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Base-runoff recession curve
Bell curve
Bell-shaped curve
Blackening curve
Characteristic curve
Discharge curve
Discharge-rating curve
Gaussian curve
Ground-water depletion curve
Ground-water recession curve
Groundwater depletion curve
Groundwater recession curve
Groundwater-depletion curve
Groundwater-recession curve
H and D curve
H-D curve
Hurter and Driffield curve
Hurter-Driffield curve
Ignition limit curve
Limit curve
Limit curve for pressing
Limiting curve
Normal distribution curve
Normal probability curve
Rating curve
Speed limitation curve
Stage-discharge curve

Vertaling van "limiting curve " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE








speed limitation curve

courbe de limitations de vitesse


speed limitation curve

courbe de limitations de vitesse


groundwater depletion curve [ groundwater-depletion curve | groundwater recession curve | ground-water recession curve | groundwater-recession curve | ground-water depletion curve | base-runoff recession curve ]

courbe de tarissement [ courbe de tarissement d'une nappe ]


characteristic curve [ Hurter and Driffield curve | Hurter-Driffield curve | H-D curve | H and D curve | blackening curve ]

courbe caractéristique [ courbe de noircissement | courbe de Hurter et Driffield | courbe Hurter-Driffield | diagramme de Hurter-Driffield | diagramme H-D ]


normal distribution curve | bell curve | bell-shaped curve | Gaussian curve | normal probability curve

courbe de distribution normale | courbe en cloche | courbe normale


discharge-rating curve | rating curve | discharge curve | stage-discharge curve

courbe d'étalonnage | courbe hauteur-débit | courbe de tarage | courbe de jaugeage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
THENCE, in general southeasterly, northeasterly, northwesterly and southwesterly directions, along the limits of Poste Lafontaine to a point situated ninety (90) feet northeast of an existing power line; THENCE, in a general northwesterly direction, along a line parallel to the existing power line at a distance of ninety (90) feet to a point situated on the centre line of Rivière du Nord; THENCE, following the curves of the centre line, in a general northeasterly direction to a point, which point is situated at the intersection of t ...[+++]

DE LÀ, généralement vers le sud-est, le nord-est, le nord-ouest et le sud-ouest, le long des limites du poste Lafontaine jusqu’à un point situé à quatre-vingt-dix (90) pieds au nord-est d’une ligne de transmission électrique existante; DE LÀ, généralement vers le nord-ouest, le long d’une ligne parallèle à la ligne de transmission électrique existante et à une distance de quatre-vingt-dix (90) pieds jusqu’à un point situé sur la ligne centrale de la rivière du Nord; DE LÀ, suivant les sinuosités la ligne centrale, généralement vers le nord-est, jusqu’à un point situé à l’intersection de la ligne de division de la paroisse de Saint-Jérô ...[+++]


Thence following a southerly limit of Parcel 92-2 as shown on said plan, an azimuth of 19°04′24″, a distance of 277.132 metres to survey marker No. 9044 at the beginning of a curve to the right having a radius of 1,722.807 metres;

De là, suivant la limite sud de cette parcelle sur le même plan, dans une direction de 19°04′24″, sur une distance de 277,132 mètres jusqu’au repère n 9044 au début d’une courbe tournant vers la droite et ayant un rayon de 1 722,807 mètres;


There is a regressive process taking place, a tightening up of democratic participation, more and more curves being placed on democratic participation, including more and more limitations on the role of legislative bodies as opposed to, for instance, administrative rule by cabinet and so on.

C'est un processus régressif de resserrement de la participation démocratique, où de plus en plus de restrictions sont imposées à la participation démocratique, avec notamment une limitation du rôle des organes législatifs par opposition aux décrets administratifs des gouvernements, et cetera.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctio ...[+++]


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Only the fleet average is regulated, so manufacturers will still be able to make vehicles with emissions above the limit value curve provided these are balanced by other vehicles which are below the curve.

Seule la moyenne du parc automobile est réglementée. Les constructeurs conserveront donc la possibilité de fabriquer des véhicules dont les émissions sont supérieures à la courbe des valeurs limites si ceux-ci sont compensés par d'autres véhicules dont les émissions se trouvent en deçà la courbe.


