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At market
At market order
At the market
At the market order
DG Internal Market and Services
Free service
Internal market for services
Internal market in services
Internal services market
Market for medical services
Market order
Market price order
Marketing Department
Marketing department
Marketing of services
Marketing service department
Marketing services personnel
Marketing services staff
Marketing staff
Medical services market
Non-market service
OHMS
Ontario Horticultural Marketing Services
Ontario Horticulture Marketing Services
SMAS action plan
Service marketing
Single market assistance services action plan

Traduction de «market and services » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
internal market for services | internal market in services | internal services market

marché intérieur des services


DG Internal Market and Services | Directorate-General for the Internal Market and Services

DG Marché intérieur et services | direction générale du marché intérieur et des services


Action plan on an integrated approach for providing Single Market Assistance Services to citizens and business | single market assistance services action plan | SMAS action plan [Abbr.]

plan d’action SMAS


marketing services staff [ marketing staff | marketing services personnel ]

équipe marketing [ état-major marketing | état-major du marketing ]


market for medical services [ medical services market ]

marché des services médicaux


Ontario Horticultural Marketing Services [ OHMS | Ontario Horticulture Marketing Services ]

Services de mise en marché des produits horticoles de l'Ontario


marketing of services | service marketing

commercialisation des services | commercialisation de services | marketing des services | marketing de services


marketing department | Marketing Department | marketing service department

service de commercialisation | service du marketing | département marketing




market order | at the market | at market | at the market order | at market order | market price order

ordre au prix du marché | ordre au cours du marché
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
26. REAFFIRMS that Member States should deliver the full potential of the Single Market, including by removing barriers to the smooth functioning of internal market for services, including: unjustified and disproportionate restrictions to the provision of professional and business services, retail services and construction. RECALLS the Council conclusions of June 2012 on the Single Market in services, noting the significant gains in terms of growth, as well as additional trade and FDI, that can be achieved from farther reaching implem ...[+++]

26. RÉAFFIRME que les États membres devraient tirer pleinement parti des possibilités du marché unique, notamment en levant les obstacles qui entravent le bon fonctionnement du marché intérieur des services, en particulier les restrictions et les barrières indues et disproportionnées qui pèsent sur la prestation de services professionnels et aux entreprises, les services de détail et la construction; RAPPELLE les conclusions du Conseil de juin 2012 sur le marché unique des services, indiquant les gains importants qui peuvent être réalisés, en termes de croissance, d'accroissement des échanges et d'investissements étrangers directs, par ...[+++]


Specific actions until 2016 2014: Prepare roadmap for RDI in the inland waterway transport sector (sector: including ship operators, shipbuilding industry, equipment manufacturers and service providers, data service providers, logistics service providers, terminal operators, port authorities, freight forwarders, waterway authorities, worker's representatives) 2014: Organise market observation services, including the provision of data on traffic and transport volumes, modal shift towards inland navigation, supply and demand and labour ...[+++]

Actions spécifiques jusqu’en 2016 2014: élaboration d'une feuille de route pour la RDI dans le secteur du transport par voies navigables intérieures (secteur, notamment exploitants de navires, industrie de la construction navale, fabricants d'équipement et prestataires de services, prestataires de services de données, prestataires de services logistiques, exploitants de terminaux, autorités portuaires, transitaires, autorités de régulation des voies navigables, représentants des travailleurs). 2014: organisation de services d’observat ...[+++]


[4] Commission Staff Working Document 'Detailed information on the implementation of Directive 2006/123/EC on services in the internal market'; Commission Staff Working Document 'Results of the performance checks of the internal market for services (construction, business services and tourism)'.

[4] Document de travail des services de la Commission: «Detailed information on the implementation of Directive 2006/123/EC on services in the internal market» («Informations détaillées sur la mise en œuvre de la directive 2006/123/CE relative aux services dans le marché intérieur»); document de travail des services de la Commission: « ...[+++]


Since the wholesale local loop access services provided by Deutsche Telekom are indispensable to its competitors’ effective penetration of the retail markets for the provision of services to end-users, a margin squeeze, in principle, hinders the growth of competition in the retail markets in services to end-users, given that, in those circumstances, a competitor who is just as efficient as the appellant cannot carry on his business in the retail market for end-user access services without incurring losses.

