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Arrest point
Common Market of the South
Control point
Critical point
Critical point with phase change
EEC-Mercosur Joint Advisory Committee
Fix
Fixed point
Growth point
Inversion point
MERCOSUR
Mercosul
Mercosur
Mercosur countries
Point to point communication
Point-to-point transmission
Recalescence point
Reference point
South American Common Market
Southern Common Market
Southern Cone Common Market
TARMED point
Tariff point
Tax point
Transformation point
Transformation temperature

Traduction de «mercosur points » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Mercosur [ Mercosul | South American Common Market | Southern Common Market | Southern Cone Common Market ]

Mercosur [ Marché commun du Cône sud | Marché commun du Sud | Mercosul ]




arrest point | critical point | critical point with phase change | inversion point | recalescence point | transformation point | transformation temperature

point critique avec changement de phase | point de transformation


Common Market of the South [ MERCOSUR ]

Marché commun du Sud [ MERCOSUR ]


Additional Protocol to the Treaty of Asunción concerning the institutional structure of MERCOSUR

Protocole additionnel au Traité d'Asunción sur la structure institutionnelle du MERCOSUR


EEC-Mercosur Joint Advisory Committee

Comité conjoint consultatif CEE-Mercosur


point to point communication | point-to-point transmission

communication de point à point | transmission point à point


tax point | tariff point | TARMED point

point tarifaire | point TARMED


fixed point (1) | control point (2) | reference point (3) | fix (4)

point fixe | ligne fixe


growth point

pôle de croissance [ pôle d'expansion | pôle économique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Considers it unacceptable that the Commission resumed negotiations with Mercosur without making publicly available a detailed impact assessment and without engaging in a proper political debate with the Council and Parliament; calls for a study into the impact of these negotiations on European agricultural sectors and regions to be produced and discussed before any tariff proposals are exchanged between the EU and Mercosur; points out that, given the agricultural implications of the negotiations, a link with the Doha Round must nece ...[+++]

juge inacceptable que la Commission reprenne les négociations avec le Mercosur sans rendre publique une évaluation d'impact approfondie et sans engager un véritable débat politique avec le Conseil et le Parlement; demande qu'une étude d'impact des conséquences de cette négociation sur les filières agricoles et les régions européennes soit élaborée et débattue avant tout échange d'offres tarifaires entre l'Union et le Mercosur; rappelle que, compte tenu des enjeux agricoles de cette négociation, un lien nécessaire doit être fait avec ...[+++]


46. Considers it unacceptable that the Commission resumed negotiations with Mercosur without making publicly available a detailed impact assessment and without engaging in a proper political debate with the Council and Parliament; calls for a study into the impact of these negotiations on European agricultural sectors and regions to be produced and discussed before any tariff proposals are exchanged between the EU and Mercosur; points out that, given the agricultural implications of the negotiations, a link with the Doha Round must ...[+++]

46. juge inacceptable que la Commission reprenne les négociations avec le Mercosur sans rendre publique une évaluation d'impact approfondie et sans engager un véritable débat politique avec le Conseil et le Parlement; demande qu'une étude d'impact des conséquences de cette négociation sur les filières agricoles et les régions européennes soit élaborée et débattue avant tout échange d'offres tarifaires entre l'Union et le Mercosur ; rappelle que, compte tenu des enjeux agricoles de cette négociation, un lien nécessaire doit être fait ...[+++]


46. Considers it unacceptable that the Commission resumed negotiations with Mercosur without making publicly available a detailed impact assessment and without engaging in a proper political debate with the Council and Parliament; calls for a study into the impact of these negotiations on European agricultural sectors and regions to be produced and discussed before any tariff proposals are exchanged between the EU and Mercosur; points out that, given the agricultural implications of the negotiations, a link with the Doha Round must ...[+++]

46. juge inacceptable que la Commission reprenne les négociations avec le Mercosur sans rendre publique une évaluation d'impact approfondie et sans engager un véritable débat politique avec le Conseil et le Parlement; demande qu'une étude d'impact des conséquences de cette négociation sur les filières agricoles et les régions européennes soit élaborée et débattue avant tout échange d'offres tarifaires entre l'Union et le Mercosur ; rappelle que, compte tenu des enjeux agricoles de cette négociation, un lien nécessaire doit être fait ...[+++]


47. Considers it unacceptable that the Commission resumed negotiations with Mercosur without making publicly available a detailed impact assessment and without engaging in a proper political debate with the Council and Parliament; calls for a study into the impact of these negotiations on European agricultural sectors and regions to be produced and discussed before any tariff proposals are exchanged between the EU and Mercosur; points out that, given the agricultural implications of the negotiations, a link with the Doha Round must ...[+++]

