Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Check out the make-up
Do bed-making
Inadequate
Make clinical rounds
Make decision regarding the animal's welfare
Make decisions regarding animals' welfare
Make decisions regarding the animal's welfare
Make decisions regarding the animal's well-being
Make teaching rounds
Make the bed
Make the beds
Make up the volume
Make up to the mark
Make up to volume
Making a fillet weld in the downhand position
Making a fillet weld in the flat position
Making a fillet weld in the gravity position
Making the beds
Making the fillet welding the horizontal position
Passive
Personality
Psychogenic deafness
Self-defeating
Test make-up
Test the make-up
Try the make-up

Vertaling van "make the teaching " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
making a fillet weld in the downhand position | making a fillet weld in the flat position | making a fillet weld in the gravity position | making the fillet welding the horizontal position

soudage en gouttiere


Definition: These may take the form of ideas, mental images, or impulses to act, which are nearly always distressing to the subject. Sometimes the ideas are an indecisive, endless consideration of alternatives, associated with an inability to make trivial but necessary decisions in day-to-day living. The relationship between obsessional ruminations and depression is particularly close and a diagnosis of obsessive-compulsive disorder should be preferred only if ruminations arise or persist in the absence of a depressive episode.

Définition: Il peut s'agir d'idées, de représentations ou d'impulsions qui sont habituellement à l'origine d'un sentiment de détresse. Parfois, il s'agit d'hésitations interminables entre des alternatives qui s'accompagnent souvent d'une impossibilité à prendre des décisions banales mais nécessaires dans la vie courante. Il existe une relation particulièrement étroite entre ruminations obsédantes et dépression et on ne fera un diagnostic de trouble obsessionnel-compulsif que si les ruminations surviennent ou persistent en l'absence d'un épisode dépressif.


do bed-making | make the bed | make the beds | making the beds

faire les lits


make decision regarding the animal's welfare | make decisions regarding animals' welfare | make decisions regarding the animal's welfare | make decisions regarding the animal's well-being

prendre des décisions concernant le bien-être d’un animal


test the make-up | try the make-up | check out the make-up | test make-up

tester un maquillage


Definition: Personality disorder characterized by pervasive passive reliance on other people to make one's major and minor life decisions, great fear of abandonment, feelings of helplessness and incompetence, passive compliance with the wishes of elders and others, and a weak response to the demands of daily life. Lack of vigour may show itself in the intellectual or emotional spheres; there is often a tendency to transfer responsibility to others. | Personality (disorder):asthenic | inadequate | passive | self-defeating

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par une tendance systématique à laisser passivement autrui prendre les décisions, importantes ou mineures, le concernant, par une crainte d'être abandonné, des sentiments d'impuissance et d'incompétence, une soumission passive à la volonté d'autrui (par exemple de personnes plus âgées) et une difficulté à faire face aux exigences de la vie quotidienne. Un manque d'énergie peut se manifester dans le domaine intellectuel ou émotionnel; il existe souvent une tendance à rejeter la responsabilité sur autrui. | Personnalité:à conduite d'échec | asthénique | inadéquate | passive


make up the volume | make up to the mark | make up to volume

compléter au trait de jauge | compléter au volume


Definition: Anaesthetic areas of skin often have boundaries that make it clear that they are associated with the patient's ideas about bodily functions, rather than medical knowledge. There may be differential loss between the sensory modalities which cannot be due to a neurological lesion. Sensory loss may be accompanied by complaints of paraesthesia. Loss of vision and hearing are rarely total in dissociative disorders. | Psychogenic deafness

Définition: Les limites des territoires cutanés anesthésiés correspondent plus aux conceptions personnelles du patient sur le fonctionnement du corps qu'à des connaissances médicales. Il peut y avoir atteinte de certains types de sensibilité, avec conservation des autres, ne correspondant à aucune lésion neurologique connue. La perte de sensibilité peut s'accompagner de paresthésies. La perte de la vision ou de l'audition est rarement totale dans les troubles dissociatifs. | Surdité psychogène


In accordance with point 34 of the Interinstitutional Agreement on better law-making, Member States are encouraged to draw up, for themselves and in the interest of the Union, their own tables, which will, as far as possible, illustrate the correlation between this Directive and their transposition measures, and to make those tables public.

Conformément au point 34 de l'accord interinstitutionnel 'Mieux légiférer', les États membres sont encouragés à établir, pour eux-mêmes et dans l'intérêt de l'Union, leurs propres tableaux, qui illustrent, dans la mesure du possible, la concordance entre la présente directive et les mesures de transposition et à les rendre publics.


make teaching rounds [ make clinical rounds ]

pratiquer la clinique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4.2 Ministers agreed in 2007 to make the teaching profession a more attractive career choice, and to improve the quality of teacher education and to provide initial education, early career support (induction) and further professional development that is coordinated, coherent, adequately resourced and quality assured.

4.2 En 2007, les ministres sont convenus de faire du métier d'enseignant un choix professionnel plus attrayant, d'améliorer la qualité des études et de la formation des enseignants et de s'employer à ce que soient proposés une formation initiale, une prise en charge en début de carrière (initiation) et un perfectionnement professionnel ultérieur qui soient coordonnés, cohérents, dotés d'un financement suffisant et soumis à une assurance qualité.


