Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carry out evaluation forms of calls
Communicate major building repairs
Complete an evaluation form of a call
Complete evaluation forms of calls
Completing evaluation forms of calls
Controlling interest
EUR-OPA Major Hazards Agreement
Handle major incidents
Majority control
Majority holding
Majority interest
Majority ownership
Majority shareholding
Majority stake
Majority voting
Manage hazardous incidents
Manage major incidents
Open Partial Agreement on Major Hazards
Record major building repairs
Report major building repairs
Report major repairs to building
Respond to major incidents

Traduction de «major evaluation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
CAF Primary Reserve Applicant Physical Fitness Evaluation Consent for Evaluation Form - Adult (Age of Majority)

CAF Primary Reserve Applicant Physical Fitness Evaluation Consent for Evaluation Form - Adult (Age of Majority)


CAF Primary Reserve Applicant Physical Fitness Evaluation Consent for Evaluation Form - Youth (Not of Age of Majority)

CAF Primary Reserve Applicant Physical Fitness Evaluation Consent for Evaluation Form - Youth (Not of Age of Majority)


communicate major building repairs | report major repairs to building | record major building repairs | report major building repairs

signaler des réparations importantes à faire sur des bâtiments


majority control | majority interest | majority ownership | majority shareholding

détention de la majorité des actions | participation majoritaire


controlling interest | majority holding | majority interest | majority shareholding | majority stake

participation de contrôle | participation majoritaire




EUR-OPA Major Hazards Agreement | Open Partial Agreement on Major Hazards (EUR-OPA) | Open partial agreement on the prevention of, protection against, and organisation of relief in major natural and technological disasters

Accord EUR-OPA Risques majeurs | Accord partiel ouvert en matière de prévention, de protection et d'organisation des secours contre les risques naturels et technologiques majeurs | Accord partiel ouvert sur les risques majeurs (EUR-OPA)


handle major incidents | respond to major incidents | manage hazardous incidents | manage major incidents

gérer les incidents majeurs


Major Changes, Implementation and Evaluation

Mise en œuvre de changements importants


complete an evaluation form of a call | completing evaluation forms of calls | carry out evaluation forms of calls | complete evaluation forms of calls

remplir des formulaires d'évaluation des appels
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The evaluation found that the majority of the Member States examined make use of the option to apply derogations from the scope of the Directive under its Article 2(2).[23] The evaluation found that protective obligations under Article 4(4) are applied in the majority of the cases and that there is a similar level of protection between those third-country nationals falling under the scope of the Directive and ‘border cases’ excluded by Member States from its scope.

L’évaluation a montré que la majorité des États membres considérés font usage de la possibilité de déroger au champ d’application de la directive conformément à l'article 2, paragraphe 2[23]. L’évaluation a permis de constater que les obligations en matière de protection imposées par l’article 4, paragraphe 4, sont respectées dans la majorité des cas et qu’un niveau de protection similaire est assuré pour les ressortissants de pays tiers relevant du champ d’application de la directive et ceux qui en sont exclus par les États membres e ...[+++]


12. Stresses that committee coordinators should endeavour to reach a consensus on the evaluation; considers that, where they are unable to do so, they should be able to act on the basis of a decision by coordinators representing the majority of the component members of the committee; stresses that, given the limited time available to reach a position, coordinators should, where appropriate, limit their comments to those covering the criteria outlined in section 1(a)(1) of the abovementioned annex; considers further that groups whic ...[+++]

12. souligne que les coordinateurs de commissions devraient s'efforcer de trouver un consensus en ce qui concerne l'évaluation; estime que, lorsqu'il n'est pas possible d'y parvenir, ils devraient pouvoir agir sur la base d'une décision prise par des coordinateurs représentant la majorité des membres de la commission; souligne que, compte tenu du temps limité alloué pour parvenir à une position, les coordinateurs devraient, s'il y a lieu, limiter leurs commentaires à ceux couvrant les critères visés au point 1 a), alinéa 1, de l'ann ...[+++]


2. If the evaluation referred to in paragraph 1 of this Article, or any evaluation carried out pursuant to Article 19 of Decision No 1672/2006/EC or Article 9 of Decision No 283/2010/EU, reveals that the Programme has major shortcomings, the Commission shall, if appropriate, submit a proposal to the European Parliament and to the Council, including appropriate amendments to the Programme to take account of the results of the evaluation.

2. Si l'évaluation visée au paragraphe 1 du présent article, ou toute évaluation effectuée en vertu de l'article 19 de la décision no 1672/2006/CE ou de l'article 9 de la décision no 283/2010/UE révèle que le programme a des déficiences majeures, la Commission, s'il y a lieu, présente au Parlement européen et au Conseil une proposition contenant des modifications appropriées du programme qui tiennent compte des résultats de l'évaluation.


