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Applications manager
Carry out airspace management
Control elements of airspace management
Coordinate elements of airspace management
Correct a substantial wrong
Customer product and services manager manager
Environmental management
Environmental policy
ICT applications manager
Manage aspects of airspace management
Marketing catalogue manager
Material investment
Product and services manager
SNAP
SNPA
Senior product and services manager manager
Software manager
Software managers
Substantial New Action Programme
Substantial New Programme of Action
Substantial failure in performance
Substantial failure of performance
Substantial interest
Substantial participation

Vertaling van "managed a substantial " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
constitute an imminent risk of a substantial and specific danger

constituer un risque imminent, grave et précis


imminent risk of a substantial and specific danger to the life, health or safety of persons, or to the environment

risque imminent, grave et précis pour la vie, la santé ou la sécurité humaines ou pour l’environnement


correct a substantial wrong

réparer un dommage important


substantial failure in performance | substantial failure of performance

important défaut d'exécution


material investment | substantial interest | substantial participation

participation importante | participation substantielle


Substantial New Action Programme | Substantial New Programme of Action | SNAP [Abbr.] | SNPA [Abbr.]

nouveau programme substantiel d'action | NPSA [Abbr.]


customer product and services manager manager | senior product and services manager manager | marketing catalogue manager | product and services manager

cheffe de produits et offres | cheffe de produits marketing | chef de marché | chef de produits marketing


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

politique de l'environnement [ gestion de l'environnement ]


ICT applications manager | software managers | applications manager | software manager

cheffe des programmes informatiques | responsable des applications informatiques | responsable des applications | responsable des logiciels


control elements of airspace management | coordinate elements of airspace management | carry out airspace management | manage aspects of airspace management

gérer les aspects de la gestion de l'espace aérien
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
subject to the legal structure of the AIF and its rules or instruments of incorporation, a substantial portion, and in any event at least 50 % of any variable remuneration consists of units or shares of the AIF concerned, or equivalent ownership interests, or share-linked instruments or equivalent non-cash instruments, unless the management of AIFs accounts for less than 50 % of the total portfolio managed by the AIFM, in which case the minimum of 50 % does not apply.

en fonction de la structure juridique du FIA et de son règlement ou de ses documents constitutifs, une part importante, et dans tous les cas au moins égale à 50 % de la composante variable de la rémunération, consiste en des parts ou des actions du FIA concerné, ou en une participation équivalente, ou en des instruments liés aux actions ou en des instruments non numéraires équivalents, à moins que la gestion des FIA ne représente moins de 50 % du portefeuille total géré par le gestionnaire, auquel cas le seuil minimal de 50 % ne s’applique pas.


4. An AIFM managing AIFs employing leverage on a substantial basis shall make available information about the overall level of leverage employed by each AIF it manages, a break-down between leverage arising from borrowing of cash or securities and leverage embedded in financial derivatives and the extent to which the AIF’s assets have been reused under leveraging arrangements to the competent authorities of its home Member State.

4. Un gestionnaire qui gère des FIA recourant à l’effet de levier de manière substantielle met à la disposition des autorités compétentes de son État membre d’origine des informations sur le niveau général de levier utilisé par chaque FIA qu’il gère, une ventilation de l’effet de levier selon qu’il résulte de l’emprunt de liquidités ou de valeurs mobilières, d’une part, ou d’instruments financiers dérivés, d’autre part, et la mesure dans laquelle les actifs du FIA ont été réemployés dans le cadre d’aménagements relatifs à l’effet de levier.


3. Where a UCITS invests in the units of other UCITS or collective investment undertakings that are managed, directly or by delegation, by the same management company or by any other company with which the management company is linked by common management or control, or by a substantial direct or indirect holding, that management company or other company shall not charge subscription or redemption fees on account of the UCITS’ investment in the units of such other UCITS or collective investment undertakings.

3. Lorsqu’un OPCVM investit dans les parts d’autres OPCVM ou d’organismes de placement collectif qui sont gérés, de façon directe ou par délégation, par la même société de gestion ou par toute autre société à laquelle la société de gestion est liée dans le cadre d’une communauté de gestion ou de contrôle ou par une importante participation directe ou indirecte, ladite société de gestion ou l’autre société ne peut facturer de droits de souscription ou de remboursement pour l’investissement de l’OPCVM dans les parts de ces autres OPCVM ou organismes de placement collectif.


1. The laws of Member States shall provide that unit-holders of both the merging and the receiving UCITS have the right to request, without any charge other than those retained by the UCITS to meet disinvestment costs, the repurchase or redemption of their units or, where possible, to convert them into units in another UCITS with similar investment policies and managed by the same management company or by any other company with which the management company is linked by common management or control, or by a substantial direct or indirect ...[+++]

1. Le droit des États membres prévoit que les porteurs de parts, tant de l’OPCVM absorbé que de l’OPCVM absorbeur, ont le droit d’exiger, sans frais autres que ceux retenus par l’OPCVM pour couvrir les coûts de désinvestissement, le rachat ou le remboursement de leurs parts ou, lorsque c’est possible, leur conversion en parts d’un autre OPCVM poursuivant une politique de placement similaire et géré par la même société de gestion ou par toute autre société avec laquelle la société de gestion est liée dans le cadre d’une communauté de gestion ou de contrôle ou par une importante participation directe ou indirecte.


