–adding value where necessary to local, national and crossborder initiatives promoting a better understanding, for instance through the dissemination of information, of the opportunities, benefits and possible risks of the Information Society, whether aimed at the general public or at specific target groups; –the gathering and dissemination of information on citizens' and users' needs with respect to
Information Society services and applications; –the enhancement of the visibility to the general public and other interested parties on real projects being implemented to service their needs; –the monitoring of peoples' awareness and f
...[+++]amiliarization with the Information Society services and applications, in particular through the fostering of regular surveys and the integration of national surveys into a European picture; –the stimulation of the interest of industry, in particular small and medium-sized enterprises (SMEs), in providing services and applications that meet the needs expressed by citizens and users, for instance, through presentations of Information Society activities, networks, applications and concrete opportunities to be exploited; –the demonstration of potential impacts of the Information Society at regional level, including within its crossborder dimension, the promotion of exchange of relevant information between cities and regions; –the support for the Information Society Forum consisting of experts representing a broad range of interests from industry, academia, media, trade unions, consumer and user groups, advising the Commission on the challenges to overcome for the development of the Information Society; (b) measures to optimize the socio-economic benefits of the Information Society in Europe:ajout de valeur, en tant que de besoin, aux initiatives locales, nationales et transfrontali res visant mieux faire comprendre, par exemple par la diffusion de l'information, les possibilit s, les avantages et les risques ventuels de la soci t de l'information, qu'elles s'adressent au grand public ou des groupes cibles particuliers ; collecte et diffusion d'informations sur les besoins des citoyens et des utilisateurs en
ce qui concerne les services et les applications de la soci t de l'information ; am lioration de l'information du grand public et des autres parties int ress es sur les projets r els mis en oeuvre pour r pondre leurs
...[+++] besoins ; suivi de la sensibilisation des particuliers et de leur degr de familiarisation avec les services et applications de la soci t de l'information, en particulier en encourageant les tudes p riodiques et l'int gration des tudes nationales dans un tableau d'ensemble europ en ; - mesures visant inciter l'industrie, et en particulier les petites et moyennes entreprises (PME), proposer des services et des applications r pondant aux besoins exprim s par les citoyens et les utilisateurs, par exemple par la pr sentation des activit s, r seaux et applications de la soci t de l'information, ainsi que des possibilit s concr tes exploiter; mise en vidence des impacts potentiels de la soci t de l'information au niveau r gional, y compris dans sa dimension transfrontali re, promotion des changes d'informations pertinentes entre villes et r gions ; soutien au Forum sur la soci t de l'information compos d'experts repr sentant un vaste ventail d'int r ts des milieux industriel et universitaire, des m dias, des syndicats et des groupes de consommateurs et d'utilisateurs, afin de conseiller la Commission sur les d fis relever en ce qui concerne le d veloppement de la soci t de l'information ; b) mesures visant optimiser les avantages socio- conomiques de la soci t de l'information en Europe :