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Capacity
Derailleur capacity
Maximum amount of total expenditure
Maximum fast ice extent
Maximum ice cover
Maximum old ice
Maximum total capacity
Maximum total height
Maximum total ice
Maximum total weight
Maximum total weight set by the manufacturer
Maximum weight
Per axle weight
Total authorised weight
Total laden weight
Towing weight
Weight and size
Wrap-up capacity

Traduction de «maximum total ice » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
maximum total ice

concentration maximale de la totalité des glaces


maximum old ice

concentration maximale de la vieille glace


maximum fast ice extent

étendue maximale de la banquise côtière




maximum total weight set by the manufacturer

poids total maximal constructeur




derailleur capacity | maximum total capacity | wrap-up capacity | capacity

capacité du dérailleur


weight and size [ maximum weight | per axle weight | total authorised weight | total laden weight | towing weight ]

poids et dimensions [ gabarit | poids maximal | poids par essieu | poids remorquable | poids total autorisé | poids total en charge ]




maximum amount of total expenditure

plafond des dépenses totales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
–Trammel nets in ICES sub-area IX used for directed fishing for anglerfish of a mesh size of at least 220mm and no more than 30 meshes deep, where the total length of nets deployed does not exceed 20km per vessel and the maximum soak time is 72 hours.

–les trémails utilisés pour la pêche ciblée de la baudroie d’un maillage minimal de 220 mm et d'une profondeur ne dépassant pas 30 mailles, lorsque la longueur totale de l’ensemble des filets déployés n'est pas supérieure à 20 km par navire; la durée d’immersion maximale est de 72 heures.


In the purse seine fishery in ICES zones VIII, IX and X and in CECAF areas 34.1.1, 34.1.2 and 34.2.0 targeting the following species: up to a maximum of 5 % in 2015 and 2016, and 4 % in 2017, of the total annual catches of horse mackerel (Trachurus spp.) and mackerel (Scomber scombrus); and up to a maximum of 2 % in 2015 and 2016, and 1 % in 2017, of the total annual catches of anchovy (Engraulis encrasicolus).

dans les zones CIEM VIII, IX et X et les zones Copace 34.1.1, 34.1.2 et 34.2.0, pour la pêche à la senne coulissante ciblant les espèces suivantes: jusqu'à 5 % en 2015 et 2016 et jusqu'à 4 % en 2017 du total des captures annuelles de chinchard (Trachurus spp.) et de maquereau (Scomber scombrus), et jusqu'à 2 % en 2015 et 2016 et jusqu'à 1 % en 2017 du total annuel des captures d'anchois (Engraulis encrasicolus).


A final de minimis exemption is for the purse seine fishery in ICES zones VIII, IX and X and in CECAF areas 34.1.1, 34.1.2 and 34.2.0 targeting the following species: up to a maximum of 5 % in 2015 and 2016, and 4 % in 2017, of the total annual catches of horse mackerel (Trachurus spp.) and mackerel (Scomber scombrus); and up to a maximum of 2 % in 2015 and 2016, and 1 % in 2017, of the total annual catches of anchovy (Engraulis encrasicolus).

Une dernière exemption de minimis concerne les zones CIEM VIII, IX et X et les zones Copace 34.1.1, 34.1.2 et 34.2.0 pour la pêche à la senne coulissante ciblant les espèces suivantes: jusqu'à 5 % en 2015 et 2016 et jusqu'à 4 % en 2017 du total annuel des captures de chinchard (Trachurus spp.) et de maquereau (Scomber scombrus), et jusqu'à 2 % en 2015 et 2016 et jusqu'à 1 % en 2017 du total des captures annuelles d'anchois (Engraulis encrasicolus).


for blue whiting (Micromesistius poutassou), up to a maximum of 7 % in 2015 and 2016, and 6 % in 2017, of the total annual catches in the industrial pelagic trawler fishery targeting that species in ICES zones Vb, VI and VII and processing that species on board to obtain surimi base;

merlan bleu (Micromesistius poutassou): jusqu'à 7 % en 2015 et 2016 et jusqu'à 6 % en 2017 du total des captures annuelles effectuées au moyen de chaluts pélagiques dans la pêcherie industrielle ciblant cette espèce dans les zones CIEM Vb, VI et VII avec transformation à bord en vue de la production de surimi-base;


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The de minimis exemption for up to a maximum of 7 % in 2015 and 2016, and 6 % in 2017 for albacore tuna (Thunnus alalunga) of the total annual catches in the albacore tuna directed fisheries using midwater pair trawls (PTM) in ICES zone VII, is based on the disproportionate costs of handling the unwanted catch.

