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Adopting processes of risk management
Adopting risk management processes
Apply risk management processes
BPM
Business process management
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Data processing director
Data processing manager
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Develop waste management processes
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Management by processes
Manager of data processing operations
Process management
Risk management processes applying
Waste management process developing

Vertaling van "management by processes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
management by processes (nom neutre) | process management (nom neutre)

gestion par processus | approche processus | gestion de processus | management par les processus


devise waste management processes | waste management process developing | develop waste management processes | developing waste management processes

élaborer des procédures de gestion des déchets


adopting processes of risk management | adopting risk management processes | apply risk management processes | risk management processes applying

appliquer des procédures de gestion des risques


data processing manager | ICT operations managers | ICT data processing manager | ICT operations manager

responsable de l'activité en TIC | responsable des opérations informatiques | directrice des activités de TIC | responsable des activités informatiques


manager of data processing operations [ data processing manager | DP manager ]

chef de service informatique [ chef de centre informatique | chef de centre de calcul | directeur du service informatique | directeur de l'informatique ]


data processing supervisor | data processing manager | computer manager

chef du service informatique | chef du service ordinateur | responsable du service informatique


Guide to Managing the Enriched Front-End Planning Process [ Guide to Managing the EFEP Process ]

Guide de la gestion du processus de planification initiale enrichie [ Guide de la gestion du PPIE ]


business process management | BPM | enterprise process management | EPM

gestion de processus d'affaires | gestion de processus d'entreprise | gestion de processus métier | gestion automatisée des processus métier | gestion de procédures d'entreprise | management des processus d'entreprise | management des processus d'affaires | management des processus métier


EDP security coordinator [ EDP security co-ordinator | electronic data processing security coordinator | informatics security co-ordinator | EDP security manager | electronic data processing security manager ]

coordonnateur de la sécurité informatique [ coordonnatrice de la sécurité informatique | coordonnateur de la sécurité en informatique | coordonnatrice de la sécurité en informatique | gestionnaire de la sécurité informatique | responsable de l'informatique | responsable informatique ]


electronic data processing director | EDP director | data processing director | information systems director | data systems manager

directeur de l'informatique | directrice de l'informatique | directeur du traitement de l'information | directrice du traitement de l'information
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(13) ‘main establishment’ means the place of establishment of the undertaking or group of undertakings in the Union, whether controller or processor, where the main decisions as to the purposes, conditions and means of the processing of personal data are taken. The following objective criteria may be considered among others: the location of the controller or processor's headquarters; the location of the entity within a group of undertakings which is best placed in terms of management functions and administrative responsibilities to d ...[+++]

«établissement principal»: le lieu de l' établissement de l'entreprise ou du groupe d'entreprises dans l'Union, qu'il s'agisse du responsable du traitement ou du sous-traitant, où sont prises les principales décisions quant aux finalités, aux conditions et aux moyens du traitement de données à caractère personnel; Il peut être notamment tenu compte des critères objectifs suivants: la localisation du siège du responsable du traitement ou du sous-traitant ...[+++]


2b'. Integrated coastal management strategies' means the formal and informal practices and/or strategies that aim at the integrated management of all policy processes affecting the coastal zone, addressing land-sea interactions of coastal activities in a coordinated way, with a view to ensuring the sustainable development of coastal and marine areas.

«stratégies de gestion intégrée des zones côtières»: stratégies ou pratiques formelles et informelles visant la gestion intégrée de tous les processus politiques concernant la zone littorale, qui traite les interactions terre-mer des activités côtières de manière coordonnée afin d'assurer le développement durable des zones côtières et marines.


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the CEAA on (i) regulatory decision-making, (ii) risk of project-specific and cumulative environmental impac ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


(Return tabled) Question No. 488 Mr. Charlie Angus: With respect to the third-party management (TPM) of First Nations by Aboriginal Affairs and Northern Development Canada (AANDC) over the last 12 years: (a) how many First Nations reserves have been operating under co-management or TPM, (i) for how long, (ii) which reserves have been so designated; (b) for each of the reserves under co-management or TPM, (i) who acts as their third-party manager, (ii) under what authority have they been placed under TPM, (iii) on what date did each co-management or third-party management agreement come into force, (iv) what was the amount of debt they h ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 488 M. Charlie Angus: En ce qui concerne la gestion par un tiers administrateur de Premières nations à la demande des Affaires autochtones et Développement du Nord Canada (AADNC) au cours des 12 dernières années: a) combien de réserves autochtones ont été soumises à la cogestion ou la gestion par un tiers administrateur, (i) pendant combien de temps, (ii) quelles réserves ont été ainsi désignées; b) pour chaque réserve gérée en cogestion ou par un tiers administrateur, (i) qui est le cogestionnaire ou le tiers administrateur, (ii) en vertu de quel pouvoir est-elle gérée par un tiers administrateur, (iii) quelle est la date d’entrée en vigueur de chaque entente de cogestion ou de gestion par un tiers admi ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 300 Hon. Ralph Goodale: With regard to all regulatory co-management land and resource boards in the Yukon, Northwest Territories and Nunavut, which are regulatory bodies that have been established based on the settlement of comprehensive land claim agreements in these territories: (a) for each co-management board, since February 6, 2006, (i) how long, on average, has it taken to fill board vacancies, (ii) how long, on average, has it taken to complete the nomination process, (iii) how long, on average, has ...[+++]