21. Proposes the introduction on 1 January 2011 of a new closed market mechanism, the Carbon Allowance Reductions System (CARS), through which manufacturers and importers will be required to pay financial penalties in proportion to any exceedance per car sold of the emissions limits and that these penalties may be offset by redeemable credits awarded to newly registered passenger cars of the same manufacturer with emissions below the limit value curve; considers that the penalties/excess g CO2/km should be higher than the rewards;

21. propose l'introduction, au 1er janvier 2011, d'un nouveau mécanisme de marché fermé, le Carbon Allowance Reductions System (CARS), selon lequel les constructeurs et importateurs se verront imposer des sanctions financières proportionnelles à tout dépassement des limites d'émissions par voiture vendue, ces pénalités pouvant être compensées par des bonifications accordées aux voitures nouvellement immatriculées du même fabricant dont les émissions sont inférieures à la courbe des valeurs limites; est d'avis que les pénalités imposé ...[+++]


16. Stresses the importance of allowing particular vehicles to exceed emission limits to avoid excessive disruptions to the car market but seeks to provide strong incentives to bring about emission reductions, and therefore proposes that the setting of 2012 and 2020 targets for the reduction of average emissions, and interim annual targets, shall be achieved by reference to a limit value curve for all vehicles sold by manufacturers and importers that should take, as its starting point, the profile of the new passenger car fleet as of ...[+++]

16. souligne l'importance d'autoriser un dépassement des limites d'émissions pour des types particuliers de véhicules afin d'éviter des perturbations excessives sur le marché de l'automobile, tout en s'efforçant de mettre en place d'importantes mesures d'incitation devant déboucher sur une réduction des émissions, et propose dès lors que les objectifs de réduction des émissions moyennes pour 2012 et 2020, de même que les objectifs annuels intérimaires, soient établis, pour tous les véhicules vendus par les producteurs et les importateurs, sur la base d'une référence à une courbe ...[+++]


21. Proposes the introduction on 1 January 2011 of a new closed market mechanism, the Carbon Allowance Reductions System (CARS), through which manufacturers and importers will be required to pay financial penalties in proportion to any exceedance per car sold of the emissions limits and that these penalties may be offset by redeemable credits awarded to newly registered passenger cars of the same manufacturer with emissions below the limit value curve; considers that the penalties/excess g/km should be higher than the rewards;

21. propose l'introduction, au 1er janvier 2011, d'un nouveau mécanisme de marché fermé, le Carbon Allowance Reductions System (CARS), selon lequel les constructeurs et importateurs se verront imposer des sanctions financières proportionnelles à tout dépassement des limites d'émissions par voiture vendue, ces pénalités pouvant être compensées par des bonifications accordées aux voitures nouvellement immatriculées du même fabricant dont les émissions sont inférieures à la courbe des valeurs limites; est d'avis que les pénalités imposé ...[+++]


16. Stresses the importance of allowing particular vehicles to exceed emission limits to avoid excessive disruptions to the car market but seeks to provide strong incentives to bring about emission reductions, and therefore proposes that the setting of 2012 and 2020 targets for the reduction of average emissions, and interim annual targets, shall be achieved by reference to a limit value curve for all vehicles sold by manufacturers and importers that should take, as its starting point, the profile of the new passenger car fleet as of ...[+++]

16. souligne l'importance d'autoriser un dépassement des limites d'émissions pour des types particuliers de véhicules afin d'éviter des perturbations excessives sur le marché de l'automobile, tout en s'efforçant de mettre en place d'importantes mesures d'incitation devant déboucher sur une réduction des émissions, et propose dès lors que les objectifs de réduction des émissions moyennes pour 2012 et 2020, de même que les objectifs annuels intérimaires, soient établis, pour tous les véhicules vendus par les producteurs et les importateurs, sur la base d'une référence à une courbe ...[+++]


Conventionally derived SOLAS "90 limiting operational curve(s) (KG or GM) may not remain applicable in cases where "water on deck" is assumed under the terms of the Directive and it may be necessary to determine revised limiting curve(s) which take into account the effects of this added water.

Les courbes du KG ou du GM en exploitation traditionnellement établies d'après la norme SOLAS peuvent ne pas être applicables lorsque l'on suppose une accumulation d'eau telle que la prévoit la présente directive, de sorte qu'il peut être nécessaire de calculer des courbes qui tiennent compte des effets de ce volume d'eau supplémentaire.




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'limiting curve' ->

Date index: 2021-04-22
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