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Anti-skid plate
Behaviour under mechanical loading
Load Cushioner
Load elevating mechanism
Load retarder
Load-lifting device
Mechanical Brakeman
Mechanical digger
Mechanical load
Mechanical load unit
Mechanical loading
Mechanical loading machinery
Mechanical loading shovel
Mechanical shovel
Perform freight loading preparation
Power shovel
Prepare loading activity resources
Prepare resources for loading activities
Ready loading activity resources
Retarder plate
Rudder limiter
Rudder load limiter
Rudder load relief
Rudder travel limiter
Rudder travel limiter system
Rudder travel restriction mechanism
Snubber plate

Vertaling van "mechanical loading " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


mechanical loading machinery

appareils de chargement mécanique [ équipement de chargement mécanique ]


load elevating mechanism | load-lifting device

dispositif d'élévation de la charge | mécanisme d'élévation de la charge


mechanical digger | mechanical loading shovel | mechanical shovel | power shovel

excavateur | pelle mécanique | pelleteuse






behaviour under mechanical loading

tenue à la charge mécanique


rudder travel limiter system | rudder travel limiter | rudder travel restriction mechanism | rudder load limiter | rudder load relief | rudder limiter

limiteur de débattement de la direction


anti-skid plate | snubber plate | retarder plate | load retarder | Mechanical Brakeman | Load Cushioner

plaque antirapante


perform freight loading preparation | ready loading activity resources | prepare loading activity resources | prepare resources for loading activities

préparer des ressources pour les activités de chargement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The 737 aircraft are bulk load only, which means that they are not large enough to hold shipping containers that can be mechanically loaded, but that someone physically loads the cargo into the belly of the airplane.

Les 737 ne fonctionnent qu'au chargement à vrac, ce qui veut dire qu'ils sont trop petits pour les conteneurs d'expédition qui sont chargés mécaniquement.


The involvement of and interaction with industry should be strengthened to develop and exploit actual and future fusion technologies such as superconducting magnets and high-power systems, remote handling, manufacturing, engineering, computer simulation, materials with high thermal and mechanical loads including joining, forming and coating technologies, non destructive inspection and quality insurance.

Il convient de renforcer tant la participation du secteur industriel que la coopération des milieux scientifiques avec celui-ci, afin de mettre au point et d'exploiter les technologies de fusion actuelles et à venir, telles que les aimants supraconducteurs, les systèmes à haute puissance, la manipulation à distance des substances, les applications dans le domaine de la fabrication ou de l'ingénierie, les simulations informatiques, les matériaux à forte charge thermique et mécanique (technologies d'assemblage, de mise en forme de matériaux et de revêtement comprises), l'inspection non destructive et l'assurance de qualité.


(2) The overall range of the zero-setting mechanism and the zero-tracking mechanism of a weighing device may exceed 4 per cent of the device’s maximum capacity provided that the maximum gross load that can be weighed on the device is decreased by an amount at least equal to the amount, in excess of 4 per cent of the maximum capacity, adjusted by either mechanism.

(2) La plage totale du dispositif de mise à zéro et du dispositif de maintien du zéro de l’appareil de pesage peut dépasser 4 pour cent de la portée maximale si la charge brute maximale que celui-ci peut peser décroît d’une valeur au moins égale à la valeur qui est, en sus de 4 pour cent de la portée maximale, ajustée par l’un ou l’autre de ces dispositifs.


(f) without readjusting the mattress support, repeat the procedures set out in paragraphs (d) and (e), except that, at each of the mattress support mechanisms, allow the test load to fall at a point that, when measured from the geometric centre of the test load, is 150 mm from the innermost surfaces of the sides nearest the mattress support being tested, measured at the level of the upper surface of the sheet of polyurethane foam; and

f) sans rajuster le support du matelas, répéter les opérations visées aux alinéas d) et e), mais cette fois en laissant tomber, près de chaque mécanisme du support, le poids à un point qui, lorsqu’il est mesuré à partir du centre géométrique du poids, se situe à une distance de 150 mm des surfaces le plus à l’intérieur des côtés du lit les plus proches du support mis à l’essai, mesurée au niveau de la surface supérieure du morceau de mousse;


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43. The overall range of the initial zero-setting mechanism shall not exceed 20 per cent of the maximum capacity of the weighing device unless the device can perform within the applicable limits of error for any amount of initial load compensated by such mechanism.

