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4.7
Border checks irrigation
Border ditch irrigation
Border irrigation
Border method
Border strip irrigation
Border strip method
Border-dike method
Border-ditch irrigation
Border-strip irrigation
Borders of the European Union
Communications link encryption
Cross-border activity
Cross-border cooperation
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border link
Cross-border perspective
Cross-linked CMC
Cross-linked carboxymethyl cellulose
Cross-linked cellulose gum
Cross-linked sodium CMC
Cross-linked sodium carboxymethylcellulose
Data link encryption
External border of the EU
External borders of the European Union
Fiber link
Fiber optic link
Fiber-optic communications link
Fibre link
Gravity checks irrigation
Link border
Link by link encipherment
Link encipherment
Link encryption
Link to link encryption
Link-by-link encipherment
Link-by-link encryption
Management of the EU's external borders
Management of the European Union's external borders
Optical fiber communication link
Optical fiber link
Optical fibre link
Optical link
Ribbon checks irrigation
Strip checks irrigation
Trans-border cooperation
Transnational dimension
Transnational perspective

Vertaling van "link border " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


cross-border link

chaînon transfrontalier | liaison transfrontalière


external border of the EU [ external borders of the European Union | management of the EU's external borders | management of the European Union's external borders | management of the external borders of the European Union | Borders of the European Union(ECLAS) ]

frontière extérieure de l'UE [ frontière extérieure de l’Union européenne | gestion des frontières extérieures de l'UE | gestion des frontières extérieures de l’Union européenne ]


border-ditch irrigation [ border-strip irrigation | border irrigation | border strip method | border-dike method | border method ]

irrigation par calants [ irrigation à la planche | irrigation par planches ]


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


border checks irrigation | border ditch irrigation | border irrigation | border method | border strip irrigation | gravity checks irrigation | ribbon checks irrigation | strip checks irrigation

irrigation à la planche | irrigation par calants


link-by-link encipherment [ link encryption | link to link encryption | data link encryption | communications link encryption | link encipherment | link-by-link encryption | link by link encipherment ]

chiffrement de liaison [ chiffrement de liaison par liaison | chiffrement de voie | chiffrement sur une liaison | chiffrement liaison par liaison | chiffrement section par section | chiffrage de voie de transmission | chiffrage à chaîne | chiffrement par tronçon ]


optical fiber communication link | fiber-optic communications link | optical fiber link | optical fibre link | fiber optic link | optical link | fiber link | fibre link

liaison par fibre optique | liaison de télécommunications par fibre optique | liaison optique | opto-liaison | liaison par fibres optiques


cross-linked carboxymethyl cellulose | cross-linked cellulose gum | cross-linked CMC | cross-linked sodium carboxymethylcellulose | cross-linked sodium CMC

carboxyméthylcellulose de sodium réticulée | carboxyméthylcellulose réticulée | CMC réticulée | CMC sodique réticulée | gomme cellulosique réticulée


cross-border cooperation [ trans-border cooperation ]

coopération transfrontalière [ intégration frontalière ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Map existing cross border healthcare facilities, such as the cross border health care zones on the Franco-Belgian border. Study missing rail links along internal borders, for more efficient cross border public transport services.

établira une cartographie des structures de soins de santé transfrontalières existantes, telles que les zones transfrontalières d'accès aux soins de santé situées sur la frontière franco-belge; étudiera les liaisons ferroviaires manquantes le long des frontières intérieures, en vue de renforcer l'efficacité des services de transport public transfrontaliers.


The European Border and Coast Guard will provide the missing link to strengthen Europe's external borders, so that people can continue to live and move freely within the European Union – helping live up to Europe's commitment to get back to the normal functioning of the Schengen area and the lifting of temporary internal border controls by the end of the year, as set out in the Commission's Back to Schengen Roadmap of 4 March.

Le corps européen de garde-frontières et de garde-côtes constituera le chaînon manquant pour renforcer les frontières extérieures de l’Europe de sorte que tout un chacun puisse continuer à vivre et à circuler librement au sein de l’Union européenne — contribuant ainsi au respect de l’engagement pris par l’Europe de revenir à une situation caractérisée par le fonctionnement normal de l’espace Schengen et la levée des contrôles temporaires aux frontières intérieures d’ici la fin de l’année, ainsi que la Commission l'indiquait dans sa communication du 4 mars dernier intitulée Revenir à l'esprit de Schengen – Feuille de route.


The European Border and Coast Guard will provide a missing link in strengthening Europe's external borders, so that people can continue to live and move freely within the European Union – helping to meet Europe's commitment to get back to the normal functioning of the Schengen area and the lifting of temporary internal border controls by the end of the year, as set out in the Commission's Back to Schengen Roadmap on 4 March.

