For moto
r vehicles 1.5.1.1. Manual steering equipment in which the steering forces result solely from the muscular effort of th
e driver; 1.5.1.2. Power assisted steering equipment in which the steering forces result from both the muscular effort of the driver and the energy supply (supplies); 1.5.1.2.1. Steering
equipment in which the steering forces result solely from one or more energy supplies when the
equipment is intact, but in which the steering forces can be provi
...[+++]ded by the muscular effort of the driver alone if there is a fault in the steering (integrated power systems), is also considered to be power assisted steering equipment; 1.5.1.3. Full-power steering equipment in which the steering forces are provided solely by one or more energy supplies; 1.5.1.4. Self-tracking equipment is a system designed to create a change of steering angle on one or more wheels only when acted upon by forces and/or moments applied to the tyre to road contact.Pour les véhicules automobiles 1.5.1.1. l'équi
pement de direction manuel, dans lequel les forces de
direction résultent uniquement de l'effort musculaire du cond
ucteur; 1.5.1.2. l'équipement de direction assisté, dans lequel les forces de
direction résultent à la fois de l'effort musculaire du conducteur et de la ou des alimentations en énergie; 1.5.1.2.1. l'équipement de
direction, dans lequel les forces de
direction résultent u
...[+++]niquement d'une ou de plusieurs alimentations en énergie lorsque l'équipement est intact, mais où les forces de direction peuvent résulter de l'effort musculaire du conducteur en cas de défaut de fonctionnement de la direction (système assisté intégré), est aussi considéré comme un équipement de direction assisté; 1.5.1.3. l'équipement de servodirection, dans lequel les forces de direction sont uniquement produites par une ou plusieurs alimentations en énergie; 1.5.1.4. l'équipement d'autodirection qui est un système où l'angle de braquage d'une ou de plusieurs roues est modifié uniquement par le jeu de forces et/ou de moments appliqués au point de contact pneu/route.