En effet, les services intermédiaires d’accès à la boucle locale fournis par Deutsche Telekom étant indispensables à ses concurrents pour pénétrer de manière efficace sur les marchés de détail de fourniture de services aux abonnés, une compression des marges entrave en principe le développement de la concurrence sur les marchés de détail des services aux abonnés, puisque, dans ces conditions, un concurrent au moins aussi efficace q ...[+++]


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Since the barriers in the internal market for services affect operators who wish to become established in other Member States as well as those who provide a service in another Member State without being established there, it is necessary to enable providers to develop their service activities within the internal market either by becoming established in a Member State or by making use of the free movement of services.

Étant donné que les obstacles au marché intérieur des services affectent aussi bien les opérateurs qui souhaitent s'établir dans d'autres États membres que ceux qui fournissent un service dans un autre État membre sans s'y établir, il convient de permettre au prestataire de développer ses activités de services au sein du marché intérieur soit en s'établissant dans un État membre, soit en faisant usage de la libre circulation des services.


It is therefore important to achieve an internal market for services, with the right balance between market opening and preserving public services and social and consumer rights.

Aussi est-il important de parvenir à créer un marché intérieur des services en veillant à préserver un équilibre entre l'ouverture du marché et la sauvegarde des services publics, des droits sociaux et des droits des consommateurs.


The report from the Commission on ‘The State of the Internal Market for Services’ drew up an inventory of a large number of barriers which are preventing or slowing down the development of services between Member States, in particular those provided by SMEs, which are predominant in the field of services.

Le rapport de la Commission sur «l'état du marché intérieur des services» a dressé l'inventaire d'un grand nombre d'obstacles qui empêchent ou freinent le développement des services entre États membres, en particulier ceux fournis par les PME qui sont prédominantes dans le domaine des services.


In general terms, making the Internal Market in services a reality would increase competition among service providers and therefore increase choice and reduce prices for service users the Commission's 2002 report on the functioning of Community product and capital markets (see IP/02/1969 and MEMO/02/303) indicated that services have undergone much less price convergence within EU markets than goods, where cross-border competition has been much stronger.

D'une manière générale, réaliser le marché intérieur des services accroîtrait la concurrence entre prestataires de services et donc élargirait le choix et ferait baisser les prix pour les utilisateurs de services le rapport 2002 de la Commission sur le fonctionnement des marchés communautaires des produits et des capitaux (voir IP/02/1969 et MEMO/02/303) indiquait que la convergence des prix sur les marchés de l'UE a été bien moindre pour les services que pour les marchandises, celles-ci ayant fait l'objet d'une concurrence beaucoup plus forte.


This complexity and the effect of Internal Market barriers identified in the Commission's 2002 report on "the State of the Internal Market for Services" help to explain why, in 2001, intra-EU exports of services were valued at €386.4bn, which only represented around 20% of trade in the Internal Market, compared with services' 53.6% share of GDP.

Cette complexité et l'effet des barrières au marché intérieur identifiées dans le rapport de 2002 de la Commission sur l'«état du marché intérieur des services» contribuent à expliquer pourquoi, en 2001, les exportations intra-UE de services étaient évaluées à 386,4 milliards d'euros, ce qui ne représente qu'environ 20 % des échanges dans le marché intérieur, alors que la part des services dans le PIB est de 53,6 %.


The Commission's report on the state of the Internal Market in services (see IP/02/1180 and MEMO/02/178) and the report on the first ten years of the Internal Market without frontiers (IP/03/7 and MEMO/03/2) highlighted both the less than satisfactory functioning of the Internal Market in the field of services and the knock-on effects, detrimental to the entire economy, of any obstacle to the free movement of services.

Le rapport de la Commission sur l'état du Marché intérieur des services (voir IP/02/1180 et MEMO/02/178) et le bilan de la première décennie du marché intérieur sans frontières (IP/03/7 et MEMO/03/2) ont souligné à la fois le fonctionnement peu satisfaisant du Marché intérieur dans le domaine des services et les effets en chaîne, nuisibles à l'économie entière, de toute entrave à la libre circulation des services.


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