Le corps européen de garde-frontières et de garde-côtes constituera le chaînon manquant pour renforcer les frontières extérieures de l’Europe, de sorte que tout un chacun puisse continuer à vivre et à circuler librement au sein de l’Union européenne — contribuant ainsi au respect de l’engagement pris par l’Europe de revenir à une situation caractérisée par le fonctionnement normal de l’espace Schengen et la levée des contrôles temporaires aux frontières intérieures d’ici la fin de l’année, ainsi que la Commission l'indiquait dans sa communication du 4 mars dernier intitulée Revenir à l'esprit de Schengen - Feuille de route.


In particular, future plans could include adding: links to EU legislation and legislation of the Member States regulating the use of videoconferencing; consolidated information on all courts with videoconferencing facilities in the Member States; tools for the practical arrangement of videoconferences (electronic forms, possibly a booking system in the long-term); links to national instructions or manuals, where available; a section on examples of videoconferencing in cross-border proceedings and a collection of best practices; i ...[+++]

En particulier, les plans futurs pourraient comprendre l’ajout des éléments suivants: des liens vers les instruments législatifs de l’Union européenne et des États membres régissant l’utilisation de la visioconférence; des informations synthétiques sur toutes les juridictions des États membres disposant d’installations de visioconférence; des outils permettant l’organisation concrète des visioconférences (formulaires électroniques et, éventuellement, un système de réservation à long terme); des liens vers les directives ou les manuels des États membres, lorsqu’ils existent; une partie consacrée à des exemples d’utilisation de la visi ...[+++]


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These include transport links, border crossings, customs issues between Israel, Egypt and the Palestinian Authority, the link between Gaza and the West Bank, and air and sea ports.

Il s’agit notamment des liaisons de transport, des passages frontaliers et des questions douanières entre Israël, l’Égypte et l’Autorité palestinienne, de la liaison entre Gaza et la Cisjordanie et des aéroports et ports maritimes.


– (PT) I voted in favour of this report for the following reasons, which are quite brief. Firstly, the importance of the Commission communication which, in discussing the better management of the EU’s external borders, links the action of the Member States to measures of a European nature, which are actually crucial, given the threats posed in particular by organised crime, terrorism and illegal immigration, as well as the imminent entry into the EU of new countries. Secondly, the positive approach of the rapporteur, who continually emphasises that the management of our borders is still a nationa ...[+++]

- (PT) Voici les raisons pour lesquelles j'ai voté pour ce rapport : premièrement, en raison de l'importance de la communication de la Commission qui, se penchant sur une meilleure gestion des frontière extérieures, associe à l'action des États membres des mesures à caractère européen, réellement indispensables compte tenu des menaces que représentent notamment la criminalité organisée, le terrorisme et l'immigration illégale, sans oublier l'entrée imminente de nouveaux pays au sein de l'UE ; deuxièmement, en raison de l'approche positive adoptée par le rapporteur qui souligne que la gestion de nos frontières demeure une compétence nati ...[+++]


In the border regions, what is required are regional transport links and, in particular, cross-border transport services. There is virtually nothing available at present.

Ce sont des liaisons régionales qui sont nécessaires dans les régions frontalières et plus précisément des liaisons transfrontalières régionales. Or, il n'en existe pratiquement pas.


10. Welcomes the Commission"s intention to accelerate expansion of the transport infrastructure in the regions concerned by investing EUR 150 million via the TEN budget; emphasises that regional transport systems must be linked to the TENs and cross-border regional transport links developed; welcomes, in particular, the proposed increase to 20% in the EU"s share in the co-financing of projects to create links to the candidate countries;

10. se félicite de l'intention de la Commission de renforcer les infrastructures de transport dans les régions concernées, financées par le budget RTE à raison de 150 millions d'euros; souligne qu'il convient d'assurer en outre le raccordement des transports régionaux aux RTE ainsi que la mise en place de communications transfrontalières au niveau régional; se félicite en particulier de l'augmentation proposée de 20 % de la part de cofinancement de l'UE en ce qui concerne les liaisons de transport avec les pays candidats à l'adhésion;


10. Welcomes the Commission’s intention to accelerate expansion of the transport infrastructure in the regions concerned by investing EUR 150 m via the TEN budget; emphasises that regional transport systems must be linked to the TENs and cross-border regional transport links developed; welcomes, in particular, the proposed increase to 20% in the EU’s share in the co-financing of projects to create links to the applicant countries;

10. se félicite de l'intention de la Commission de renforcer les infrastructures de transport dans les régions concernées, financées par le budget RTE à raison de 150 millions d'euros; souligne qu'il convient d'assurer en outre le raccordement des transports régionaux aux RTE ainsi que la mise en place de communications transfrontalières au niveau régional; se félicite en particulier de l'augmentation proposée de 20 % de la part de cofinancement de l'UE en ce qui concerne les liaisons de transport avec les pays candidats à l'adhésion;


* further develop projects identified in the TEN guidelines which link Member States to the designated TINA network ; particular attention should be given to cross-border links on the Pan-European Transport Corridors.

* poursuivre le développement de projets identifiés dans les lignes directrices du RTE, qui relient les États membres au réseau désigné dans le cadre de TINA. Une attention particulière devrait être accordée aux liaisons transfrontalières des couloirs paneuropéens de transport.


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