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Acronym
Communicate using the GMDSS
Communicating alerts using the GMDSS
Coverage of GMDSS
EMSA
Erika I package on maritime safety
European Maritime Safety Agency
Experts Group on Maritime Safety and Road Safety
Global Maritime Distress and Safety System
Manage safety standards for maritime water transport
Maritime safety
Regulations and guidelines concerning maritime safety
Safety at sea
Sea transport safety
Sending alerts using the GMDSS
Ship safety
Shipping safety

Vertaling van "maritime safety erika " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Erika I package on maritime safety

Paquet Erika I sur la sécurité maritime


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

sécurité maritime [ sécurité des navires | sécurité des transports maritimes ]


manage standards of safety for maritime water transport | supervise safety standards for maritime water transport | ensure compliance with maritime safety regulations and standards | manage safety standards for maritime water transport

gérer les normes de sécurité relatives au transport maritime


European Maritime Safety Agency [ EMSA [acronym] ]

Agence européenne pour la sécurité maritime [ EMSA [acronym] ]




Experts Group on Maritime Safety and Road Safety

Groupe d'experts en sécurité routière et maritime


Interregional Advisers in Maritime Training, Technical Port Operations, Maritime Safety Administration, Maritime Legislation, and Maritime Pollution

Conseillers interrégionaux en matière de formation maritime, d'opérations portuaires techniques, d'administration de la sécurité maritime, de législation maritime et de pollution maritime


regulations and guidelines concerning maritime safety

règles et directives relatives à la sécurité maritime


coverage of GMDSS | features of Global Maritime Distress and Safety System | coverage of Global Maritime Distress and Safety System | Global Maritime Distress and Safety System

Système mondial de détresse et de sécurité en mer


communicate using the GMDSS | sending alerts using the GMDSS | communicate using the global maritime distress and safety system | communicating alerts using the GMDSS

communiquer au moyen du Système mondial de détresse et de sécurité en mer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
64. Believes that a maritime safety ‘Erika IV’ package should be launched to prevent further major maritime disasters; considers that this package should recognise the ecological damage to marine waters in European legislation;

64. estime qu'il faudrait adopter un paquet "Erika IV "sur la sécurité maritime, afin de prévenir de nouvelles catastrophes maritimes majeures; considère que ce train de mesures devrait attester des dommages environnementaux causés aux eaux marines, dans la législation européenne;


64. Believes that a maritime safety ‘Erika IV’ package should be launched to prevent further major maritime disasters; considers that this package should recognise the ecological damage to marine waters in European legislation;

64. estime qu'il faudrait adopter un paquet "Erika IV "sur la sécurité maritime, afin de prévenir de nouvelles catastrophes maritimes majeures; considère que ce train de mesures devrait attester des dommages environnementaux causés aux eaux marines, dans la législation européenne;


64. Believes that a maritime safety ‘Erika IV’ package should be launched to prevent further major maritime disasters; considers that this package should recognise the ecological damage to marine waters in European legislation;

64. estime qu'il faudrait adopter un paquet "Erika IV "sur la sécurité maritime, afin de prévenir de nouvelles catastrophes maritimes majeures; considère que ce train de mesures devrait attester des dommages environnementaux causés aux eaux marines, dans la législation européenne;


Regulation (EC) No 1406/2002 of the European Parliament and of the Council (3), which was adopted in response to the ‘Erika’ oil tanker incident, established a European Maritime Safety Agency (the ‘Agency’) for the purpose of ensuring a high, uniform and effective level of maritime safety and prevention of pollution by ships.

Le règlement (CE) no 1406/2002 du Parlement européen et du Conseil (3), qui a été adopté à la suite de l'accident du pétrolier Erika, a institué une Agence européenne pour la sécurité maritime (ci-après dénommée «Agence») en vue d'assurer un niveau élevé, uniforme et efficace de sécurité maritime et de prévention de la pollution causée par les navires.


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Communication of 6 December 2000 from the Commission to the European Parliament and the Council on a second set of Community measures on maritime safety following the sinking of the oil tanker Erika [COM(2000) 802 final - Not published in the Official Journal].

Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen, du 6 décembre 2000, sur un deuxième train de mesures communautaires en matière de sécurité maritime suite au naufrage du pétrolier Erika [COM (2000) 802 final - Non publié au Journal officiel].


The sinking of the oil tanker Erika off the French coast in December 1999 spurred new developments in the establishment of Europe's maritime safety policy. Three months after the accident, on 21 March 2000, the Commission adopted a "Communication on the safety of the seaborne oil trade" together with a number of proposals for specific measures to prevent such accidents happening again.

Trois mois après cet accident, la Commission a adopté, le 21 mars 2000, une "Communication sur la sécurité maritime du transport pétrolier", qui était assortie d'un certain nombre de propositions d'actions concrètes, pour éviter que des accidents du même type puissent se reproduire.


The recent important legislative measures in the EU in the field of maritime safety (Erika I and II packages) affect also to a large extent ships from outside the EU and therefore it would be logical if the EU spoke with one voice in the IMO.

Les importantes mesures législatives qui ont été récemment prises au sein de l'UE dans le domaine de la sécurité maritime (paquets Erika I et II) concernent également dans une large mesure les bateaux des pays tiers; c'est pourquoi il serait logique que l'UE s'exprime d'une seule voix au sein de l'OMI.


The Erika I package and future approval of the Erika II package will make it possible to create a genuine European area of maritime safety and must guarantee an optimum level of protection for the maritime environment and the European coastal regions.

Le paquet Erika I et la future approbation du paquet Erika II permettront la création d'un véritable espace européen de sécurité maritime et devront garantir un niveau optimal de protection de l'environnement maritime et du littoral européen.


The sinking of the oil tanker Erika off the French coast in December 1999 spurred new developments in the establishment of Europe's maritime safety policy. Three months after the accident, on 21 March 2000, the Commission adopted a "Communication on the safety of the seaborne oil trade" together with a number of proposals for specific measures to prevent such accidents happening again.

Trois mois après cet accident, la Commission a adopté, le 21 mars 2000, une "Communication sur la sécurité maritime du transport pétrolier", qui était assortie d'un certain nombre de propositions d'actions concrètes, pour éviter que des accidents du même type puissent se reproduire.


As a result of the questions raised about the effectiveness of safety inspections in Community ports following the Erika accident, a great deal of support was voiced for creating a European coastguard or a European Maritime Safety Agency.

Conséquence des interrogations soulevées quant à l'efficacité des contrôles de sécurité dans les ports de la Communauté suite à l'accident de l'ERIKA, de nombreuses voix se sont élevées pour réclamer la création d'un corps de garde-côtes européens ou d'une agence européenne de la sécurité maritime.




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'maritime safety erika' ->

Date index: 2021-10-27
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