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An Act respecting Local Improvement Districts
An Act to provide Relief in Local Improvement Districts
Business district
Business quarter
Business section
CBD
Central Business District
Central business area
Central business district
District finances
Local Business Improvement District Committee
Local authority finances
Local business district
Local fiscal policy
Municipal finances
Outlying business district
The Local Improvement Districts Act
The Local Improvement Districts Relief Act
Trading area

Vertaling van "local business district " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


business district | central business district | trading area | CBD [Abbr.]

centre des affaires | quartier des affaires


Local Business Improvement District Committee

Comité d'entreprises locales responsable de l'amélioration du district


The Local Improvement Districts Relief Act [ An Act to provide Relief in Local Improvement Districts ]

The Local Improvement Districts Relief Act [ An Act to provide Relief in Local Improvement Districts ]


The Local Improvement Districts Act [ An Act respecting Local Improvement Districts ]

The Local Improvement Districts Act [ An Act respecting Local Improvement Districts ]


central business area | Central Business District | CBD [Abbr.]

centre d'affaires


business district | business quarter

quartier des affaires


business district | business section

zone d'affaires | zone des affaires


outlying business district

centre d'affaires périphérique


local authority finances [ district finances | municipal finances | Local fiscal policy(STW) ]

finances locales [ finances communales ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
65. Notes that a more decentralised and flexible energy system, with power and heat sources being placed closer to the point of consumption, can facilitate small-scale energy generation and therefore empowers consumers to be more involved in the energy market and control their own energy use, diminishes transmission and distribution losses, improves the resilience of energy infrastructure, and simultaneously provides local business opportunities for small and medium-sized enterprises; calls on the Commission and the Member States, therefore, to facilitate further development and expansion of local and regional renew ...[+++]

65. observe que des systèmes énergétiques plus décentralisés et élastiques, avec des sources d'électricité et de chaleur plus proches des lieux de consommation, peuvent faciliter la production d'énergie à petite échelle et dès lors permettre aux consommateurs de participer davantage au marché de l'énergie et de contrôler leur propre consommation d'énergie, réduire les pertes de transport et de distribution, améliorer la résilience des infrastructures énergétiques et offrir en même temps des opportunités commerciales locales aux petites et moye ...[+++]


Highlights the potential of prosumer groups, including households, micro and small businesses, cooperatives and local authorities, for establishing collective energy systems such as district heating that provide cost-efficient renewable heating and cooling, as well as for the many synergies between energy efficiency and renewable energy.

met en lumière le potentiel des groupes de «prosommateurs» incluant les ménages, les micro et les petites entreprises, les coopératives et les autorités locales pour mettre en place des systèmes énergétiques collectifs, comme le chauffage urbain, offrant un chauffage et un refroidissement renouvelables rentables, ainsi que pour les nombreuses synergies entre l'efficacité énergétique et les énergies renouvelables.


2. Stresses that in a globalised world the single market has to ensure the best possible business environment for enterprises, and to take the specific nature and diversity of SMEs into account in order to foster job creation, innovation, entrepreneurial values, improvement of the profile of the entrepreneur and support for the business spirit and self-employment in all EU regions, including rural areas; welcomes, therefore, the planned assessment of the ‘Small Business Act’ and the reinforcement of the ‘Think Small First’ principle; stresses the role regional policy can play in the further integration of the Single Market and calls on ...[+++]

2. souligne que, dans un monde globalisé, le marché unique doit garantir le meilleur environnement commercial possible aux entreprises et tenir compte de la nature spécifique et de la diversité des PME afin de favoriser la création d'emplois, l'innovation et les vocations d'entrepreneurs, la promotion de la figure de l'entrepreneur et le soutien de la pratique entrepreneuriale et de l'emploi indépendant dans toutes les régions de l'Union, y compris les zones rurales; se félicite, dès lors, qu'il soit prévu de réexaminer le "Small Business Act" et de renforcer le principe consistant à accorder la priorité aux petites entreprises ("Think ...[+++]


33. Draws attention to the importance of local businesses for social ties, employment and dynamism in disadvantaged areas, particularly urban districts facing difficulties or sparsely populated areas; calls for them to receive appropriate support under the Union's regional policy;

