22. Emphasises that young people who have a poorer chances of getting started in life, placing a special emphasis on the NEET (Not in Employment, Education or Training) group, must be supported or even mentored with respect for their i
ndividual needs and focusing on increasing their integrat
ion into the labour market and their access to quality jobs; considers
that free publicly funded training places and a st
...[+++]andardised system of training assistance can be one effective instrument for integrating particularly disadvantaged young people; stresses however that integration into the first labour market is essential and that any integration measures should aim to access the regular labour market from an early stage onwards as a prerequisite and that they need to be accommodated by support measures focusing on the needs of individuals; stresses the specific difficulties of poor young people to enjoy an experience abroad because of financial and linguistic constraints, and in some case spatial discrimination; is convinced that financial support must address especially the needs of the most disadvantaged; 22. souligne que les jeunes ayant au départ de moins bonnes chances de réussir, en particulier le groupe de ceux qui n'occupent pas un emploi et ne suivent ni un enseignement ni une formation, doivent être soutenus voire encadrés en fonction de leurs bes
oins individuels et dans l'idée d'accroître leur intégration sur le marché du travail et leur accès aux emplois de qualité; estime que les places de formation gratuites financées par des fonds publics, ainsi qu'un système normalisé d'aide à la formation peuvent être un instrument efficace d'intégration des jeunes particulièrement défavorisés; souligne néanmoins que l'intégration sur le
...[+++]premier marché du travail est essentielle et que toutes les mesures à cet égard devraient viser l'accès au marché normal du travail à un stade précoce et qu'elles doivent s'accompagner d'autres mesures de soutien centrées sur les besoins individuels; insiste sur les difficultés particulières qu'ont les jeunes pauvres à acquérir une expérience à l'étranger, en raison de contraintes financières et langagières et, dans certains cas, de discriminations quant à l'espace; est persuadé que le soutien financier doit spécialement répondre aux besoins des plus défavorisés;