2. If the evaluation referred to in paragraph 1 of this Article, or any evaluation carried out pursuant to Article 19 of Decision No 1672/2006/EC or Article 9 of Decision No 283/2010/EU, reveals that the Programme has major shortcomings, the Commission shall, if appropriate, submit a proposal to the European Parliament and to the Council, including appropriate amendments to the Programme to take account of the results of the evaluation.

2. Si l'évaluation visée au paragraphe 1 du présent article, ou toute évaluation effectuée en vertu de l'article 19 de la décision no 1672/2006/CE ou de l'article 9 de la décision no 283/2010/UE révèle que le programme a des déficiences majeures, la Commission, s'il y a lieu, présente au Parlement européen et au Conseil une proposition contenant des modifications appropriées du programme qui tiennent compte des résultats de l'évaluation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. If the evaluation referred to in paragraph 1 of this Article, or any evaluation carried out pursuant to Article 19 of Decision No 1672/2006/EC or Article 9 of Decision No 283/2010/EU, reveals that the Programme has major shortcomings, the Commission shall, if appropriate, submit a proposal to the European Parliament and to the Council, including appropriate amendments to the Programme to take account of the results of the evaluation.

2. Si l’évaluation visée au paragraphe 1 du présent article, ou toute évaluation effectuée en vertu de l’article 19 de la décision n° 1672/2006/CE ou de l'article 9 de la décision n° 283/2010/UE révèle que le programme a des déficiences majeures, la Commission, s'il y a lieu, présente au Parlement européen et au Conseil une proposition contenant des modifications appropriées du programme qui tiennent compte des résultats de l'évaluation.


8. Considers that while the use of two-third majority laws is common in other Member States and has been a feature of the Hungarian constitutional and legal order since 1989, the extensive use of cardinal laws to set forth very specific and detailed rules undermines the principles of democracy and the rule of law, as it has enabled the current government, which enjoys the support of a qualified majority, to set in stone political choices with the consequence of making it more difficult for any new future government having only a simple majority in the parliament to respond to social changes, and thus of potentially diminishing the importan ...[+++]

8. estime que si le recours à des lois à la majorité des deux tiers est courant dans d'autres États membres et fait partie de l'ordre constitutionnel et juridique hongrois depuis 1989, le recours fréquent aux lois cardinales pour énoncer des règles très spécifiques et détaillées porte atteinte aux principes de démocratie et d'état de droit, puisqu'il a permis au gouvernement actuel, qui bénéficie du soutien d'une majorité qualifiée, de graver dans le marbre certains choix politiques, ce qui rend plus difficile pour tout futur gouvernement ne bénéficiant que d'une majorité simple au parlement de répondre aux changements sociaux et peut am ...[+++]


It will be responsible for the majority of decisions relating to the evaluation procedure, the annual and multiannual programme, the preparation and carrying-out of on-site visits and the drawing-up of evaluation reports and recommendations.

Elle aura à prendre la majorité des décisions dans le cadre du processus d'évaluation, en relation avec le programme annuel et pluriannuel, la préparation et la réalisation des inspections sur place et l'élaboration des rapports d'évaluation et des recommandations.


identification and evaluation of major hazards — adoption and implementation of procedures for systematically identifying major hazards arising from normal and abnormal operation including subcontracted activities where applicable and the assessment of their likelihood and severity.

identification et évaluation des risques majeurs: adoption et mise en œuvre de procédures pour l'identification systématique des risques majeurs pouvant se produire en cas de fonctionnement normal ou anormal, y compris, s'il y a lieu, dans le cas d'activités sous-traitées, ainsi qu'évaluation de leur probabilité et de leur gravité.


15. Invites the Commission to consider whether the debate on major evaluation reports within the Commission takes place at the appropriate level; considers it necessary for the results of critical evaluations to be discussed in the relevant parliamentary committee, both when policy changes are envisaged and when they are not due to resource allocation factors which may require political input;

15. invite la Commission à examiner si les débats sur les grands rapports d'évaluation au sein de la Commission sont organisés au niveau approprié; juge nécessaire que les résultats des évaluations critiques soient débattus au sein de la commission parlementaire compétente, à la fois lorsque des changements d'orientation sont envisagés et lorsqu'ils ne résultent pas de facteurs d'allocation des ressources qui peuvent appeler une intervention politique;


Under the framework contract between the Commission (DG Regional Policy) and the EIB in 2000-2006 for the evaluation by the EIB of various major projects submitted for funding by the Structural Funds by the beneficiary countries, 37 rapid evaluations (17 ERDF, 20 CF and 2 ISPA operations) and two detailed evaluations were carried out in 2002.

En application du contrat cadre entre la Commission (DG Politique régionale) et la BEI pour la période 2000-2006, portant sur l'évaluation par la Banque de certains grands projets présentés au financement des Fonds structurels par les États bénéficiaires, 37 travaux d'évaluation rapide (17 FEDER, 20 Fonds de cohésion, et 2 ISPA) et 2 travaux d'évaluation approfondie ont été effectués en 2002.


w