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All-purpose bank
Combined commercial and investment bank
Country bank
Full service bank
Full-service bank
Global banking
Limited purpose marriage
Limited-service bank
Multi-purpose bank
Multi-purpose bank
Multibank
Multiple bank
Multipurpose bank
Multiservice bank
Near bank
Non bank deposit taking institution
Non bank financial institution
Non bank institution
Non banking financial institution
Non banking institution
Non-bank bank
Non-bank financial company
Non-specialized bank
Special purpose bank
Task Force on the Central Data Bank for ATFM Purposes
Universal bank
Universal bank

Traduction de «limited-purpose banking » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
all-purpose bank | combined commercial and investment bank | full-service bank | multibank | multi-purpose bank | non-specialized bank | universal bank

banque à tout faire | banque à vocation générale | banque à vocations multiples | banque multiservices | banque polyvalente | banque universelle


All-purpose bank | Global banking (2) | Multi-purpose bank (1) | Universal bank (1)

banque universelle


all-purpose bank | multiple bank | multipurpose bank | universal bank

banque à vocation générale | banque à vocation universelle | banque multiservices | banque polyvalente | banque universelle


multipurpose bank | multiservice bank | multiple bank | all-purpose bank | universal bank

banque à vocation générale | banque polyvalente | banque multiservices | banque à vocation universelle


full-service bank [ full service bank | universal bank | all-purpose bank | multibank ]

banque universelle [ banque multiservices | banque polyvalente | banque à vocation générale | banque à tout faire ]


non-bank bank | country bank | near bank | non bank deposit taking institution | non bank financial institution | non banking financial institution | non banking institution | non bank institution | non-bank financial company | limited-service bank

quasi-banque | intermédiaire financier non bancaire | institution financière non bancaire | institution parabancaire | institution para-bancaire | établissement parabancaire | institution non bancaire | non-banque


combined commercial and investment bank | multibank | all-purpose bank | full service bank

banque multiservices | banque à tout faire | banque à vocation générale | banque polyvalente






Task Force on the Integrated Data Base for Air Traffic Flow Management Purposes [ Task Force on the Integrated Data Base for ATFM Purposes | Task Force on the Central Data Bank for Air Traffic Flow Management Purposes | Task Force on the Central Data Bank for ATFM Purposes ]

Équipe de travail sur la base de données intégrée à des fins de gestion des courants de trafic aérien [ Équipe de travail sur la base de données intégrée à des fins ATFM | Équipe de travail de la Banque centrale de données au service de l'ATFM | Équipe de travail BCD ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Further different assessment standards apply to small banks, wholesale or limited purpose banks, and large retail banks.

La cote varie de « excellent » à « non-conformité importante ». Des normes d’évaluation différentes s’appliquent aux institutions financières, selon qu’elles sont de petites banques, des banques s’adressant aux investisseurs institutionnels ou des banques à but limité, ou encore de grandes banques s’adressant aux particuliers.


It is ultimately owned by Household International, Inc., a publicly owned multinational corporation. Household International is defined under the Bank Act as a foreign bank principally because of its credit card operations which, under American law, must be undertaken through a limited purpose bank.

Elle appartient à une multinationale ouverte, Household International, Inc., laquelle est définie dans la Loi sur les banques comme une banque étrangère, largement en raison de ses activités dans le domaine des cartes de crédit, qui doivent être exécutées par l'intermédiaire d'une banque ayant une vocation limitée, conformément à la loi américaine.


31. Recognises the important role played by money market funds (MMFs) in the financing of financial institutions in the short run and in allowing for risk diversification; recognises the different role and structure of MMFs based in the EU and the US; recognises that the 2010 ESMA guidelines imposed stricter standards on MMFs (credit quality, maturity of underlying securities and better disclosure to investors); notes, however, that some MMFs, in particular those offering a stable net asset value to investors, are vulnerable to massive runs; stresses, therefore, that additional measures need to be taken to improve the resilience of these funds and to cover the liquidity risk; supports the October 2012 IOSCO final report in its proposed ...[+++]

31. est conscient du rôle important que jouent les fonds monétaires en ce qui concerne le financement des établissements financiers à court terme et la diversification des risques; constate que les fonds monétaires domiciliés dans l'Union et ceux qui sont domiciliés aux États-Unis ont un rôle et une structure différents; note que les orientations élaborées par l'Autorité européenne des marchés financiers (AEMF) ont imposé des normes plus strictes aux fonds monétaires (qualité du crédit, échéance des titres sous-jacents et meilleure information des investisseurs); observe néanmoins que certains fonds monétaires, notamment ceux qui offrent une valeur liquidative stable, sont vulnérables aux désengagements massifs; souligne par conséquent ...[+++]


31. Recognises the important role played by money market funds (MMFs) in the financing of financial institutions in the short run and in allowing for risk diversification; recognises the different role and structure of MMFs based in the EU and the US; recognises that the 2010 ESMA guidelines imposed stricter standards on MMFs (credit quality, maturity of underlying securities and better disclosure to investors); notes, however, that some MMFs, in particular those offering a stable net asset value to investors, are vulnerable to massive runs; stresses, therefore, that additional measures need to be taken to improve the resilience of these funds and to cover the liquidity risk; supports the October 2012 IOSCO final report in its proposed ...[+++]

