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Traduction de «medium-sized enterprises offers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


medium-sized business [ medium-sized enterprise | medium-sized undertaking ]

moyenne entreprise [ entreprise moyenne ]


small or medium-sized enterprise [ small or medium-size enterprise | small or medium enterprise | small or medium-sized business | small to medium-size business ]

petite ou moyenne entreprise


micro, small and medium-sized enterprises | small and medium-sized enterprises | small and medium-sized undertakings | MSMEs [Abbr.] | SMEs [Abbr.] | SMU [Abbr.]

micro, petites et moyennes entreprises | petites et moyennes entreprises | PME [Abbr.]


micro, small and medium-sized enterprises [ MSMEs | micro, small and medium enterprises | micro, small and medium-size enterprises ]

micro, petites et moyennes entreprises [ MPME | petites, moyennes et micro entreprises ]


Finance Facility for small and medium-sized enterprises (SMEs) | Small and Medium Sized Enterprise Finance Facility | SME Finance Facility

mécanisme de financement pour les petites et moyennes entreprises (PME)


European Union of Craft Industries and Small and Medium-Sized Enterprises | European Union of Crafts and Small and Medium-sized Enterprises | UEAPME [Abbr.]

Union européenne de l'artisanat et des petites et moyennes entreprises | UEAPME [Abbr.]


small business | small or medium enterprise | small or medium-sized business | small or medium-sized enterprise | SME

petite ou moyenne entreprise | petite et moyenne entreprise | PME | petite entreprise | PE


Small Business Financing Profiles - Small and Medium-sized Enterprises in British Columbia [ Small and Medium-sized Enterprises in British Columbia ]

Profils de financement des petites entreprises - Petites et moyennes entreprises de la Colombie-Britannique [ Petites et moyennes entreprises de la Colombie-Britannique ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | EACEA | EACI | EAHC | EASME | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Senator Chaput: Since Canada has many small and medium-sized enterprises, do you feel that what we have at the present time is sufficient in regards to answering the needs of those small and medium-sized enterprises as far as creditors and things not being paid?

Le sénateur Chaput: Étant donné que le Canada compte de nombreuses petites et moyennes entreprises, pensez-vous que ce que nous avons à l'heure actuelle soit suffisant face aux besoins de ces petites et moyennes entreprises en ce qui concerne les créances et les produits non payés?


(63) Where a controller not established in the Union is processing personal data of data subjects residing in the Union whose processing activities are related to the offering of goods or services to such data subjects, or to the monitoring their behaviour , the controller should designate a representative, unless the controller is established in a third country ensuring an adequate level of protection, or the controller is a small or medium sized enterprise or a public authority or body or where the controller is only occasionally of ...[+++]

(63) Lorsqu'un responsable du traitement qui n'est pas établi dans l'Union traite des données à caractère personnel concernant des personnes résidant dans l'Union, et que les activités de traitement sont liées à l'offre de biens ou de services à ces personnes, ou à l'observation de leur comportement, il conviendrait que le responsable du traitement désigne un représentant, à moins que ledit responsable ne soit établi dans un pays tiers qui assure un niveau de protection adéquat, ou que le responsable ne soit une petite ou moyenne entreprise ou une autorité ou ...[+++]


The PWGSC office of small and medium-sized enterprises offers free seminars on how to navigate MERX. Also, further to national consultations completed last summer, PWGSC has delivered improvements, such as the popular search feature, to make MERX more user-friendly.

Le Bureau de TPSGC pour les petites et moyennes entreprises offre des séminaires gratuits sur la navigation dans MERX. De plus, à la suite des consultations menées l'été dernier, TPSGC a procédé à des améliorations, notamment avec un outil de recherche populaire, pour rendre le système plus convivial.


Question No. 405 Mrs. Alexandra Mendes: With regard to requests for financial assistance made by communities affected by the forestry crisis under the Temporary Initiative for the Strengthening of Quebec’s Forest Economies (TISQFE): (a) how many requests for financial assistance have been made since the initiative’s commencement on June 17, 2010; (b) how many requests for financial assistance have been made (i) by each of the 17 targeted communities listed under the TISQFE, (ii) for each of the five programs covered under the TISQFE; (iii) by each of the 17 targeted communities for each of the five programs covered under the TISQFE, (iv) for each of the three initiatives covered under the TISQFE, (v) by each of the 17 targeted communities ...[+++]

Question n 405 Mme Alexandra Mendes: En ce qui concerne les demandes d’aide financière présentées par les collectivités touchées par la crise forestière dans le cadre de l’Initiative ponctuelle de renforcement des économies forestières du Québec (IPREFQ): a) combien de demandes d’aide financière ont été présentées depuis le lancement de l’Initiative le 17 juin 2010; b) combien de demandes d’aide financière ont été présentées (i) par chacune des 17 régions ciblées par l’IPREFQ, (ii) pour chacun des cinq programmes de l’IPREFQ, (iii) par chacune des 17 régions ciblées pour chacun des cinq programmes de l’IPREFQ, (iv) pour chacune des trois initiatives de l’IPREFQ, (v) par chacune des 17 régions ciblées pour chacune des trois initiatives de l ...[+++]


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Not only that. Pre-commercial procurement contracts offer major opportunities to small and medium­sized enterprises, in relation both to the public contracts sector and to their global development and experience.

