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Balance of migration
Believability
Blood cell migration
Centripetal migration
Climate change induced migration
Climate change migration
Climate induced migration
Climate migration
Depopulation of rural areas
Migration balance
Net migration
Net migration change
Non-believer
R-E cell migration
Ripley's Believe it or not!
Ripley's Believe it or not! book of chance
Rural decline
Rural depopulation
Rural migration
Rural-to-urban migration
Rural-urban migration
When there are grounds for believing

Traduction de «migration believes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]

Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]




when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer




centripetal migration [ rural migration | rural-to-urban migration | rural-urban migration | rural depopulation | depopulation of rural areas | rural decline ]

migration centripète [ exode rural | immigration urbaine | migration urbaine ]


climate change induced migration | climate induced migration | climate change migration | climate migration

migration climatique


Accuracy and Accountability in Scholarly Information, Can you believe what you read? The quality of information in the electronic age

L'exactitude et la responsabilité en matière de diffusion du savoir, Pouvons-nous croire ce que nous lisons, La qualité de l'information à l'ère de l'électronique




R-E cell migration

migration des cellules réticulo-endothéliales


balance of migration | migration balance | net migration | net migration change

bilan migratoire | migration nette | solde de la balance migratoire | solde migratoire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13. Stresses that the EU should also offer persons who want to come to Europe legal avenues for entering and staying in the EU; points out that at present labour migrants have hardly any means of entering the EU legally other than applying for asylum; calls for a labour immigration corridor to be set up for EU accession candidate countries, which would give citizens of those countries facilitated access to the European labour market; recalls that the ageing of society in Europe calls for decisive action also in the field of migration; believes that the ...[+++]

13. souligne que l'Union européenne devrait également offrir aux personnes désireuses de se rendre en Europe des voies légales d'entrée et de séjour dans l'Union; fait valoir que les travailleurs migrants n'ont aujourd'hui pratiquement aucune autre possibilité d'entrer légalement dans l'Union européenne que d'introduire une demande d'asile; appelle à la mise en place d'un corridor d'immigration de la main-d'œuvre des pays candidats à l'adhésion à l'Union européenne, lequel conférerait aux citoyens de ces pays un accès plus aisé au marché du travail européen; rappelle que le vieillissement de la société en Europe réclame des mesures dé ...[+++]


The EESC believes that, given the problems of drug trafficking and irregular migration that hallmark the area, the Adriatic and Ionian region needs an upgraded governance model, an effective policing system and closer cooperation between regional and EU authorities.

Le CESE est d'avis, qu'étant donné les problèmes de trafic de drogue et de migration irrégulière qui caractérisent cette zone, la région adriatico-ionienne nécessite un modèle de gouvernance affiné, un système de police efficace et une coopération plus étroite entre les autorités régionales et européennes.


23. Notes that progress has been made in implementing the Global Approach to Migration, which aims to promote comprehensive partnerships with countries of origin and transit and encourages synergies between migration and development; emphasises the need to improve further the use of the main tools of the Global Approach to Migration (mobility partnerships, migratory missions, migration profiles, cooperation platforms); stresses the continuing need to put migration policy objectives at the centre of the political dialogue with countries of origin and of transit, as well as the need to enhance policy coherence in this respect, in particu ...[+++]

23. relève que des progrès ont été accomplis dans la mise en œuvre de l'approche globale sur la question des migrations qui vise à favoriser la mise en place de partenariats globaux avec les pays d'origine et de transit et à encourager des synergies entre les migrations et le développement; souligne la nécessité d'améliorer encore le recours aux principaux outils de l'approche globale sur la question des migrations (partenariats en matière de mobilité, missions sur la migration, profils de migration et plates-formes de coopération); souligne la nécessit ...[+++]


23. Notes that progress has been made in implementing the Global Approach to Migration, which aims to promote comprehensive partnerships with countries of origin and transit and encourages synergies between migration and development; emphasises the need to improve further the use of the main tools of the Global Approach to Migration (mobility partnerships, migratory missions, migration profiles, cooperation platforms); stresses the continuing need to put migration policy objectives at the centre of the political dialogue with countries of origin and of transit, as well as the need to enhance policy coherence in this respect, in particu ...[+++]

23. relève que des progrès ont été accomplis dans la mise en œuvre de l'approche globale sur la question des migrations qui vise à favoriser la mise en place de partenariats globaux avec les pays d'origine et de transit et à encourager des synergies entre les migrations et le développement; souligne la nécessité d'améliorer encore le recours aux principaux outils de l'approche globale sur la question des migrations (partenariats en matière de mobilité, missions sur la migration, profils de migration et plates-formes de coopération); souligne la nécessit ...[+++]