31. est conscient du rôle important que jouent les fonds monétaires en ce qui concerne le financement des établissements financiers à court terme et la diversification des risques; constate que les fonds monétaires domiciliés dans l'Union et ceux qui sont domiciliés aux États-Unis ont un rôle et une structure différents; note que les orientations élaborées par l'Autorité européenne des marchés financiers (AEMF) ont imposé des normes plus strictes aux fonds monétaires (qualité du crédit, échéance des titres sous-jacents et meilleure information des investisseurs); observe néanmoins que certains fonds monétaires, notamment ceux qui offrent une valeur liquidative stable, sont vulnérables aux désengagements massifs; souligne par conséquent ...[+++]


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Its principle purpose is to do lines of business that the bank, because of its status as a limited-purpose credit card bank cannot do, and that includes instalment lending as well as some retail deposit taking now.

Son objectif principal est de traiter des affaires dont la banque, à cause de son statut limité d'établissement spécialisé dans les cartes de crédit, n'est pas en mesure de s'occuper; cela inclut actuellement les prêts à tempérament ainsi que la prise de certains dépôts de détail.


Even with branching there will be some foreign " real" banks that will wish to have a Canadian subsidiary financial institution (such as a Schedule II bank) even though they are operating only a limited purpose " near bank" operation in Canada.

Même si elles peuvent ouvrir des succursales, certaines " vraies" banques étrangères voudront établir au Canada une filiale financière (comme une banque de l'annexe II) en dépit du fait qu'elles exploitent une " quasi-banque" à vocation limitée au Canada.


As regards the provisions of Article 17 of the proposal, in keeping with the opinion expressed by the European Data Protection Supervisor, and in order to avoid disclosing information that is not relevant, such as the disclosure of bank secrets, the Committee proposes to limit the request for, and obtaining of, information on the defendant's bank account to that which is genuinely necessary for the purpose of identifying the defendant and his or her accounts and to make the information requested more specific.

En ce qui concerne les dispositions de l'article 17 de la proposition, conformément à l'avis exprimé par le Contrôleur européen de la protection des données et afin d'éviter la divulgation d'informations qui ne sont pas utiles ou la levée du secret bancaire, la commission propose de limiter la demande et l'obtention d'informations sur le compte bancaire du défendeur à ce qui est effectivement nécessaire pour identifier le défendeur et ses comptes et de préciser les informations requises.


(m) 'collateral security' shall mean all realisable assets, including, without limitations, financial collateral referred to in Article 1(4)(a) of Directive 2002/47/EC of the European Parliament and of the Council of 6 June 2002 on financial collateral, provided under a pledge (including money provided under a pledge), a repurchase or similar agreement, or otherwise, for the purpose of securing rights and obligations potentially arising in connection with a system, or provided to central banks of the Member States or to the European Central Bank;

(m) "garantie": tout élément d'actif réalisable, y compris, sans restriction, les garanties financières visées à l'article premier, paragraphe 4, point (a), de la directive 2002/47/CE du Parlement européen et du Conseil du 6 juin 2002 concernant les contrats de garantie financière*, fourni dans le cadre d'un nantissement (y compris de l'argent fourni dans le cadre d'un nantissement), d'un accord de pension ou d'un accord analogue, ou d'une autre manière, dans le but de garantir les droits et obligations susceptibles de se présenter dans le cadre d'un système, ou fourni aux banques centrales des États membres ou à la Banque centrale europ ...[+++]


7. Considers that in the context of enlargement, Treaty changes should be made to allow for a different voting composition of the Governing Council of the European Central Bank; believes that whilst all national central bank governors should have the right to attend the Governing Council, the full votes should be limited to twelve (six for the executive board and six for the national central bank governors) and that for the purpose of selecting the voting members, the Member States should be arranged in constituencies as is done in the International Monetary Fund.

7. est d'avis que, dans le contexte de l'élargissement, il conviendrait de modifier les traités de manière à répartir différemment les votes au sein du conseil des gouverneurs de la BCE; estime que les gouverneurs des banques centrales nationales devraient tous avoir le droit d'assister au conseil des gouverneurs de la BCE, mais que le nombre des voix devrait être limité à douze (six pour les membres du directoire et six pour les gouverneurs des banques centrales nationales), d'une part, et qu'aux fins de la sélection des membres disposant du droit de vote, il conviendrait de répartir les États membres en circonscriptions, comme c'est l ...[+++]


We don't know because we can't predict the future, but you might want to start up a small bank, a single-purpose bank, with limited activities.

Nous ne le savons pas car nous ne pouvons pas prédire l'avenir, mais il se peut que vous souhaitiez ouvrir une petite banque, une banque spécialisée, aux activités limitées.




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'limited-purpose banking' ->

Date index: 2021-07-04
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