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Bridge line
Diffusion line
IMP lower lanyard fitting
ISCED level 2
LEL
LFL
Level 2
Lower explosion level
Lower explosion limit
Lower explosive level
Lower explosive limit
Lower flammability level
Lower flammability limit
Lower flammable level
Lower flammable limit
Lower secondary education
Lower secondary school
Lower secondary technical education
Lower secondary vocational education
Lower shrouds
Lower-priced line
Lower-secondary education
Lower-secondary level
Lowers
Multi- purpose initiator lanyard lower end fitting
Peformance-based grouping
Secondary line
Static lanyard lower end fitting
Teacher for lower secondary classes

Vertaling van "lower secondary " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Lower secondary education [ ISCED level 2 | Lower secondary education or second stage of basic education | Level 2 ]

Premier cycle de l'enseignement secondaire [ Niveau 2 de la CITE | Premier cycle de l'enseignement secondaire ou deuxième cycle de l'éducation de base | Niveau 2 ]


lower secondary technical education

Enseignement secondaire technique du premier cycle | ESET [Abbr.]


lower secondary vocational education

Enseignement secondaire professionnel du premier cycle | ESEP [Abbr.]


lower secondary school

collège de l'enseignement de base


lower-secondary level | lower-secondary education | peformance-based grouping

degré secondaire I | cycle d'orientation


teacher for lower secondary classes

professeur avec qualification du degré moyen | professeur du degré inférieur du cycle secondaire | régent


bridge line [ diffusion line | secondary line | lower-priced line ]

collection à prix abordables [ collection de vêtements à prix abordables ]


lower explosive limit | LEL | lower explosion limit | lower flammable limit | lower flammability limit | LFL | lower explosive level | lower explosion level | lower flammable level | lower flammability level

limite inférieure d'explosivité | LIE | limite inférieure d'explosion | LIE | limite inférieure d'explosibilité | LIE | limite d'explosivité inférieure | LEI | limite d'explosion inférieure | LEI | limite inférieure d'inflammabilité | LII | limite d'inflammabilité inférieure | LII


static lanyard lower end fitting | IMP lower lanyard fitting | multi- purpose initiator lanyard lower end fitting | multi-purpose initiator static lanyard lower end fitting

raccord inférieur du cordon statique


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate amongst the adult population Could include adult and youth liter ...[+++]

Éducation || Garantir l’accès à et l’achèvement d’un cycle complet d’éducation de base de qualité, enseignement secondaire inférieur inclus, tant pour les garçons que pour les filles Pourrait inclure le développement des jeunes enfants, l’achèvement du cycle d’enseignement primaire et secondaire inférieur, la transition entre l’enseignement primaire et l’enseignement secondaire inférieur || Garantir à chacun de vastes compétences de base, techniques et transférables pour participer pleinement à la société Pourrait inclure les acquis d’apprentissage, la disponibilité et la qualification des enseignants, la transition du système éducatif v ...[+++]


The "total population" of the survey, in statistical terms, should be the total number of pupils enrolled in the final year of lower secondary education (ISCED 2), or the second year of upper secondary education (ISCED 3), if a second foreign language is not taught at lower secondary education.

La «population totale» de l’enquête, au sens statistique du terme, devrait correspondre au nombre total d’élèves inscrits en dernière année du premier cycle de l’enseignement secondaire (niveau 2 de la CITÉ), ou en deuxième année du deuxième cycle de l’enseignement secondaire (niveau 3 de la classification), si une deuxième langue étrangère n’est pas étudiée dans le premier cycle.


The weighting factors should be calculated taking into account in particular the probability of selection and the available external data relating to the distribution of the population being surveyed, according to sex, age groups (25-34; 35-54; 55-64), education (at most lower secondary education (ISCED level 1 or lower, ISCED 2 and ISCED 3 programmes of less than 2 years); upper secondary (ISCED levels 3 and 4); tertiary education (levels 5 to 8)); employment (employed or unemployed); region (NUTS II level), where such external data are held to be sufficiently reliable at national level.