(le document est déposé) Question n 300 L'hon. Ralph Goodale: En ce qui concerne tous les conseils de cogestion réglementaire des terres et des ressources au Yukon, aux Territoires du Nord-Ouest et au Nunavut, quels sont les organismes de réglementation qui ont été établis en fonction d’accords de revendications territoriales complets dans ces territoires: a) pour chaque conseil de cogestion, depuis le 6 février 2006, (i) combien de temps, en moyenne, a-t-il fallu pour doter les postes vacants au conseil, (ii) combien de temps, en moyenne, a-t-il fallu pour achever le processus de nomination, (iii) combien de temps, en moyenne, a-t-il fa ...[+++]


(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii) what, if any, resources did the government provide for this research, (iii) what, if any, process was established to ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquatiques et terrestres, des impacts économiques, des risques professionnels, de la sécurité publique et des risques séismiques, (ii) le cas échéant, quelles ressources le gouvernement a-t-il prévues pour ces recher ...[+++]


(17) Assistance should be managed in accordance with the rules for External Aid contained in Regulation (EC) No 1605∕2002, making use of the structures that have proved their worth in the pre-accession process, such as decentralised management, Twinning and TAIEX, but should also allow for innovative approaches such as the implementation through Member States via shared management in case of cross-border programmes on the external borders of the European Union.

(17) L’aide doit être gérée conformément aux règles relatives à l’aide extérieure figurant dans le règlement (CE) n° 1605∕2002, au moyen des structures qui ont prouvé leur valeur dans le processus de préadhésion, telles que la gestion décentralisée, le jumelage et TAIEX, mais elle doit aussi permettre des approches innovatrices telles que la mise en œuvre par gestion partagée des programmes transfrontaliers aux frontières extérieures de l'Union européenne par ses États membres.


(Return tabled) Question No. 91 Mr. Jim Prentice: With regard to the Indian Residential Schools Resolution Canada Alternative Dispute Resolution process (ADR): (a) what were the original ADR projections, including annual projections, that led to the Government conclusion that the ADR would take seven years at a cost of $1.7 billion to resolve some 12,000 cases; (b) including the estimated budget with any administrative costs versus compensation, what are any updated ADR projections regarding the number of cases expected to be resolved; (c) are any performance reports available on the ADR process; (d) what information is available rela ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 91 M. Jim Prentice: En ce qui concerne le mode alternatif de règlement des conflits (MARC), dans le cadre de Résolution des questions des pensionnats indiens Canada: a) quelles sont les prévisions, y compris les prévisions annuelles, qui ont amené le gouvernement à conclure que régler les quelque 12 000 cas dans le cadre du MARC prendrait sept ans et coûterait 1,7 milliard de dollars; b) compte tenu du budget estimatif, des frais d’administration et des indemnités accordées, combien de cas prévoit-on à ce jour régler dans le cadre du MARC; c) dispose-t-on de rapports sur le rendement à l’égard du MARC; ...[+++]


Air traffic management systems and their constituents shall be designed, built, maintained and operated in such a way so as to ensure the seamless operation of the air traffic management network throughout the Community at all times and for all phases of flight. Seamless operation can be expressed, in particular, in terms of information exchange, common understanding of information, comparable processing performances and the associated procedures enabling common operational performances agreed for the whole or parts of the air traffic ...[+++]

Les systèmes de gestion du trafic aérien et leurs composants doivent être conçus, construits, entretenus et exploités de façon à assurer l'exploitation sans solution de continuité du réseau de gestion du trafic aérien dans toute la Communauté, à tout moment, et lors de toutes les phases du vol. Une exploitation sans solution de continuité englobe, notamment, l'échange d'informations, une interprétation commune des informations, des performances de traitement comparables et les procédures associées permettant des performances d'exploit ...[+++]


The European Union is committed to acting as leader and guaranteeing the coherent management of this whole support process. It has also pledged to closely monitor and support the regional reform processes in a way which corresponds to the efforts made by each country so that these can be rewarded with advances in the development of new instruments.

L'union européenne s'est engagée à jouer un rôle directeur en la matière, en garantissant une approche cohérente de tout ce processus d'accompagnement, et à accompagner de près et soutenir les processus de réforme régionale d'une manière qui correspond aux efforts effectivement accomplis par chaque pays afin qu'ils soient justement récompensés par des avancées dans le processus des nouveaux instruments, afin de permettre un développement économique et social, ainsi qu'un progrès conforme aux schémas européens.


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