Et ce n’est pas tout: les contrats d’achats publics avant commercialisation recèlent un potentiel énorme pour les petites et moyennes entreprises, tant dans le secteur des marchés publics que pour leur développement et leur expérience en général.


The background to the proposal to extend the multiannual programme for enterprise and entrepreneurship, and in particular for small and medium-sized enterprises (SMEs), by one year to 31 December 2006 is that the functions of the programme will in future be performed by its successor programme, the 'Framework Programme for Competitiveness and Innovation' (CIP), which is planned to run from 2007-2013 to coincide with the financial perspective. The time-frame will therefore also coincide with the 7th Research Framework Programme, which creates scope for better coordination between the programmes.

La proposition de proroger d'un an jusqu'au 31 décembre 2006 le programme pluriannuel pour les entreprises et l'esprit d'entreprise, en particulier pour les petites et moyennes entreprises (PME) se fonde sur le fait que les fonctions du programme seront assurées à l'avenir par le programme de relève, le "programme cadre pour la compétitivité et l'innovation" (CIP), prévu pour couvrir la période 2007-2013, à l'égal des perspectives financières ainsi que du septième programme cadre de recherche, ce qui permet une meilleure coordination des programmes.


My question is, can the European Investment Bank also grant indirect subsidies, e.g. to organisations helping small and medium-sized enterprises, so that the small and medium-sized economy in Europe which, as you know, accounts for 60% of the gross national product and employs two-thirds of the workforce, can also benefit.

Ma question est de savoir s’il est possible que la Banque européenne d’investissement donne des subventions indirectes, par exemple à des groupes œuvrant au profit des petites et moyennes entreprises de façon à ce que la petite et la moyenne économie européenne - qui, c’est bien connu, est à l’origine de 60 % du produit national brut et représente deux tiers des actifs - puisse également en profiter.


Thirdly, it is also pleasing to note that for the first time the SME target group is so well-defined. Although it is regrettable that Parliament was not consulted on the 'Recommendation concerning the definition of small and medium-sized enterprises' (96/280 EC), the rapporteur notes with approval the substance of this definition and is pleased that in this proposal the Commission draws the consequences of its own recommendation.

Même si l'on peut regretter que le Parlement n'ait pas été consulté sur la recommandation concernant la définition des petites et moyennes entreprises (96/280/CE), votre rapporteur en a pris connaissance et l'approuve. Il se félicite de ce que la Commission tire les conséquences de sa recommandation dans la présente proposition.


The dissenting report of the Bloc Quebecois members sitting on the Standing Committee on Industry concerning small and medium size enterprises says, and I quote: ``That the Quebec government is in a better position to recognize the funding needs of small and medium size enterprises, to develop programs and to implement them''.

Dans le rapport dissident des députés du Bloc québécois, membres du Comité permanent de l'Industrie sur l'accès au financement des PME, on affirme, et je cite: «Que le gouvernement du Québec est le mieux placé pour reconnaître les besoins de financement des PME, pour élaborer des programmes et pour les mettre en oeuvre».


II. RECOGNIZING THAT - the development of small and medium-sized enterprises is of great importance for the competitiveness of the European economy, regional development and economic cohesion in the European Union, - small and medium-sized enterprises, including the various service activities, make an important contribution to growth and the creation of jobs, - the strengths of small and medium-sized enterprises lie in their flexibility and adaptability to changing circumstances, - this adaptability and flexibility is hampered by bot ...[+++]

II. RECONNAISSANT - que le développement des petites et moyennes entreprises revêt une grande importance pour la compétitivité de l'économie européenne, pour le développement régional et pour la cohésion économique de l'Union européenne, - que les petites et moyennes entreprises, y compris les diverses activités de services, apportent une importante contribution à la croissance et à la création d'emplois, - que les atouts des petites et moyennes entreprises résident notamment dans leur flexibilité et dans leur capacité d'adaptation à l'évolution de l'environnement, (1) JO n° L 161 du 2.7.93, p. 68 (2) JO n° C 326 du 3.12.93, p. 1. - que ...[+++]


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