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Air and space transport accident
Air transport accident without damage to aircraft
Bi-modal transport
Combined rail-road transport
Combined transport
Combined transportation
Intermodal
Intermodal transport
Intermodal transportation
LRTAP
Long range transport of air pollutants
Long range transport of atmospheric pollutants
Long-distance transport of air pollutants
Long-range transport of air pollutants
Long-range transport of air pollution
Long-range transport of airborne pollutants
Long-range transport of atmospheric pollutant
Multimodal transport
Multimodal transportation
Piggy-back
Piggyback
Piggyback traffic
Piggyback transport
Piggyback transportation
Piggybacking
Rail intermodal
Rail-road transport
Sea-road transport
Truck-rail intermodal transportation

Traduction de «miert transport » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Occupant of heavy transport vehicle injured in transport accident

Occupant d'un véhicule lourd blessé dans un accident de transport


Occupant of heavy transport vehicle injured in noncollision transport accident

Occupant d'un véhicule lourd blessé dans un accident de transport, sans collision


Occupant of heavy transport vehicle injured in collision with heavy transport vehicle or bus

Occupant d'un véhicule lourd blessé dans une collision avec un véhicule lourd ou un autobus


Aircraft crash while landing, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

accident aérien à l'atterrissage, passager d'un avion commercial lors d'un transport de surface à air blessé


Air transport accident without damage to aircraft

accident de transport aérien sans dommage à un avion


Air and space transport accident

accident de transport aérien et spatial


piggybacking | piggyback | piggy-back | combined rail-road transport | rail-road transport | piggyback traffic | bi-modal transport | piggyback transportation | piggyback transport | truck-rail intermodal transportation | rail intermodal

ferroutage | transport intermodal rail-route | transport kangourou | transport combiné rail-route | transport rail-route


intermodal transportation | intermodal transport | intermodal | multimodal transportation | multimodal transport | combined transportation | combined transport

transport intermodal | transport multimodal | transport combiné




long-range transport of air pollutants [ LRTAP | long range transport of air pollutants | long-range transport of airborne pollutants | long-range transport of air pollution | long range transport of atmospheric pollutants | long-distance transport of air pollutants | long-range transport of atmospheric pollutant ]

transport à grande distance des polluants atmosphériques [ TGDPA | transport à grande distance des polluants aéroportés | transport à grande distance des polluants de l'air | transport à grande distance de la pollution atmosphérique | transport des polluants de l'atmosphère sur de longues distances ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Recognises that the first attempts at developing an EU transport infrastructure policy, inspired by the 'missing links' of the European Round Table of Industrialists (ERT), were boosted by the Commission communication of 2 December 1992 entitled "The future development of the common transport policy", with the justification to "achieve economic growth, competitiveness and employment" and were put on track by former Transport Commissioner Karel Van Miert; notes that Council Regulation (EC) No 2236/95 of 18 September 1995 laying dow ...[+++]

1. reconnaît que les premiers pas entrepris pour développer une politique communautaire en matière d'infrastructure de transport – sur la base des "maillons manquants" définis par la Table ronde européenne des industriels – ont été encouragés par la communication de la Commission du 2 décembre 1992 intitulée "Le développement futur de la politique des transports", le but étant de promouvoir la croissance économique, la compétitivité et l'emploi, et ont été poursuivis par l'ancien commissaire en charge des transports, Karel Van Miert; constate que le r ...[+++]


1. Recognises that the first attempts at developing an EU transport infrastructure policy, inspired by the 'missing links' of the European Round Table of Industrialists (ERT), were boosted by the Commission communication of 2 December 1992 entitled "The future development of the common transport policy", with the justification to "achieve economic growth, competitiveness and employment" and were put on track by former Transport Commissioner Karel Van Miert; notes that Council Regulation (EC) No 2236/95 of 18 September 1995 laying dow ...[+++]

1. reconnaît que les premiers pas entrepris pour développer une politique communautaire en matière d'infrastructure de transport – sur la base des "maillons manquants" définis par la Table ronde européenne des industriels – ont été encouragés par la communication de la Commission du 2 décembre 1992 intitulée "Le développement futur de la politique des transports", le but étant de promouvoir la croissance économique, la compétitivité et l'emploi, et ont été poursuivis par l'ancien commissaire en charge des transports, Karel Van Miert; constate que le r ...[+++]


1. Recognises that the first attempts at developing an EU transport infrastructure policy, inspired by the 'missing links' of the European Roundtable of Industrialists (ERT), were boosted by the Commission communication of 2 December 1992 entitled "The future development of the common transport policy", with the justification to "achieve economic growth, competitiveness and employment" and were put on track by former Transport Commissioner Karel Van Miert; notes that Council Regulation (EC) No 2236/95 of 18 September 1995 laying down ...[+++]

1. reconnaît que les premiers pas entrepris pour développer une politique communautaire en matière d'infrastructure de transport – sur la base des "maillons manquants" de la Table ronde européenne des industriels (ERT) – ont été encouragés par la communication de la Commission "Le développement futur de la politique des transports" du 2 décembre 1992, le but étant de promouvoir la croissance économique, la compétitivité et l'emploi, et ont été poursuivis par l'ancien commissaire en charge des transports, Karel Van Miert; constate que le r ...[+++]


After starting in DG Transport in 1976, he joined the cabinet of Commissioner Clinton Davis (Transport Environment) in 1986, and then moved to the cabinet of Commissioner Van Miert (Transport) in 1989.

