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Atmospheric burner
High pressure air burner system
Low pressure air atomizing burner
Low pressure air atomizing oil burner
Low pressure air burner system
Low pressure air charge valve
Low pressure atomizing gun burner
Low pressure gas burner
Low pressure gas burner system
Low pressure gun burner
Low-pressure air atomization
Low-pressure atomization
Low-pressure atomizing burner
Low-pressure burner
Low-pressure fuel oil burner
Low-pressure gun type burner
Low-pressure gun-type atomizing burner
Low-pressure gun-type burner
Low-pressure oil burner
Low-pressure steam heating system
Low-pressure-air atomization
Natural draught burner
Remote system LP indicator
Remote system low pressure indicator
TAES men-po 151

Vertaling van "low pressure air burner system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
low pressure air burner system

brûleur à basse pression d'air


low pressure gas burner system

brûleur à basse pression de gaz


high pressure air burner system

brûleur à haute pression d'air


low pressure atomizing gun burner [ low pressure gun burner | low-pressure gun type burner | low-pressure gun-type burner | low-pressure gun-type atomizing burner | low-pressure atomizing burner | low-pressure fuel oil burner | low-pressure oil burner | low-pressure burner ]

brûleur à pulvérisation sous basse pression d'huile [ brûleur à basse pression | brûleur à injecteur à basse pression ]


low pressure air atomizing burner [ low pressure air atomizing oil burner ]

brûleur à pulvérisation par air sous basse pression [ brûleur en basse pression ]


atmospheric burner | low pressure gas burner | natural draught burner | TAES men-po 151

brûleur atmosphérique


low-pressure air atomization [ low-pressure atomization | low-pressure-air atomization ]

pulvérisation par l'air sous basse pression


remote system low pressure indicator | remote system LP indicator

indicateur de basse pression à distance | indicateur de BP à distance


low-pressure steam heating system

système de chauffage à vapeur à basse pression


low pressure air charge valve

soupape de remplissage d'air BP
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However under current circumstances (low temperatures, high domestic gas demand, expected direct imports from Russia) the low pressure in the Gas Transmission System becomes particularly problematic;

Dans les circonstances actuelles cependant (températures basses, demande intérieure de gaz élevée, prévisions d'importations directes de Russie), la faiblesse de la pression dans le réseau de transport de gaz devient particulièrement problématique;


Even with the observed decrease in air traffic, which has eased the pressure on the system, capacity has been stagnant: the average total air traffic control delay per flight was roughly the same in 2011 as 2003.

Malgré la diminution observée du trafic aérien, qui a fait baisser la pression sur le système, on a constaté une stagnation des capacités: le retard dû au contrôle aérien (retard ATC) total moyen par vol se situait pratiquement au même niveau en 2011 qu'en 2003.


Fire-fighting — Positive-pressure proportioning systems (PPPS) and compressed-air foam systems (CAFS)

Lutte contre l’incendie — Systèmes proportionneurs à pression positive (SPPP) et systèmes de mousse à air comprimé (CAFS)


For air braking systems, the air pressure may not be increased above the cut-out pressure for the purpose of this test.

Pour les systèmes de freinage pneumatiques, la pression de l'air ne doit pas être accrue au-delà de la pression de disjonction aux fins de l'essai.


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The permissible relationship between the braking rate TM/FM and the pressure pm shall lie within the areas shown on diagram 2 for all pressures between 20 and 750 kPa (in the case of compressed air braking system) and 350 and 13 300 kPa (in the case of hydraulic braking system)

Le rapport admissible entre le taux de freinage TM/FM et la pression pm doit se situer dans les zones indiquées sur le diagramme 2 pour toutes les pressions comprises entre 20 et 750 kPa (dans le cas d'un système de freinage à air comprimé) et entre 350 et 13 300 kPa (dans le cas d'un système de freinage hydraulique).


2.7. In the case of towed vehicles with compressed-air braking systems, the pressure in the spring compression chamber at which the springs begin to actuate the brakes shall not be greater than that obtained after four full-stroke actuations of the service braking system in accordance with point 1.3 of Part A of Annex IV. The initial pressure is fixed at 700 kPa.

