Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Armed forces
Armed services
Armies
Computer Date Crisis
Crisis center
Crisis centre
EU military mission
EU military operation
Ecological crisis
Environmental crisis
European Union military mission
European Union military operation
Legion
Military
Military agreement
Military aid
Military cooperation
Military crisis management
Militia
Non-military crisis management
Non-military crisis response tools
War room
Year 2000 Computing Crisis
Year 2000 Crisis
Year 2000 Date Crisis

Vertaling van "military crisis " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
non-military crisis management

gestion non militaire des crises


military crisis management

gestion militaire des crises


non-military crisis response tools

instruments non militaires de réponse aux crises


military cooperation [ military agreement | military aid | Military aid(STW) ]

coopération militaire [ accord militaire | aide militaire ]


armed forces [ armed services | legion | military | militia | armies(UNBIS) ]

armée [ forces armées | légion | militaire ]


EU military mission [ EU military operation | European Union military mission | European Union military operation ]

mission militaire de l'UE [ mission militaire de l'Union européenne | opération militaire de l'UE | opération militaire de l'Union européenne ]


Year 2000 Computing Crisis | Year 2000 Crisis | Year 2000 Date Crisis | Computer Date Crisis

crise de l'an 2000


For an Extra $130 Bucks... Update on Canada's Military Financial Crisis, A View from the Bottom Up

Pour 130 dollars de plus... Mise à jour sur la crise financière des Forces canadiennes, Une vue de bas en haut


crisis center | crisis centre | war room

cellule de crise


ecological crisis | environmental crisis

crise écologique | crise environnementale | crise de l'environnement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. A Senior Military Representative (‘SMR’) shall be appointed by the Republic of Chile to represent its national contingent in the EU military crisis management operation.

5. La République du Chili désigne un haut représentant militaire («HRM») pour représenter son contingent national au sein de l’opération militaire de gestion de crise menée par l’Union européenne.


6. Emphasises that the establishment of the European External Action Service (EEAS) should contribute further to the development of a truly comprehensive European approach to civilian and military crisis management, conflict prevention and peace-building and provide the EU with adequate structures, staffing levels and financial resources to meet its global responsibilities in line with the UN Charter;

6. souligne que l'établissement du Service européen d'action extérieure (SEAE) devrait contribuer à l'élaboration d'une approche européenne vraiment globale de la gestion civile et militaire des crises, de la prévention des conflits et du maintien de la paix, et doter l'Union européenne des structures adéquates, des effectifs en personnel et des ressources financières lui permettant d'exercer ses responsabilités mondiales dans le sens de la Charte des Nations unies;


52. Recalls that the UN Security Council has primary responsibility for maintaining international peace and security; stresses, therefore, the need for close cooperation between the EU and the UN in the area of civilian and military crisis management, and in particular in humanitarian relief operations where the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA) is in the lead role; calls for such cooperation to be strengthened particularly in theatres where one organisation is to take over from the other, especially in light of the mixed experience in Kosovo;

52. rappelle que la responsabilité première pour le maintien de la paix et la sécurité au niveau international incombe au Conseil de sécurité des Nations Unies; souligne, par conséquent, la nécessité d'une coopération étroite entre l'Union et les Nations unies dans le domaine de la gestion des crises civiles et militaires, et en particulier dans les opérations de secours humanitaire dont la direction est assurée par le Bureau de la coordination des affaires humanitaires (BCAH) des Nations unies; demande que cette coopération soit renforcée, en particulier dans les théâtres où une organisation d ...[+++]


18. Supports the establishment of a civil-military Crisis Management and Planning Directorate (CMPD) to take responsibility for crisis management and strategic planning of the Union's civil and military operations and help develop the CSDP, particularly in terms of civil and military capabilities; deprecates, however, the extremely lengthy delay in setting up this new structure; calls for close coordination within the EEAS between, on the one hand, the CMPD and the other CSDP structures and, on the other hand, the crisis platform and other relevant services of the Commission, which should be included in the EEAS, in order to build up a ...[+++]

