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Accommodate cargo in freight transport vehicle
Control freight-related financial documentation
Develop and maintain freight rate databases
Freight at destination
Freight at risk
Freight collect
Freight forward
Freight on cubic measurement
Freight paid at destination
Freight payable at destination
Keep and update freight rate databases
Keep databases of freight rates
Maintain freight rate databases
Manage freight-related financial documentation
Marine freight
Maritime freight
Measure goods
Measurement freight
Ocean freight
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Position cargo in freight transport vehicle
Sea freight

Vertaling van "measurement freight " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


measure goods | measurement freight

(marchandise de cubage)




develop and maintain freight rate databases | keep and update freight rate databases | keep databases of freight rates | maintain freight rate databases

tenir à jour des bases de données sur le tarif des cargaisons


marine freight | maritime freight | ocean freight | sea freight

fret maritime


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret


ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

loger des marchandises dans un véhicule de transport de fret


freight at destination [ freight paid at destination | freight payable at destination | freight at risk | freight forward | freight collect ]

fret payable à destination




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
69. Subject to any express provision in the policy, the measure of indemnity in respect of a partial loss of freight is that proportion of the insurable value of the freight, in the case of an unvalued policy, or the value of the freight specified by the policy, in the case of a valued policy, that the part of the freight lost by the insured bears to the whole freight at the risk of the insured under the policy.

69. Sauf stipulation contraire de la police maritime, l’indemnité due pour la perte partielle du fret correspond à la proportion de la valeur assurable du fret, dans le cas d’une police à découvert, ou de la valeur du fret spécifiée dans la police, dans le cas d’une police à valeur agréée, que la partie du fret perdue par l’assuré représente par rapport à la totalité du fret au risque de l’assuré en vertu de la police.


69. Subject to any express provision in the policy, the measure of indemnity in respect of a partial loss of freight is that proportion of the insurable value of the freight, in the case of an unvalued policy, or the value of the freight specified by the policy, in the case of a valued policy, that the part of the freight lost by the insured bears to the whole freight at the risk of the insured under the policy.

69. Sauf stipulation contraire de la police maritime, l’indemnité due pour la perte partielle du fret correspond à la proportion de la valeur assurable du fret, dans le cas d’une police à découvert, ou de la valeur du fret spécifiée dans la police, dans le cas d’une police à valeur agréée, que la partie du fret perdue par l’assuré représente par rapport à la totalité du fret au risque de l’assuré en vertu de la police.


Question No. 823 Ms. Olivia Chow: With regard to rail freight services in Canada, what is the government and its institutions measuring on a yearly basis in terms of: (a) percentage of rail cars picking up freight on time; (b) percentage of rail cars delivering freight on time; (c) percentage of fulfilled service commitments for the agreed-upon number of rail cars; (d) dollar value of economic damages from delays and service disruptions; (e) dollar value of compensation extended to customers by rail companies; (f) number of compl ...[+++]

Question n 823 Mme Olivia Chow: En ce qui concerne les services de transport de marchandises par rail au Canada, qu’est-ce que le gouvernement et ses institutions mesurent annuellement en termes de: a) pourcentage de wagons dont les marchandises sont chargées à l’heure; b) pourcentage de wagons dont les marchandises sont livrées à l’heure; c) pourcentage d’engagements remplis quant au nombre de wagons convenus; d) valeur en dollars des répercussions économiques découlant des retards et des interruptions de services; e) valeur en dollars des dédommagements versés aux clients par les sociétés ferroviaires; f) nombre de plaintes reçues ...[+++]


The Commission found the measure to be in line with EU state aid rules mainly because it creates a level playing field for competition between rail freight and road freight transport by allowing the state to compensate rail freight companies for additional costs faced by rail transport but not by road transport.

Elle a estimé que la mesure était conforme aux règles de l'UE en matière d'aides d'État, notamment parce qu’elle nivelle les conditions de concurrence entre le transport de marchandises par rail et par route en compensant les coûts supplémentaires, propres au transport ferroviaire, que les sociétés de fret ferroviaire doivent supporter par rapport aux sociétés de transport routier.


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Within the framework of the future TEN-T, supporting infrastructure and equipment for the following ITS services are considered to be needed: travel and traffic information; traffic management and efficiency-related measures; applications interconnecting the modes and ensuring connection to public transport systems, freight and freight-related transport services.

Dans le cadre du futur RTE-T, l'infrastructure et l'équipement de soutien pour les services STI ci-après sont considérés nécessaires: les informations sur les trajets et le trafic; la gestion du trafic et les mesures visant l'efficacité; les applications reliant les modes et garantissant la connexion avec les systèmes de transport public, les services de transport de marchandises et connexes.


Freight traffic is expected to grow faster than passenger traffic, average transport distances for freight are longer than passenger journeys and connecting points between modes and between long-distance and local traffic require different measures.

Le transport de marchandises devrait connaître une croissance plus rapide que le transport de voyageurs, les distances de transport moyennes sont plus longues pour le fret que pour les voyageurs et, de plus, les points de correspondance entre les modes de transport et entre le trafic à grande distance et le trafic local doivent être équipés différemment.


The measures required for freight wagons are as specified in the CR RST TSI (freight wagons).

Les mesures requises pour les wagons de fret sont telles que spécifiées dans la STI RST RC (wagons de fret).


If you measure what's happened as a result of all of this, as measured by revenue per tonne-kilometre, average freight rates in Canada declined 31% in real terms from 1988 to 2006.

Mesurés en fonction des recettes par tonne-kilomètre, les tarifs de fret moyen ont diminué de 31 p. 100 en termes réels entre 1988 et 2006.


Across the EU15 as a whole, both freight and passenger transport increased significantly over the past decade, freight (measured by ton-kilometres) by almost a third, around half as high again as the growth of GDP, passenger (passengers kilometres) by around 16%.

Dans l'ensemble de l'Union européenne des Quinze, le transport de marchandises et de passagers a fortement augmenté au cours des dix dernières années, celui des marchandises (mesuré en tonnes-kilomètres) de près d'un tiers, soit environ moitié moins vite que la croissance du PIB, celui des passagers (mesuré en kilomètres-passagers) d'environ 16%.


The most important railway noise source identified in the document is rail freight, and it proposes two key measures: noise emission limits for interoperable vehicles, and retrofitting of existing cast-iron block braked freight wagons with composite brake blocks - which can reduce noise emissions by 8 dB(A) to 10 dB(A) (in October 2003, the UIC (International Union of Railways) gave approval to the use in international traffic of wagons equipped with 'K' type composite brake blocks).

Le document identifie le fret ferroviaire comme étant la source de bruit ferroviaire la plus importante, et il propose deux mesures clés : la fixation de limites d'émissions sonores pour les véhicules interopérables, et la pose de semelles de freins en matériau composite sur les wagons de marchandises freinés par semelles de fonte - modification permettant de réduire de 8 dB(A) à 10 dB(A) les émissions sonores (en octobre 2003, l'UIC - Union internationale des chemins de fer a donné son 'approbation pour l'utilisation, dans le trafic ...[+++]


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