2.7. Dans le cas des véhicules tractés équipés d'un système de freinage à air comprimé, la pression dans la chambre de compression des ressorts à laquelle les ressorts commencent à actionner les freins ne doit pas être supérieure à celle obtenue après quatre actionnements à fond de course du système de freinage de service conformément au point 1.3 de l'annexe IV, section A. La pression initiale est fixée à 700 kPa.


If available, the following signals in addition to the required freeze-frame information shall be made available on demand through the serial port on the standardised diagnostic connector, if the information is available to the on-board computer or can be determined using information available to the on-board computer: diagnostic trouble codes, engine coolant temperature, fuel control system status (closed-loop, open-loop, other), fuel trim, ignition timing advance, intake air temperature, manifold air pressure, air flow rate, engine speed, ...[+++]

Les signaux supplémentaires suivants sont communiqués sur demande, en plus de la trame fixe obligatoire, par l’intermédiaire du port sériel sur le connecteur de diagnostic normalisé, à condition que ces informations soient disponibles sur l’ordinateur de bord ou qu’elles puissent être déterminées d’après les informations disponibles: codes d’anomalie de diagnostic, température du liquide de refroidissement, état du système de contrôle d’alimentation (boucle fermée, boucle ouverte, autre), correction du carburant, avance à l’allumage, température de l’air d’admission, pression d’admissi ...[+++]


In order to achieve this target, the Commission proposes mandatory reductions of CO2 emissions to 130 g of CO2/km by means of better engine technologies (to be achieved by the automobile manufacturers) and a further reduction of 10 g of CO2/km through other technological improvements (tyre pressure monitoring systems, more effective air-conditioning systems, etc.) and an increased use of biofuels.

Pour l'atteindre, la Commission prévoit de rendre obligatoire la réduction des émissions de CO2 jusqu'à un niveau de 130 g de CO2/km par le biais d'améliorations technologiques des moteurs (obligation pesant sur les constructeurs) et de réduire encore ces émissions de 10 g de CO2/km grâce à d'autres améliorations technologiques (surveillance de la pression des pneus, systèmes de climatisation plus efficaces, etc.) et à un usage accru des biocarburants.


In order to achieve this target, the Commission proposes mandatory reductions of CO2 emissions to 130 g of CO2/km by means of better engine technologies (to be achieved by the automobile manufacturers) and a further reduction of 10 g of CO2/km through other technological improvements (tyre pressure monitoring systems, more effective air-conditioning systems, etc.) and an increased use of biofuels.

Pour l'atteindre, la Commission prévoit de rendre obligatoire la réduction des émissions de CO2 jusqu'à un niveau de 130 g de CO2/km par le biais d'améliorations technologiques des moteurs (obligation pesant sur les constructeurs) et de réduire encore ces émissions de 10 g de CO2/km grâce à d'autres améliorations technologiques (surveillance de la pression des pneus, systèmes de climatisation plus efficaces, etc.) et à un usage accru des biocarburants.


6.5.1.2. If available, the following signals in addition to the required freeze-frame information must be made available on demand through the serial port on the standardized data link connector, if the information is available to the on-board computer or can be determined using information available to the on-board computer: diagnostic trouble codes, engine coolant temperature, fuel control system status (closed-loop, open-loop, other), fuel trim, ignition timing advance, intake air temperature, manifold air pressure, air flow rate, engine speed, ...[+++]

6.5.1.2 Les signaux supplémentaires suivants sont communiqués sur demande, en plus de la trame fixe obligatoire, par l'intermédiaire du port sériel sur le connecteur de liaison de données normalisé, à condition que ces informations soient disponibles sur l'ordinateur de bord ou qu'elles puissent être déterminées d'après les informations disponibles: codes d'anomalie de diagnostic (DTC, diagnostic trouble code), température du liquide de refroidissement, état du système de contrôle d'alimentation (boucle fermée, boucle ouverte, autre), correction du carburant, avance à l'allumage, température de l'air d'admission, ...[+++]


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