- Identifying the skills that teachers and trainers should have, given their changing roles in the knowledge society; - Creating the conditions which adequately support teachers and trainers as they tackle the challenges of the knowledge society, from the point of view of lifelong learning; - Ensuring that a sufficient number of people enter the teaching profession, across all subjects and at all levels, as well as providing for the long-term needs of the profession by making it more attractive; - Attracting recruits to teaching and t ...[+++]

- Déterminer les compétences que les enseignants et les formateurs devraient posséder compte tenu de l'évolution de leur fonction dans la société de la connaissance ; - Créer les conditions nécessaires pour que les enseignants et les formateurs bénéficient d'un soutien adéquat pour relever les défis de la société de la connaissance, dans la perspective de l'éducation et de la formation tout au long de la vie ; - Veiller à ce que la profession d'enseignant attire suffisamment de candidats dans toutes les disciplines et à tous les niveaux et pourvoir aux besoins à long terme de la profession en renforçant l'attrait de celle-ci ; - Attirer ...[+++]


Improving the quality of teacher education can provide one means of making the teaching profession an attractive career choice.

Améliorer la qualité de la formation des enseignants peut constituer un moyen de rendre la profession attrayante.


Take any appropriate steps to make the teaching profession a more attractive career choice.

de prendre toutes mesures appropriées pour rendre la profession d'enseignant plus attrayante.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Calls on higher education and vocational training establishments to make their teaching and other staff aware of the particular needs of students with responsibility for others, and if necessary to set up support and advisory services to make it easy for them to commence, continue or return to a course of higher education or vocational training;

20. invite les établissements d'enseignement supérieur et professionnel à sensibiliser leur personnel enseignant et professionnel aux besoins particuliers des étudiants et étudiantes ayant des personnes à charge et, si besoin, à mettre en place des services de soutien et de conseil à leur intention de manière à faciliter le commencement, la poursuite ou leur réintégration dans l'enseignement supérieur ou professionnel;


Your rapporteur calls on higher education or vocational training establishments to make their teaching and other staff aware of the particular needs of these students and if necessary to set up support and advisory services for them, to make it easier for them to start, continue or return to higher education or vocational training.

Enfin, le rapporteur invite les établissements d'enseignement supérieur ou professionnel à sensibiliser leur personnel enseignant et professionnel aux besoins particuliers de ces étudiants et, si besoin, à mettre en place des services de soutien et de conseil à leur intention en vue de faciliter leur entrée, leur maintien ou leur réintégration dans l'enseignement supérieur ou professionnel.


20. Calls on higher education and vocational training establishments to make their teaching and other staff aware of the particular needs of students with responsibility for others, and if necessary to set up support and advisory services to make it easy for them to commence, continue or return to a course of higher education or vocational training;

20. invite les établissements d'enseignement supérieur et professionnel à sensibiliser leur personnel enseignant et professionnel aux besoins particuliers des étudiants et étudiantes ayant des personnes à charge et, si besoin, à mettre en place des services de soutien et de conseil à leur intention de manière à faciliter le commencement, la poursuite ou leur réintégration dans l'enseignement supérieur ou professionnel;


20. Calls on higher education and vocational training establishments to make their teaching and other staff aware of the particular needs of students with responsibility for others, and if necessary to set up support and advisory services to make it easy for them to start, continue or return to a course of higher education or vocational training;

20. invite les établissements d'enseignement supérieur et professionnel à sensibiliser leur personnel enseignant et professionnel aux besoins particuliers des étudiants et étudiantes ayant des personnes à charge et, si besoin, à mettre en place des services de soutien et de conseil à leur intention de manière à faciliter leur entrée, leur continuation ou leur réintégration dans l'enseignement supérieur ou professionnel;


1. Contribute to Member States’ efforts to develop their education and training systems and to implement this Recommendation, including by using the ‘Key Competences for Lifelong Learning – A European Reference Framework’ as a reference to facilitate peer learning for policy-making bodies, teaching establishments, employers and learners themselves and the exchange of good practices and to follow up developments and report on progress through the biennial progress reports on the Education and Training 2010 work programmeand to highlight any contradictions;

1. de contribuer aux efforts des États membres s'agissant de développer leurs systèmes d'éducation et de formation et d'appliquer la présente recommandation, y compris en utilisant les "Compétences clés pour l'éducation et l'apprentissage tout au long de la vie – Un cadre de référence européen" comme référence pour favoriser l'apprentissage par les pairs pour ceux qui mettent au point les politiques, pour ceux qui dispensent la formation, pour les employeurs et pour ceux-là mêmes qui suivent les formations, et pour favoriser l'échange de bonnes pratiques; d'assurer le suivi des développements et de communiquer les progrès réalisés dans ...[+++]


The Commission: will use EU programmes to support teaching of more languages through lifelong learning, teacher and student mobility, language teacher training, school partnerships, and research and development of innovative methods adapted to different target groups. will draw up an inventory of best practice in language learning and teaching in the field of multilingualism and make it available to the Member States The Member States are invited to: provide genuine opportunities for all to master the national language(s) and two othe ...[+++]

La Commission: utilisera les programmes communautaires pour favoriser l'enseignement d'un plus grand nombre de langues par le biais de l'éducation et la formation tout au long de la vie, la mobilité des enseignants et des étudiants, la formation des professeurs de langues, les partenariats scolaires, ainsi que des actions de recherche et développement axées sur la mise au point de méthodes novatrices adaptées à différents groupes cibles; dressera un inventaire des meilleures pratiques en matière d'apprentissage et d'enseignement des langues dans le domaine du multilinguisme et le mettra à la disposition des États membres. Les États memb ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'make the teaching' ->

Date index: 2022-01-31
w