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FTA
Free competition
Free delivery-type air conditioning unit
Free discharge orifice
Free enterprise economy
Free fall orifice
Free market
Free market economy
Free market rate
Free orifice
Free rate
Free-blow air conditioner
Free-into-air orifice
Free-market economy
Free-moving hovercraft
Free-riding air cushion vehicle
Free-to-air
Market economy
Open market rate
Perfectly competitive market
Perfectly free market

Vertaling van "markets for free-to-air " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
free market economy | free-market economy | market economy | free enterprise economy

économie de marché | économie libérale


free-market economy | free market economy

libre entreprise | régime de libre entreprise


perfectly competitive market [ perfectly free market ]

marché parfaitement libre [ marché parfaitement concurrentiel ]


free discharge orifice | free fall orifice | free orifice | free-into-air orifice

orifice dénoyé


free delivery-type air conditioning unit | free-blow air conditioner

conditionneur d'air à soufflage direct


free market rate | free rate | open market rate

cours du marché libre


free-moving hovercraft [ free-riding air cushion vehicle ]

aéroglisseur libre






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Development of the TV market slowed in 2001 (+4% compared to 2000, +40% compared to 1997), mainly due to unsatisfactory results (-2.1% in 2001 compared to 2000) from traditional commercial free-to-air broadcasters suffering from a global crisis in the advertising market.

L'expansion du marché de la télévision s'est ralenti en 2001 (+4% par rapport à 2000, +40% par rapport à 1997), en raison essentiellement des résultats insatisfaisants (-2,1% en 2001 par rapport à 2000) enregistrés par les chaînes de télévision commerciales traditionnelles à accès libre affectées par une crise globale dans le marché de la publicité.


The study has highlighted the emergence and/or consolidation of a number of trends such as the continuous growth of multi-channel and/or digital platforms, the maintenance of traditional audience share by Public Service and commercial free-to-air stations, the decreasing financial strength and progressive consolidation of all operators, the increase in the importance of subscription revenues, the creation of large integrated and international groups, some of which originate from operators active on other markets: press, co ...[+++]

L'étude a mis en lumière l'émergence et/ou la consolidation d'un certain nombre de tendances, telles que la croissance continue des plates-formes multichaînes et/ou numériques, le maintien de la part d'audience traditionnelle détenue par le service public et les stations commerciales émettant en clair, le déclin financier et la consolidation progressive de tous les opérateurs, l'augmentation des revenus tirés des abonnements, la création de grands groupes, intégrés et internationaux, dont certains sont issus d'opérateurs présents sur d'autres marchés: presse, électronique grand public, génie civil et construction.


In previous decisions, the Commission identified also two separate markets for Free-to-Air (‘FTA’) channels and for Pay TV channels within the overall market for supply and acquisition of TV channels.

La Commission a également distingué, dans ces décisions, deux marchés distincts au sein du marché global de l’offre et de l’acquisition de chaînes de télévision: l’un pour les chaînes de télévision en clair et le second pour les chaînes de télévision payantes.


Our proposal, together with EU personal data protection rules will enable the free movement of all types of data in the single market. The free flow of data will make it easier for SMEs and startups to develop new innovative services and to enter new markets”.

Notre proposition, associée aux règles de l'UE relatives à la protection des données à caractère personnel, garantira la libre circulation de tous les types de données dans le marché unique, ce qui permettra aux PME et aux jeunes pousses de mettre au point plus facilement de nouveaux services innovants et de pénétrer de nouveaux marchés».


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In Italy there are four TV broadcasting platforms: (i) satellite, on which the main free-to-air channels are available plus Sky Italia's channels, whose programmes can be accessed via subscription or pay-per-view agreements; (ii) terrestrial hertzian TV (8), on which 6 national broadcasters operated in December 2005 i.e. RAI (free-to-air), Mediaset (9) (free-to-air and pay-per-view), Telecom Italia Media/La 7 (free-to-air and pay-per-view), Holland Coordinator Service Company Italia (HCSC) which owns Prima TV/DFree, Gruppo l'Espresso ...[+++]

En Italie, il existe quatre plates-formes de radiodiffusion télévisuelle: i) via satellite, sur laquelle sont disponibles les principales chaînes en clair plus les chaînes de Sky Italia, aux programmes desquels il est possible d'accéder en s'abonnant ou moyennant des accords de télévision à la carte; ii) télévision hertzienne terrestre (8), sur laquelle en décembre 2005 opéraient 6 diffuseurs nationaux, à savoir la RAI (en clair), Mediaset (9) (en clair et en télévision à la carte), Telecom Italia MEDIA/La 7 (en clair et en télévision à la carte), Holland Coordinator Service Company Italia (HCSC) qui est propriétaire de Prima TV/DFree, ...[+++]


Mediaset maintains that there have been no unnecessary distortions of competition because (i) discrimination is simply the result of Sky's business choices; (ii) terrestrial television carries local channels, whereas 80 % of local programmes are not carried by satellite TV because local channels' revenue is not sufficient to support the cost of transmission (satellite is not comparable to free-to-air broadcasting); and (iii) there is only market failure as regards DTT decoders and not satellite decoders. This is because satellite is ...[+++]

Mediaset affirme qu'aucune distorsion inutile de la concurrence n'a été introduite car i) la discrimination n'est que la conséquence des choix commerciaux de Sky; ii) la télévision terrestre transmet les chaînes locales, tandis que 80 % des programmes locaux ne sont pas transmis par le satellite vu que les recettes des chaînes locales ne sont pas suffisantes pour supporter les coûts de transmission (le satellite n'est pas comparable à la radiodiffusion en clair); et iii) le dysfonctionnement du marché ne concerne que les décodeurs pour le numérique terrestre et non pas les décodeurs satellitaires, dès lors que la télévision par satelli ...[+++]


First, Italy maintains that terrestrial and satellite operators do not compete on the same pay-TV market because they cover different market segments, namely free-to-air and pay-TV.

En premier lieu, l'Italie affirme que les opérateurs terrestres et les opérateurs par satellite ne sont pas des concurrents sur le même marché de la télévision à péage car ils couvrent des segments différents, à savoir la télévision en clair et la télévision à péage.


This was mainly due to unsatisfactory results from traditional commercial free-to-air broadcasters suffering from a global crisis in the advertising market.

La principale raison de ce ralentissement tient aux résultats insatisfaisants enregistrés par les chaînes de télévision commerciales traditionnelles touchées par une crise globale dans le marché de la publicité.


This was mainly due to unsatisfactory results from traditional commercial free-to-air broadcasters suffering from a global crisis in the advertising market.

La principale raison de ce ralentissement tient aux résultats insatisfaisants enregistrés par les chaînes de télévision commerciales traditionnelles touchées par une crise globale dans le marché de la publicité.


Development of the TV market slowed in 2001 (+4% compared to 2000, +40% compared to 1997), mainly due to unsatisfactory results (-2.1% in 2001 compared to 2000) from traditional commercial free-to-air broadcasters suffering from a global crisis in the advertising market.

L'expansion du marché de la télévision s'est ralenti en 2001 (+4% par rapport à 2000, +40% par rapport à 1997), en raison essentiellement des résultats insatisfaisants (-2,1% en 2001 par rapport à 2000) enregistrés par les chaînes de télévision commerciales traditionnelles à accès libre affectées par une crise globale dans le marché de la publicité.




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'markets for free-to-air' ->

Date index: 2022-12-02
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