
ce d'alcool et la probabilité de rencontrer des problèmes liés à l'alcool à l'âge adulte; considérant que l'éducation, l'information et les campagnes de prévention sont les moyens les plus efficaces pour prévenir la consommation
...[+++]excessive d'alcool chez les jeunes; considérant que la Commission européenne doit élaborer sans délai une nouvelle stratégie européenne destinée à réduire la consommation excessive d'alcool et à informer les citoyens, dans le cadre d'une campagne de sensibilisation aux effets néfastes de la consommation d'alcool sur la santé;