L'exemption de minimis pour le germon (Thunnus alalunga), fixée à un maximum de 7 % en 2015 et 2016 et de 6 % en 2017 du total des captures annuelles effectuées dans les pêcheries au moyen de chaluts-bœufs pélagiques (PTM) ciblant le germon dans la zone CIEM VII, est fondée sur les coûts disproportionnés liés au traitement des captures accidentelles, c'est-à-dire les coûts de stockage et de traitement en mer et à terre.


The de minimis exemption for blue whiting (Micromesistius poutassou), up to a maximum of 7 % in 2015 and 2016, and 6 % in 2017, of the total annual catches in the industrial pelagic trawler fishery targeting that species in ICES zone VIII and processing that species on board to obtain surimi base, is based on the fact that increased selectivity cannot be achieved, and that costs of handling the unwanted catch is disproportionate.

L'exemption de minimis pour le merlan bleu (Micromesistius poutassou), fixée à un maximum de 7 % en 2015 et 2016 et de 6 % en 2017 du total des captures annuelles effectuées au moyen de chaluts pélagiques dans la pêcherie industrielle ciblant cette espèce dans la zone CIEM VIII avec transformation à bord en vue de la production de surimi-base, se fonde sur le fait que la sélectivité ne peut être améliorée et que les coûts de traitement des captures accidentelles sont disproportionnés.


72. Is concerned about the decline in many fish species and about the fact that the scientific reports of ICES (International Council for the Exploration of the Sea) are only partially adhered to, if at all, when setting the annual TACs (total allowable catches); recognises that the scientific reports are not political diktats, but considers that there must be strong reasons and good arguments for not complying with the scientific recommendations; considers that, in that case, the Commission and Council must also produce arguments to show that the Maximum Sustainab ...[+++]

72. est préoccupé par la diminution des populations d'un grand nombre d'espèces de poissons et par le fait que les avis scientifiques du Conseil international pour l'exploration de la mer (CIEM) ne sont pas pris en compte, ou ne le sont qu'en partie, lors de la fixation du total admissible des captures (TAC) annuel; reconnaît que les avis scientifiques ne sont pas des diktats politiques, mais considère que des raisons très sérieuses et des arguments valables doivent être invoqués pour ne pas suivre ces avis et que dans ce cas, la Commission et le Conseil doivent également démontrer que le principe de la production ...[+++]


72. Is concerned about the decline in many fish species and about the fact that the scientific reports of ICES (International Council for the Exploration of the Sea) are only partially adhered to, if at all, when setting the annual TACs (total allowable catches); recognises that the scientific reports are not political diktats, but considers that there must be strong reasons and good arguments for not complying with the scientific recommendations; considers that, in that case, the Commission and Council must also produce arguments to show that the Maximum Sustainab ...[+++]

72. est préoccupé par la diminution des populations d'un grand nombre d'espèces de poissons et par le fait que les avis scientifiques du Conseil international pour l'exploration de la mer (CIEM) ne sont pas pris en compte, ou ne le sont qu'en partie, lors de la fixation du total admissible des captures (TAC) annuel; reconnaît que les avis scientifiques ne sont pas des diktats politiques, mais considère que des raisons très sérieuses et des arguments valables doivent être invoqués pour ne pas suivre ces avis et que dans ce cas, la Commission et le Conseil doivent également démontrer que le principe de la production ...[+++]


The initial draft provided for a recovery plan for Southern hake and Norway lobster. The aim was to rebuild the stocks concerned to within safe biological limits, on the basis of scientific advice provided by the Scientific Technical and Economic Committee for Fisheries (STECF) and the ICES, by establishing an appropriate method for setting the level of Total Allowable Catches (TACs) of the stocks concerned using a maximum authorised mortalit ...[+++]

L'objectif était de reconstituer ces stocks de sorte qu'ils se situent dans des limites biologiques sûres, à la lumière des avis scientifiques fournis par le Comité scientifique, technique et économique de la pêche (CSTEP) et le CIEM, par la mise en place d'une méthode adéquate de fixation des totaux admissibles de captures (TAC) pour les stocks concernés établissant un taux de mortalité autorisé maximal et des contraintes en matiè ...[+++]




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'maximum total ice' ->

Date index: 2022-08-31
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