Arrivé à la direction générale des transports en 1976, il rejoint en 1986 le cabinet de M. Clinton Davis, membre de la Commission chargé des transports et de l’environnement, puis intègre en 1989 celui de M. Van Miert, membre de la Commission chargé des transports.


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(FR) The Council wishes to inform the honourable Member that the question of extending the trans-European transport networks to the Mediterranean, and to other neighbouring countries of the Union, was, following the Van Miert report, the subject of a ministerial seminar ‘A Wider Europe for Transport’ which was jointly organised by Mrs Loyola de Palacio, Vice-President of the Commission, and Mr Costa, chairman of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, in Santiago de Compostela on 7 and 8 June 2004.

Le Conseil informe l’honorable parlementaire que la question de l’extension du réseau transeuropéen de transport en Méditerranée, ainsi qu’aux autres pays voisins de l’Union, a fait l’objet, après le rapport Van Miert, d’un séminaire ministériel «A Wider Europe for Transport» co-organisé par la Vice-Présidente de la Commission Loyola DE PALACIO et le Président de la Commission parlementaire RETT Paolo COSTA à Santiago de Compostele les 7 et 8 juin 2004.


We see transport as taking second place to people and the environment. That is why we consider the Van Miert plan too unwieldy, too threatening to the environment and far too expensive.

Nous estimons pour notre part que le transport arrive en seconde place, derrière l’homme et l’environnement.


Before the start of the Commission's deliberations on its future policy and working methods, the portfolios were distributed as follows: Jacques Delors Secretariat-General and Legal Service Monetary affairs Spokesman's Service Forward studies unit Joint Interpreting and Conference Service Security Office Frans Andriessen External relations and trade policy Cooperation with other European countries Henning Christophersen Economic and financial affairs Coordination of structural Funds Statistical Office Manuel Marín Cooperation and development Fisheries - 2 - Filippo Maria Pandolfi Science, research and development Telecommunications, information technology and innovation Joint Research Centre Martin Bangemann Internal market and industrial a ...[+++]

Avant d'ouvrir la journee de travail consacree aux orientations de la prochaine Commission et a ses methodes de travail, la repartition des attributions a ete arretee comme suit: Jacques DELORS Secretariat General et Service Juridique Affaires Monetaires Service du Porte-Parole Cellule de prospective Service commun interpretation-conferences Bureau de Securite. Frans ANDRIESSEN Relations exterieures et politique commerciale Cooperation avec les autres pays europeens. Henning CHRISTOPHERSEN Affaires Economiques et Financieres Coordination des Fonds structurels Office Statistique Manuel MARIN Cooperation et Developpement Politique de la peche - 2 - Filippo Maria PANDOLFI Science, Recherche et Developpement Telecommunications, Industries de l' ...[+++]


In the framework of the regular high level consultations on transportation between the EC and the US, Mr Karel Van Miert, European Commissioner for transportation, met with several officials and representatives of the industry in Washington, DC on 7, 8 January 1991. - Commissioner Van Miert met Transportation Secretary Samuel K. Skinner.

Dans le cadre des consultations à haut niveau qui se tiennent régulièrement à propos des transports entre la CE et les Etats-Unis, M. Karel Van Miert, membre de la Commission des Communautés européennes chargé des transports, a rencontré plusieurs personnalités et représentants du secteur à Washington, DC les 7 et 8 janvier 1991. - M. Van Miert, membre de la Commission, a rencontré M. Samuel K. Skinner, secrétaire aux transports.


Address by Mr Van Miert to the Maritime Industries Forum (Rotterdam, 20 June 1994) Without wishing to prejudge any individual cases currently being examined by the Commission, Mr Van Miert set out to deal with the subjects of price-fixing in intermodal transport, agreements on the management of capacities, and consortia.

Sans vouloir préjuger des dossiers ponctuels actuellement en cours d'examen par la Commission, le Commissaire a souhaité aborder les thèmes de la fixation des prix dans le transport multimodal, des accords de gestion des capacités et des consortia.


After pointing out the economic importance of transport (7% of GNP, 11% of private investment and 40% of state investment) and the contribution it could make to building Europe, Mr Van Miert retraced the stages in the recent development of the European transport policy.

Après avoir rappelé l'importance économique des transports (7 % du PNB, 11 % des investissments privés et 40 % des investissements publics) et la contribution qu'ils pouvaient apporter à l'édification de l'Europe, le Commissaire Van Miert a retracé les étapes du développement récent de la politique européenne des transports.


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