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25. Deplores the fact that in the current circumstances the only option available was the suspension of the agreement on EU-Libya cooperation, and takes the view that the suspension should be revoked as soon as there is a new transitional government willing to promote the democratic and human rights-based implementation of such an agreement, the aim being to provide financial support for African countries in order to create viable alternatives to migration and for the development in Libya of a more efficient system to manage labour migration, by maximising the skills of the migrants already present in the country, increasing the Libya's ...[+++]

25. déplore le fait que, dans les circonstances actuelles, la seule option possible a été la suspension de l'accord de coopération UE–Libye, et estime que cette suspension devrait être levée dès qu'un nouveau gouvernement de transition sera disposé à promouvoir, sur la base des principes démocratiques et des droits de l'homme, la mise en œuvre de cet accord, l'objectif étant d'apporter un soutien financier aux pays d'Afrique pour leur permettre de créer des solutions de rechange viables à la migration et mettre en place en Libye un système plus efficace pour gérer la migration de la main-d'œuvre en accroissant les compétences des migrant ...[+++]


23. Notes that progress has been made in implementing the Global Approach to Migration, which aims to promote comprehensive partnerships with countries of origin and transit and encourages synergies between migration and development; emphasises the need to improve further the use of the main tools of the Global Approach to Migration (mobility partnerships, migratory missions, migration profiles, cooperation platforms); stresses the continuing need to put migration policy objectives at the centre of the political dialogue with countries of origin and of transit, as well as the need to enhance policy coherence in this respect, in particu ...[+++]

23. relève que des progrès ont été accomplis dans la mise en œuvre de l'approche globale sur la question des migrations qui vise à favoriser la mise en place de partenariats globaux avec les pays d'origine et de transit et à encourager des synergies entre les migrations et le développement; souligne la nécessité d'améliorer encore le recours aux principaux outils de l'approche globale sur la question des migrations (partenariats en matière de mobilité, missions sur la migration, profils de migration et plates-formes de coopération); souligne la nécessit ...[+++]


1. Believes that European Union policy on development and social cohesion should implement effective reception and integration policies for immigrants, in particular women immigrants, who now represent the majority of those migrating to the EU for an increasing variety of reasons (economic, refugee, asylum, family reunification); welcomes the Commission's initiative to publish guidelines on the "common framework programme for the integration of third-country nationals in the EU", stressing that all measures should take account of the particular nature of ...[+++]

1. estime que la politique de l'Union européenne en matière de développement et de cohésion sociale doit mettre en œuvre des mesures efficaces d'accueil et d'intégration des migrants, notamment des femmes, lesquelles représentent désormais la majorité de ceux qui immigrent vers l'Union européenne en obéissant à des motivations toujours plus diverses (immigration économique, réfugiées, asile, regroupement familial); se félicite de l'initiative prise par la Commission de publier des lignes directrices sur le "Programme-cadre pour l'int ...[+++]


The Commission believes that the links between migration and development offer a significant potential for furthering development goals, without constituting a substitute to enhanced Official Development Assistance (ODA) and improved policies that remain as necessary as ever to meet the Millennium Development Goals (MDGs) within the agreed timeframe[4].

La Commission considère que les liens entre migration et développement offrent un potentiel considérable pour servir les objectifs de développement, sans que cela remplace le renforcement de l'aide publique au développement (APD) et l'amélioration des politiques, qui demeurent plus nécessaires que jamais pour atteindre les objectifs du millénaire pour le développement, dans les délais convenus[4].


It is unrealistic to believe that developing nations, where industries could migrate, would become major exporters of capital to high-wage nations in the industrialized world such as the EU.

Il n'est pas réaliste de croire que des nations en développement, vers lesquelles les industries pourraient s'installer, deviendraient d'importants exportateurs de capitaux vers les nations à hauts salaires du monde industrialisé comme l'UE.


In addition the Commission believes that a more open admissions policy should be accompanied by additional measures to eliminate undeclared work which itself encourages illegal migration, smuggling and trafficking.

La Commission estime en outre qu'une politique d'admission plus ouverte devrait s'accompagner de mesures additionnelles visant à éradiquer le travail au noir qui, à son tour, encourage l'immigration clandestine, les activités des passeurs et la traite des êtres humains.




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Date index: 2024-11-17
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