Les facteurs de pondération sont calculés en tenant compte notamment des probabilités de sélection et des données exogènes disponibles sur la distribution par sexe, par classe d'âge [25-34; 35-54; 55-64], par niveau d'éducation [au plus le premier cycle de l'enseignement secondaire (CITE 1 ou inférieur, CITE 2 et programmes CITE 3 d'une durée inférieure à deux ans); deuxième cycle de l'enseignement secondaire (CITE 3 et 4); enseignement postsecondaire (niveaux 5 à 8)], par situation au regard de l'emploi [personne occupée ou au chômage] et par région [niveau NUTS II] de la population faisant l'objet de l'enquête, dans la mesure où ce ...[+++]


Foreign language learning-60% of lower secondary level pupils studied more than one foreign language in 2015-French: second most popular after English // Brussels, 23 February 2017

Apprentissage des langues étrangères-60% des élèves du premier cycle du secondaire apprenaient plus d'une langue étrangère en 2015-Le français, deuxième derrière l'anglais // Bruxelles, le 23 février 2017


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Learning a foreign language at school is very common in the European Union (EU), with around 18 million lower secondary school pupils (or 98.6% of all pupils at this level) studying at least one foreign language in 2014.

L'apprentissage d'une langue étrangère à l'école est très répandu dans l'Union européenne (UE), puisque quelque 18 millions d'élèves du premier cycle de l’enseignement secondaire (soit 98,6% de tous les élèves à ce niveau) étudiaient au moins une langue étrangère en 2014.


In a few countries - BE(nl), DK (primary and lower secondary education), LT, LU, AT, FI (primary and lower secondary education) and IT (upper secondary education) – the decrease in purchasing power is relatively small at below 3%, while CY, IT (primary and lower secondary education), NL, PT, RO (primary education) and the UK saw a decrease of 5 to 10%.

Dans un petit nombre de pays – BE(nl), DK (enseignement primaire et secondaire inférieur), LT, LU, AT, FI (enseignement primaire et secondaire inférieur) et IT (enseignement secondaire supérieur) – la baisse du pouvoir d'achat est relativement faible (moins de 3 %), tandis que dans d'autres – CY, IT (enseignement primaire et secondaire inférieur), NL, PT, RO (enseignement primaire) et UK – elle est comprise entre 5 % et 10 %.


This annual report contains a comparative overview of salaries in 32 European countries (EU Member States, Norway, Iceland, Liechtenstein, Croatia and Turkey). It covers full-time, fully qualified teachers and school heads at pre-primary, primary, lower secondary and upper secondary education levels.

Ce rapport annuel présente une analyse comparative des salaires des enseignants et des chefs d’établissement exerçant à temps plein et dûment qualifiés au niveau préprimaire, primaire et secondaire (1er et 2e cycles), dans trente-deux pays européens (les États membres de l’Union européenne, la Norvège, l’Islande, le Lichtenstein, la Croatie et la Turquie).


The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 - first stage of tertiary education; level 6 - second stage of tertiary education.

La Classification internationale type de l'éducation (CITE 1997) couvre les niveaux suivants: niveau 0 – Éducation préprimaire; niveau 1 – Enseignement primaire ou premier cycle de l'éducation de base; niveau 2 – Premier cycle de l’enseignement secondaire ou deuxième cycle de l’éducation de base; niveau 3 – (Deuxième cycle de) l'enseignement secondaire; niveau 4 – Enseignement postsecondaire non supérieur; niveau 5 – Premier cycle de l'enseignement supérieur; niveau 6 – Deuxième cycle de l'enseignement supérieur.


- In secondary education, 93 % learn English (lower and upper), 33 % study French (lower secondary 33 %, but upper secondary 28 %) , 15 % German (in lower 13 %, in upper 20 %).

- Dans l'enseignement secondaire, 93 % apprennent l'anglais (inférieur et supérieur), 33 % étudient le Français (secondaire inférieur 33 %, mais secondaire supérieur 28 %), 15 % l'allemand (dans l'inférieur 13 %, dans le supérieur 20 %).


- In secondary education, 93 % learn English (lower and upper), 33 % study French (lower secondary 33 %, but upper secondary 28 %) , 15 % German (in lower 13 %, in upper 20 %).

- Dans l'enseignement secondaire, 93 % apprennent l'anglais (inférieur et supérieur), 33 % étudient le Français (secondaire inférieur 33 %, mais secondaire supérieur 28 %), 15 % l'allemand (dans l'inférieur 13 %, dans le supérieur 20 %).


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