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Analyse and estimate the production needs
Balance participants' personal needs with group needs
Basic needs
Basic requirements
Declaration of BOP-related need
Declaration of need
Essential needs
Estimate artistic production needs
Estimate needs for artistic production
Estimate needs of artistic production
If-needed demon
If-needed facet
If-needed procedure
Local Manpower Needs Committee
Look after youths' psychiatric care needs
Manage youths' psychiatric care needs
Need to know
Need-to-know principle
Prioritise children's psychiatric care needs
Prioritise youths' psychiatric care needs
Re-assessment of refugees' local integration needs
Reassessment of refugees' local integration needs
Representation of balance of payments financing need
Representation of need
To-establish procedure

Vertaling van "local needs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
reassessment of refugees' local integration needs [ re-assessment of refugees' local integration needs ]

réévaluation des besoins d'intégration sur place des réfugiés


balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

trouver un juste équilibre entre les besoins personnels des participants et les besoins du groupe


declaration of BOP-related need | declaration of need | representation of balance of payments financing need | representation of need

déclaration de besoin | déclaration de besoin de financement de la balance des paiements


analyse and estimate the production needs | estimate artistic production needs | estimate needs for artistic production | estimate needs of artistic production

estimer les besoins d'une production artistique


manage youths' psychiatric care needs | prioritise children's psychiatric care needs | look after youths' psychiatric care needs | prioritise youths' psychiatric care needs

établir des priorités dans les besoins en soins psychiatriques des jeunes


basic needs [ basic requirements | essential needs ]

besoins fondamentaux [ besoins essentiels ]


Local Manpower Needs Committee

Comité local des besoins en main-d'œuvre


Women's Cooperatives : A Local Solution to Women's Economic Needs

Coopératives de femmes : Une solution locale aux besoins économiques des femmes


need to know | need to know | need-to-know principle

besoin d'en connaître


if-needed demon | if-needed facet | if-needed procedure | to-establish procedure

procédure démon | procédure pour établir | procédure si-requise | procédure si-besoin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Not only does this make the programmes more effective and better targeted on local needs, it also contributes to the long term development of URBAN areas: once in place a local partnership has the potential to play other roles in promoting local development, eg improving local strategic planning, finding new ways to deliver local spending, promoting private sector investment.

Non seulement c'est le facteur d'une plus grande efficacité pour les programmes et d'une meilleure prise en compte des besoins locaux, mais également cela contribue au développement à long terme des zones URBAN; une fois en place, un partenariat local peut jouer d'autres rôles dans la promotion du développement local, par exemple améliorer la planification stratégique locale, orienter différemment les financements locaux, promouvoir l'investissement privé.


National broadband strategies need to be strengthened to involve and reflect local needs.

Les stratégies nationales en matière de large bande doivent être renforcées pour prendre en compte et refléter les besoins locaux.


In conclusion, local/regional authorities are best placed to plan a broadband project that takes into account local needs and technological requirements.

En conclusion, les autorités locales/régionales sont les mieux placées pour planifier un projet de large bande qui tient compte des besoins locaux et des exigences technologiques.


At the same time, to address local needs and build capacities of small NGOs, non-competitive funding opportunities for small local projects should be ensured.

Parallèlement, pour répondre aux besoins locaux et renforcer les capacités des petites ONG, des possibilités de financement non compétitif pour les projets locaux de petite envergure devraient être prévues.


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27. Highlights the example of the sub-delegation to councils in the Netherlands, which includes parts of funding programmes (e.g. ERDF) being delegated from the regional authority to local authorities, with actions implemented at local level to address local needs; stresses that allocating management responsibility to local authorities gives greater potential to integrate the best combination of funds tailored to local needs; emphasises that, with the management structures already in place at local level, this approach could benefit the delivery of ITIs at local or sub-local level;

27. souligne l'exemple néerlandais de répartition des tâches, qui consiste en la délégation, par les autorités régionales, de certaines rubriques de programmes de financement comme le FEDER à des autorités locales (les conseils municipaux), ce qui permet de mettre en œuvre des actions au niveau local pour répondre aux besoins locaux; souligne que donner la responsabilité de la gestion du financement aux autorités locales augmente la probabilité de trouver la meilleure combinaison de Fonds susceptible de répondre aux besoins locaux; souligne que, les structures de gestion existant déjà au niveau local, cette approche pourrait s'avérer t ...[+++]


