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AVMSD
Audiovisual Media Services Directive
Buying service
Direct media services department
Directive on television without frontiers
Electronic Media Services
Independent media buying service
Manage department of media services
Manage media services department
Manage media services departments
Media and Public Relations
Media and Public Services
Media buying service
Non-linear audiovisual media service
Non-linear service
On-demand audiovisual media service
On-demand service
Television without Frontiers Directive

Vertaling van "media services would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
manage department of media services | manage media services departments | direct media services department | manage media services department

gérer un service média


Audiovisual Media Services Directive | Council Directive 89/552/EEC on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities | Directive 89/552/EEC of 3 October 1989 of the European Parliament and of the Council on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the provision of audiovisual media services (Audiovisual Media Services Directive) | Directive on television without frontiers | ...[+++]

directive Services de médias audiovisuels | directive télévision sans frontières | Directive du Conseil visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives à la fourniture de services de médias audiovisuels (directive Services de médias audiovisuels ) | Directive du Conseil visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des Etats membres relatives à l'exercice d'activités de radiodiffusion télévisuelle


Audiovisual Media Services Directive | Directive 2010/13/EU of the European Parliament and of the Council of 10 March 2010 on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the provision of audiovisual media services (Audiovisual Media Services Directive) | AVMSD [Abbr.]

directive «Services de médias audiovisuels» | Directive 2010/13/UE du Parlement européen et du Conseil du 10 mars 2010 visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives à la fourniture de services de médias audiovisuels | directive SMA


non-linear audiovisual media service | non-linear service | on-demand audiovisual media service | on-demand service

service de médias audiovisuels à la demande | service de médias audiovisuels non linéaire


Electronic Media Services

Services de la presse électronique


media buying service [ buying service ]

service d'achat de médias [ service à achat média ]


Media and Public Relations [ Media and Public Services ]

Relations avec les médias et le public


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States continue to have diverse approaches on collective redress. Diverging enforcement across Member States: The level of sanctions for the infringement of EU consumer law by a company varies significantly between Member States, resulting in different levels of consumer protection and a lack of level playing field for businesses. Rights not fully adapted to the digital world: When signing up to non-paying online services (e.g. cloud services, social media), consumers don't benefit from the same pre-contractual information rights or the right of wi ...[+++]

Les États membres continuent d'adopter des approches différentes à l'égard des recours collectifs; l'existence de pratiques divergentes en matière d'application dans les États membres: le niveau des sanctions applicables aux entreprises en cas d'infraction au droit des consommateurs de l'UE varie fortement selon les États membres, ce qui se traduit par des niveaux différents de protection des consommateurs et des conditions inéquitables pour les entreprises; une adaptation imparfaite des droits au monde numérique: lorsqu'ils souscrivent à des services gratuits en ligne (services en nuage, médias sociaux, ...[+++]


It is characteristic of on-demand audiovisual media services that they are ‘television-like’, i.e. that they compete for the same audience as television broadcasts, and the nature and the means of access to the service would lead the user reasonably to expect regulatory protection within the scope of this Directive.

Les services de médias audiovisuels à la demande présentent la caractéristique d’être «de type télévisuel», ce qui signifie que, s’adressant au même public, ils sont en concurrence avec la radiodiffusion télévisuelle et que, vu le type et le mode d’accès au service, l’utilisateur pourrait normalement s’attendre à bénéficier d’une protection réglementaire dans le cadre de la présente directive.


It is characteristic of on-demand audiovisual media services that they are ‘television-like’, i.e. that they compete for the same audience as television broadcasts, and the nature and the means of access to the service would lead the user reasonably to expect regulatory protection within the scope of this Directive.

Les services de médias audiovisuels à la demande présentent la caractéristique d’être «de type télévisuel», ce qui signifie que, s’adressant au même public, ils sont en concurrence avec la radiodiffusion télévisuelle et que, vu le type et le mode d’accès au service, l’utilisateur pourrait normalement s’attendre à bénéficier d’une protection réglementaire dans le cadre de la présente directive.


The amendments agreed clarify that on-demand audiovisual media service providers, media product publishers and ancillary media service providers would have to register only after they began offering their services (within 60 days), which is in line with the AVMS Directive.

Les modifications convenues précisent que les fournisseurs de services de médias audiovisuels à la demande, les éditeurs de produits médiatiques te les fournisseurs de services de médias auxiliaires ne seraient tenus de s’enregistrer qu’après le début de leur prestation (dans les 60 jours), ce qui est conforme à la directive «Services de médias audiovisuels».


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This means that on-demand audiovisual media service providers, media product publishers and ancillary media service providers established in Hungary and in other Member States would no longer be subject to prior authorisation by the Hungarian authorities.

Dès lors, les fournisseurs de services de médias audiovisuels à la demande, les éditeurs de produits médiatiques et les fournisseurs de services de médias auxiliaires établis en Hongrie et dans d’autres États membres ne seraient plus soumis à une autorisation préalable délivrée par les autorités hongroises.


The amendments agreed would limit the balanced coverage requirements to broadcasting (as in other Member States) and would no longer apply these requirements to on-demand media services.

Les modifications convenues limiteraient à la radiodiffusion les exigences concernant la couverture équilibrée (comme c’est le cas dans d’autres États membres) et excluraient les services de médias à la demande de leur champ d’application.


This would mean that on-demand media services established in Hungary and other Member States would no longer face such a disproportionate obligation.

Par conséquent, les services de médias à la demande établis en Hongrie et dans d’autres États membres ne seraient plus soumis à une obligation aussi disproportionnée.


It is characteristic of on-demand audiovisual media services that they are ‘television-like’, i.e. that they compete for the same audience as television broadcasts, and the nature and the means of access to the service would lead the user reasonably to expect regulatory protection within the scope of this Directive.

Les services de médias audiovisuels à la demande présentent la caractéristique d’être «de type télévisuel», ce qui signifie que, s’adressant au même public, ils sont en concurrence avec la radiodiffusion télévisuelle et que, vu le type et le mode d’accès au service, l’utilisateur pourrait normalement s’attendre à bénéficier d’une protection réglementaire dans le cadre de la présente directive.


Commission initiatives such as MEDIA 2007 (Decision No 1718/2006/EC of the European Parliament and of the Council of 15 November 2006 concerning the implementation of a programme of support for the European audiovisual sector (MEDIA 2007) ) and the Audio Visual Media Service Directive (Directive 2007/65/EC of the European Parliament and of the Council of 11 December 2007 amending Council Directive 89/552/EEC on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the ...[+++]

Les initiatives de la Commission comme MEDIA 2007 [décision no 1718/2006/CE du Parlement européen et du Conseil du 15 novembre 2006 portant sur la mise en œuvre d'un programme de soutien au secteur audiovisuel européen (MEDIA 2007) ] et la directive SMAV [directive 2007/65/CE du Parlement européen et du Conseil du 11 décembre 2007 modifiant la directive 89/552/CEE du Conseil visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives à l'exercice d'activités de radiodiffusion télévisuelle ], qui visent à accroître la compétitivité de l'industrie européenne de l'audiovisue ...[+++]


Examples would include: restrictions on exports of sales promotion, design and other advertising agency services; restrictions to media planning or media sales services; restrictions to direct marketing services as well as restrictions on media services.

Comme exemples, il convient de citer les restrictions frappant les exportations de services de conception des promotions des ventes et d'autres services des agences de publicité, les restrictions sur les services de planification des médias ou de vente d'espaces publicitaires, les restrictions sur les services de marketing direct, ainsi que celles sur les services des médias.


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