43. La plage totale du dispositif de mise à zéro initiale ne peut dépasser 20 pour cent de la portée maximale de l’appareil de pesage sauf si celui-ci peut fonctionner dans les limites des marges de tolérance applicables pour toute valeur de charge initiale compensée par le dispositif.


2. Guidelines on inter-transmission system operator compensation mechanisms may also determine appropriate rules leading to a progressive harmonisation of the underlying principles for the setting of charges applied to producers and consumers (load) under national tariff systems, including the reflection of the inter-transmission system operator compensation mechanism in national network charges and the provision of appropriate and efficient locational signals, in accordance with the principles set out in Article 4.

2. Les orientations relatives aux mécanismes de compensation entre gestionnaires de réseaux de transport peuvent aussi déterminer les règles applicables en vue d'une harmonisation progressive des principes qui sous-tendent la détermination des redevances appliquées aux producteurs et aux consommateurs (charge) en vertu des systèmes tarifaires nationaux, y compris la prise en compte du mécanisme de compensation entre gestionnaires de réseaux de transport dans les redevances d'utilisation des réseaux nationaux et la fourniture de signaux de localisation appropriés et efficaces, conformément aux principes établis à l'article 4.


2. Guidelines on inter-transmission system operator compensation mechanisms may also determine appropriate rules leading to a progressive harmonisation of the underlying principles for the setting of charges applied to producers and consumers (load) under national tariff systems, including the reflection of the inter-TSO compensation mechanism in national network charges and the provision of appropriate and efficient locational signals, in accordance with the principles set out in Article 4.

2. Les orientations relatives aux mécanismes de compensation entre gestionnaires de réseaux de transport peuvent aussi déterminer les règles applicables en vue d’une harmonisation progressive des principes qui sous-tendent la détermination des redevances appliquées aux producteurs et aux consommateurs (charge) en vertu des systèmes tarifaires nationaux, y compris la prise en compte du mécanisme de compensation entre GRT dans les redevances d’utilisation des réseaux nationaux et la fourniture de signaux de localisation appropriés et efficaces, conformément aux principes établis à l’article 4.


Checking the safety factors relating to vehicle loading: body, sheets, cargo doors, loading mechanism (if available), cabin locking (if available), way of loading, securing load (categories C, CE, C1, C1E only);

contrôler les éléments de sécurité liés au chargement du véhicule: caisse, tôles, portes de chargement, mécanisme de chargement (le cas échéant), le verrouillage de la cabine, le mode de chargement, l'arrimage de la charge (catégories C, CE, C1 et C1E uniquement);


Checking the safety factors relating to vehicle loading: body, sheets, cargo doors, loading mechanism (if available), cabin locking (if available), way of loading, securing load (categories C, C+E, C1, C1+E only);

contrôler les éléments de sécurité liés au chargement du véhicule: caisse, tôles, portes de chargement, mécanisme de chargement (le cas échéant), le verrouillage de la cabine, le mode de chargement, l'arrimage de la charge (catégories C, C+E, C1 et C1+E uniquement);


A mechanism must be developed to put money directly back into the pockets of post-secondary education students who on average acquire a debt load of over $25,000 upon graduation or completion of university.

Il faut élaborer un mécanisme pour redonner directement de l'argent aux étudiants de niveau postsecondaire qui croulent sous une dette d'études de plus de 25 000 $, en moyenne, à la fin de leurs études universitaires.


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