47. juge inacceptable que la Commission reprenne les négociations avec le Mercosur sans rendre publique une évaluation d'impact approfondie et sans engager un véritable débat politique avec le Conseil et le Parlement; demande qu'une étude d'impact des conséquences de cette négociation sur les filières agricoles et les régions européennes soit élaborée et débattue avant tout échange d'offres tarifaires entre l'Union et le Mercosur ; rappelle que, compte tenu des enjeux agricoles de cette négociation, un lien nécessaire doit être fait ...[+++]


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65. Urges Mercosur to successfully complete the preparations for setting up the future Mercosur Parliament with representatives from the various national parliaments; takes the view that the creation of an inter-parliamentary delegation formed by members of the Mercosur Parliament and Members of the European Parliament could help achieve greater participation by the European Parliament in driving these negotiations; points out, furthermore, that contacts between the EU and Mercosur would thus be strengthened, and the integration process would be boosted ...[+++]

65. encourage le Mercosur à mener à bonne fin les préparatifs de la création du futur parlement du Mercosur, constitué de représentants des différents parlements nationaux; estime que la création d'une délégation interparlementaire constituée de membres du parlement du Mercosur et de membres du Parlement européen pourrait permettre au Parlement européen d'œuvrer plus étroitement à faire avancer les négociations; souligne en outre que les contacts entre l'UE et le Mercosur en seraient renforcés et que le processus d'intégration serait relancé avec la nécessaire participation de la société civile à travers entre autres les partenaires so ...[+++]


20. Draws attention, as a point of major interest for Mercosur, to the important offer made by the EU in the Doha Round of abolishing its export refund scheme by 2013, and insists that there is a need for other members of the WTO to take similar action in the areas of export credits, State trading enterprises and food aid; points out, nevertheless, that comparable progress still needs to be made in the areas of internal aid and market access;

20. met en exergue, comme élément d'un grand intérêt pour le Mercosur, l'offre importante proposée par l'UE dans le cadre du cycle de Doha de supprimer son système de restitutions à l'exportation d'ici 2013 et insiste sur la nécessité qu'il y a pour d'autres membres de l'OMC de procéder de même dans les domaines des crédits à l'exportation, des entreprises commerciales publiques et de l'aide alimentaire; souligne nonobstant qu'il faut encore atteindre des progrès comparables dans les domaines de l'aide interne et de l'accès au marché ...[+++]


The bi-regional nature of the negotiations with MERCOSUR, being negotiations between integration bodies, and the integrating nature of the association processes taking place with MERCOSUR and Chile point to a new kind of relationship between regions which could serve as a model in an increasingly globalised and interdependent world.

Le caractère birégional des négociations avec le Mercosur, qui se déroulent entre deux instances d'intégration, et la nature intégrale des processus d'association en cours avec ce groupe de pays et le Chili sont le reflet d'un nouveau type de relations entre régions, qui pourrait servir de modèle dans le contexte actuel de mondialisation et d'interdépendance.


2.2.6. The trend in EU - MERCOSUR trade in 2000 points to a possible further worsening of the existing imbalances, with both a further fall in MERCOSUR exports to the EU and a considerable reduction in the South American bloc's imports from the EU, despite the fact that its overall imports increased by 7 %.

2.2.6. L'évolution des échanges UE-Mercosur en 2000 laisse présager que les déséquilibres de leur relation commerciale pourraient s'accentuer, avec pour résultat tant une réduction supplémentaire relative des exportations du Mercosur vers l'UE qu'une diminution considérable des importations vers ce bloc en provenance de l'UE, même si le total de ses ventes extérieures a augmenté de 7 %.


In this context it should be pointed out that whilst in 1999 food products, agricultural primary products and metals represented 72 % of MERCOSUR exports to the EU, they made up only 53 % of the bloc's total exports.

Il faut signaler à cet égard que si les produits alimentaires, les produits primaires agricoles et les métaux ont représenté 72 % des ventes du Mercosur à l'UE en 1999, leur part dans les exportations totales du bloc n'est que de 53 %.


From the European point of view, the most difficult aspects of the negotiation are likely to be concentrated in the agricultural chapter, a sector which contains the largest number of products which are sensitive for the EU and which represents the greater part of MERCOSUR exports.

Quant à l'Europe, il est probable que les aspects les plus difficiles des négociations concerneront essentiellement le chapitre agricole, secteur qui regroupe le plus grand nombre de produits sensibles pour l'UE, et constitue la majeure partie des exportations du Mercosur.




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'mercosur points' ->

Date index: 2023-08-14
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