18. soutient la mise en place d'une direction pour la gestion des crises et la planification civilo-militaire (Crisis Management and Planning Directorate - CMPD) visant, au niveau stratégique, à planifier les opérations civiles et militaires de l'Union et à participer au développement de la PSDC, notamment concernant les capacités civiles et militaires; regrette cependant les retards considérables dans la mise en place de cette nouvelle structure; demande une étroite coordination au sein du SEAE entre, d'une part, le CMPD et les aut ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Supports the establishment of a civil-military Crisis Management and Planning Directorate (CMPD) to take responsibility for crisis management and strategic planning of the Union’s civil and military operations and help develop the CSDP, particularly in terms of civil and military capabilities; deprecates, however, the extremely lengthy delay in setting up this new structure; calls for close coordination within the EEAS between, on the one hand, the CMPD and the other CSDP structures and, on the other hand, the crisis platform and other relevant services of the Commission, which should be included in the EEAS, in order to build up a ...[+++]

19. soutient la mise en place d'une direction de gestion de crises et de planification civilo-militaire (Crisis Management and Planning Directorate - CMPD) pour la gestion des crises visant, au niveau stratégique, à planifier les opérations civiles et militaires de l’Union et à participer au développement de la PSDC, notamment concernant les capacités civiles et militaires ; regrette cependant les retards considérables dans la mise en place de cette nouvelle structure ; demande une étroite coordination au sein du SEAE entre, d'une p ...[+++]


18. Supports the establishment of a civil-military Crisis Management and Planning Directorate (CMPD) to take responsibility for crisis management and strategic planning of the Union's civil and military operations and help develop the CSDP, particularly in terms of civil and military capabilities; deprecates, however, the extremely lengthy delay in setting up this new structure; calls for close coordination within the EEAS between, on the one hand, the CMPD and the other CSDP structures and, on the other hand, the crisis platform and other relevant services of the Commission, which should be included in the EEAS, in order to build up a ...[+++]

18. soutient la mise en place d'une direction pour la gestion des crises et la planification civilo-militaire (Crisis Management and Planning Directorate - CMPD) visant, au niveau stratégique, à planifier les opérations civiles et militaires de l'Union et à participer au développement de la PSDC, notamment concernant les capacités civiles et militaires; regrette cependant les retards considérables dans la mise en place de cette nouvelle structure; demande une étroite coordination au sein du SEAE entre, d'une part, le CMPD et les aut ...[+++]


6. A Senior Military Representative (hereinafter ‘SMR’) shall be appointed by Australia to represent its national contingent in the EU military crisis management operation.

6. L'Australie désigne un haut représentant militaire (ci-après dénommé «HRM») pour représenter son contingent national au sein de l'opération militaire de gestion de crise menée par l'Union européenne.


Without prejudice to Article 12 of this Agreement, Australia shall assume all the costs associated with its participation in an EU military crisis management operation unless the costs are subject to common funding as provided for in the legal instruments referred to in Article 2(1) of this Agreement, as well as in Council Decision 2011/871/CFSP of 19 December 2011 establishing a mechanism to administer the financing of the common costs of European Union operations having military or defence implications (Athena) (1), or in any subsequent related Decisions.

Sans préjudice de l'article 12 du présent accord, l'Australie assume tous les coûts liés à sa participation à une opération militaire de gestion de crise menée par l'Union européenne, à moins que les coûts ne fassent l'objet d'un financement commun prévu par les instruments juridiques visés à l'article 2, paragraphe 1, du présent accord, ainsi que par la décision 2011/871/PESC du Conseil du 19 décembre 2011 créant un mécanisme de gestion du financement des coûts communs des opérations de l'Union européenne ayant des implications militaires ou dans le domaine de la défense (Athena) (1), ou toute d ...[+++]


As provided for in the Helsinki report, the EUMS, ‘within the Council structures provides military expertise and support to the CESDP, including the conduct of EU-led military crisis management operations’.

Comme prévu dans le rapport d’Helsinki, l’EMUE, «au sein des structures du Conseil, mettra ses compétences militaires au service de la PECSD, notamment de la conduite des opérations militaires menées par l’Union européenne dans le cadre de la gestion des crises».


As provided for in the Helsinki report, the EUMS, ‘within the Council structures provides military expertise and support to the CESDP, including the conduct of EU-led military crisis management operations’.

Comme prévu dans le rapport d'Helsinki, l'EMUE, «au sein des structures du Conseil, mettra ses compétences militaires au service de la PECSD, notamment de la conduite des opérations militaires menées par l'UE dans le cadre de la gestion des crises».




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'military crisis' ->

Date index: 2023-06-19
w