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The agreement reached reinforces environmentally-sensitive and sustainable development. Recital 13 stresses the importance of preventing or minimising (rather than merely treating, recovering and disposing of) extractive waste, while four substantial amendments to Article 5(1), 5(2)(c) and 5(3) clarify the content of the waste management plans which operators will be required to draw-up.

L'accord obtenu renforce le développement durable et écologiquement sensible: le considérant 13 souligne l'importance de la prévention et de la limitation des déchets d'extraction (plutôt que d'un simple traitement, recyclage et élimination), tandis que quatre amendements de fond à l'article 5, paragraphes 1er, 2c) et 3, clarifient le contenu des plans de gestion des déchets que les opérateurs sont tenus d'établir.


It is precisely on these issues that we were pleased to hear a clear, precise report by Mr Antonione, representative of the Italian Presidency, on the lines that are emerging from the Justice and Home Affairs Council’s work and discussions: a substantial proposal to set up a border management agency, particularly for sea borders.

Nous avons écouté avec plaisir le rapport clair et précis à ce sujet de M. Antonione, représentant de la présidence italienne, à propos des lignes qui émergent des travaux et des débats du Conseil "Justice et affaires intérieures": une proposition forte en vue de créer une agence pour le contrôle des frontières, surtout des frontières maritimes.


The lessons to be learnt to prevent a repeat of such situations should then become clear. The present situation involves a vessel with a Greek owner, flying the flag of the Bahamas, inspected by a United States classification society and managed by a Swiss company. It has links with other countries too, all of which offer substantial tax advantages.

De là, nous devrons tirer les leçons qui nous permettront de résoudre et d'éviter des situations comme celle-ci, où nous nous trouvons devant un bateau avec un armateur grec, battant pavillon des Bahamas, inspecté par une société de classification américaine, géré par une entreprise suisse et entretenant des liens avec plusieurs autres pays - et tout cela avec des bénéfices fiscaux plus qu'évidents.


3. When a UCITS invests in the units of other UCITS and/or other collective investment undertakings that are managed, directly or by delegation, by the same management company or by any other company with which the management company is linked by common management or control, or by a substantial direct or indirect holding, that management company or other company may not charge subscription or redemption fees on account of the UCITS's investment in the units of such other UCITS and/or collective investment undertakings.

3. Lorsqu'un OPCVM investit dans les parts d'autres OPCVM et/ou d'autres organismes de placement collectif qui sont gérés, de façon directe ou par délégation, par la même société de gestion ou par toute autre société à laquelle la société de gestion est liée dans le cadre d'une communauté de gestion ou de contrôle ou par une importante participation directe ou indirecte, ladite société de gestion ou l'autre société ne peut facturer de droits de souscription ou de remboursement pour l'investissement de l'OPCVM dans les parts de ces autres OPCVM et/ou d'organismes de placement collectif.


Since ports are made up of limited geographical areas, access to the market may, in certain cases, on grounds of economic efficiency inter alia, be numerically restricted on the basis of capacity and available-space constraints, traffic-related safety constraints, the profitability of the service provider, public service obligations of the service provider or of the managing body of the port, local, national or international environmental regulations, or the specific or substantiated economic needs of the port or the managing body of ...[+++]

(11) Étant donné que les ports constituent des zones géographiques limitées, l'accès au marché peut, dans certains cas, entre autres pour des raisons d'efficacité économique, être limité en nombre en raison de contraintes de capacité et d'espace disponible et de contraintes liées à la sécurité du trafic pour les services techniques nautiques, la rentabilité du fournisseur, les obligations de services publics du fournisseur ou du gestionnaire du port, des dispositions locales, nationales ou internationales concernant l'environnement et les besoins économiques particuliers ou motivés du port ou de l'autorité portuaire. Dans ces cas, il peu ...[+++]


In my view, the Fifteen managed to agree on certain institutional changes that are indispensable if the Union is to function with a substantially higher number of members. Two changes that stand out are the commitment that each Member State will retain the right to appoint a commissioner and the adoption of better rules for access to the closer cooperation mechanism.

À notre avis, les Quinze ont su se mettre d'accord sur certaines modifications institutionnelles qui s'avèrent indispensables pour que l'Union puisse fonctionner avec un nombre considérablement plus élevé de membres, comme l'engagement que chaque État membre conservera le droit de désigner un commissaire et l'adoption de meilleures règles d'accès au mécanisme des coopérations renforcées.


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