20. Calls once again for the establishmen
t of a permanent EU operations centre overseen by the Vice-President/High Representative, which would be responsible for operational planning
and the conduct of military operations; calls for this operations centre to be attached to the EEAS; stresses that the division of the existing system into seven headquarters makes it less effective and responsive and generates huge costs, and that a permanent interlocutor in the military sphere is essential for civil and military coordination on the gr
...[+++]ound; takes the view that the permanent operations centre could therefore be classed as a form of military planning and conduct capability, and located in the same place as the CPCC in order to allow the necessary synergies for effective civilian and military coordination; reiterates that the EU operations centre would facilitate cooperation with NATO, without compromising the decisional autonomy of both organisations; 20. plaide à nouveau en faveur de la cré
ation d'un centre d'opérations permanent de l'Union, placé sous l'autorité de la haute représentante/vice-présidente, et dont la mission serait la planification opérationnelle et la cond
uite des opérations militaires; demande le rattachement de ce centre d'opérations au SEAE; souligne que le système actuel, avec sept états-majors, entraîne une perte d'efficacité, de réactivité et des coûts considérables et qu'un interlocuteur permanent dans le domaine militaire est nécessaire à la coordination
...[+++] civilo-militaire sur le terrain; estime que le centre d'opérations permanent pourrait ainsi être qualifié de capacité militaire de planification et de conduite et pourrait être co-localisé avec la CPCC pour permettre les synergies indispensables à une coordination civilo-militaire efficace; réaffirme que le centre d'opérations de l'Union faciliterait la coopération avec l'OTAN, sans compromettre l'autonomie de décision des deux entités;