27. Highlights the example of the sub-delegation to councils in the Netherlands, which includes parts of funding programmes (e.g. ERDF) being delegated from the regional authority to local authorities, with actions implemented at local level to address local needs; stresses that allocating management responsibility to local authorities gives greater potential to integrate the best combination of funds tailored to local needs; emphasises that, with the management structures already in place at local level, this approach could benefit the delivery of ITIs at local or sub-local level;

27. souligne l'exemple néerlandais de répartition des tâches, qui consiste en la délégation, par les autorités régionales, de certaines rubriques de programmes de financement comme le FEDER à des autorités locales (les conseils municipaux), ce qui permet de mettre en œuvre des actions au niveau local pour répondre aux besoins locaux; souligne que donner la responsabilité de la gestion du financement aux autorités locales augmente la probabilité de trouver la meilleure combinaison de Fonds susceptible de répondre aux besoins locaux; souligne que, les structures de gestion existant déjà au niveau local, cette approche pourrait s'avérer t ...[+++]


20. Calls on the Member States to guarantee as a matter of principle throughout their territory the availability of, right of access to and accessibility of services of general interest, in order to enable people in differing regions to exploit their region's own specific opportunities and potentials; calls for particular account to be taken of the needs of disadvantaged groups such as the disabled, immigrants, ethnic minorities, the long-term unemployed and people with few qualifications and the particular needs of women; calls on the Commission, in its guidelines for the application of the framework rules on services of general interest and the award of public contracts, to enable local authorities to take greater account of ...[+++]

20. demande aux États membres de garantir comme principe sur tout leur territoire la disponibilité, l'accessibilité des services d'intérêt général et le droit d'accès à ceux-ci, pour permettre aux habitants de différentes régions d'exploiter les possibilités et le potentiel spécifiques de leur région; demande qu'une attention particulière soit accordée aux besoins des groupes défavorisés tels que les handicapés, les immigrants, les personnes appartenant à des ethnies minoritaires, les chômeurs de longue durée et les personnes peu qualifiées, ainsi qu'aux besoins particuliers des femmes; demande à la Commission de permettre aux collectivités locales, dans ses ...[+++]


37. Emphasises that information campaigns are not the best tools for reaching disadvantaged socio-economic groups; considers that actions need to be adapted to local needs and be community-based, direct contacts need to be established and there has to be close cooperation between local schools, kindergartens, all general practitioners, paediatricians, and local health services; points out that evaluation of such activities is vital in order to understand whether they are having the desired effect;

37. souligne que les campagnes d'information ne sont pas le meilleur instrument pour toucher les groupes socio-économiques défavorisés; estime qu'il convient d'adapter les actions, qui doivent être de proximité, aux besoins locaux et d'établir des contacts directs ainsi qu'une coopération étroite entre les écoles, les jardins d'enfants, l'ensemble des responsables de services médicaux, les pédiatres et les services de santé au niveau local; souligne que l'évaluation de ces activités est essentielle pour comprendre si elles apportent les résultats escomptés;


36. Emphasises that information campaigns are not the best tools for reaching disadvantaged socio-economic groups; considers that actions need to be adapted to local needs and to be community-based, direct contacts need to be established and there has to be close cooperation between local schools, kindergartens, all general practitioners, paediatricians, and local health services; points out that evaluation of such activities is vital in order to understand whether they are having the desired effect;

36. souligne que les campagnes d'information ne sont pas le meilleur instrument pour toucher les groupes socio-économiques défavorisés; estime qu'il convient d'adapter les actions, qui doivent être de proximité, aux besoins locaux et d'établir des contacts directs ainsi qu'une coopération étroite entre écoles, jardins d'enfants, ensemble des responsables de services médicaux, pédiatres et services de santé au niveau local; souligne que l'évaluation de ces activités est essentielle pour comprendre si elles apportent les résultats escomptés;


Support under axis 4 offers the possibility, in the context of a community-led local development strategy building on local needs and strengths, to combine all three objectives — competitiveness, environment and quality of life/diversification.

Le soutien au titre de l'axe Leader offre la possibilité, dans le cadre d'une stratégie de développement local placée sous la responsabilité de la Communauté et fondée sur les besoins et les atouts locaux, de combiner les trois objectifs — compétitivité, environnement et qualité de la vie/diversification.


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