33. attire l'attention sur l'importance des commerces de proximité pour le lien social, l'emploi et le dynamisme des territoires défavorisés, notamment les quartiers urbains en difficulté ou les zones faiblement peuplées; demande qu'un soutien approprié leur soit apporté à travers la politique régionale de l'Union;


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33. Draws attention to the importance of local businesses for social ties, employment and dynamism in disadvantaged areas, particularly urban districts facing difficulties or sparsely populated areas; calls for them to receive appropriate support under the Union’s regional policy;

33. attire l'attention sur l'importance des commerces de proximité pour le lien social, l'emploi et le dynamisme des territoires défavorisés, notamment les quartiers urbains en difficulté ou les zones faiblement peuplées; demande qu'un soutien approprié leur soit apporté à travers la politique régionale de l'Union;


33. Draws attention to the importance of local businesses for social ties, employment and dynamism in disadvantaged areas, particularly urban districts facing difficulties or sparsely populated areas; calls for them to receive appropriate support under the Union's regional policy;

33. attire l'attention sur l'importance des commerces de proximité pour le lien social, l'emploi et le dynamisme des territoires défavorisés, notamment les quartiers urbains en difficulté ou les zones faiblement peuplées; demande qu'un soutien approprié leur soit apporté à travers la politique régionale de l'Union;


For the purposes of Annex VII(A)(4) to Regulation (EC) No 1493/1999, the labelling of liqueur wines, semi-sparkling wines and aerated semi-sparkling wines shall include, in addition to the compulsory particulars referred to in A(1) of that Annex, the name or business name and the local administrative district of the Member State of the bottler or, for containers with a nominal volume of more than 60 litres, the consignor.

En application de l'annexe VII, point A 4, du règlement (CE) n° 1493/1999, l'étiquette des vins de liqueur, des vins pétillants et des vins pétillants gazéifiés mentionne, outre les indications obligatoires visées au point A 1 de ladite annexe, le nom ou la raison sociale ainsi que la commune et l'État membre de l'embouteilleur ou, pour les récipients d'un volume nominal de plus de 60 litres, l'expéditeur; dans le cas des vins pétillants, le nom de l'embouteilleur peut être remplacé par celui de l'élaborateur.


1. For the purposes of Annex VII(A)(4) to Regulation (EC) No 1493/1999, the labelling of liqueur wines, semi-sparkling wines and aerated semi-sparkling wines shall include, in addition to the compulsory particulars referred to in A(1) of that Annex, the name or business name and the local administrative district of the Member State of the bottler or, for containers with a nominal volume of more than 60 litres, the consignor.

1. En application de l'annexe VII, point A 4, du règlement (CE) no 1493/1999, l'étiquette des vins de liqueur, des vins pétillants et des vins pétillants gazéifiés mentionne, outre les indications obligatoires visées au point A 1 de ladite annexe, le nom ou la raison sociale ainsi que la commune et l'État membre de l'embouteilleur ou, pour les récipients d'un volume nominal de plus de 60 litres, l'expéditeur; dans le cas des vins pétillants, le nom de l'embouteilleur peut être remplacé par celui de l'élaborateur.


The programmes focus on the development of tourism in rural areas, increasing the attractiveness of industrial city districts for business and potential inhabitants, the reutilization of former mining sites and measures to increase the potential of the local labour force.

Ces programmes sont axés sur le développement du tourisme par rapport au tourisme rural, l'aménagement des quartiers urbains industriels pour y attirer des entreprises et des habitants potentiels, la réutilisation d'anciens sites miniers et des mesures permettant d'accroître le potentiel de la main-d'oeuvre locale.


The programmes focus on the development of tourism in rural areas, increasing the attractiveness of industrial city districts for business and potential inhabitants, the reutilization of former mining sites and measures to increase the potential of the local labour force.

Ces programmes sont axés sur le développement du tourisme par rapport au tourisme rural, l'aménagement des quartiers urbains industriels pour y attirer des entreprises et des habitants potentiels, la réutilisation d'anciens sites miniers et des mesures permettant d'accroître le potentiel de la main-d'oeuvre locale.




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'local business district' ->

Date index: 2021-04-03
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