Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Active school
Activist school
Activity school
Busing pupils to schools
Child-centered school
Demonstration school for exceptional pupils
Mobile Service School
Mobility to schools for pupils
Pupil mobility
Pupil transportation
Pupil-centered school
School bus service
School transport
School transportation
School transportation service
Student mobility
Student transportation
Travel facilities for school pupils

Traduction de «mobility to schools for pupils » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mobility to schools for pupils

mobilité scolaire pour les élèves


school transportation | school transport | pupil transportation | student transportation | school bus service | school transportation service

transport scolaire | transport d'écoliers | transport des écoliers | service de transport scolaire | service de ramassage scolaire | ramassage scolaire | transport écolier




activist school [ child-centered school | active school | activity school | pupil-centered school ]

école active [ école sur mesure ]


student mobility [ pupil mobility | Student mobility(ECLAS) ]

mobilité scolaire [ mobilité des élèves | mobilité des étudiants ]


Regulation 262 - Elementary and Secondary Schools and Schools for Trainable Retarded Pupils - General

Règlement 262 - Écoles primaires et secondaires et écoles pour élèves déficients mentaux moyens - Généralités


busing pupils to schools

transport de ramassage scolaire


travel facilities for school pupils

facilités de déplacement des écoliers


demonstration school for exceptional pupils

internat pour enfants en difficulté d'apprentissage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In particular, by funding mobility among schools and virtual exchanges through e-Twinning, the EU can help schools, teachers and pupils to exchange and build friendships with peers in other countries, so that they can experience first-hand what it is to be European.

En particulier, en finançant la mobilité entre établissements scolaires et les échanges virtuels au moyen d'e-Twinning, l'Union peut aider les écoles, les enseignants et les élèves à réaliser des échanges et à nouer des amitiés avec des pairs dans d'autres pays, ce qui leur permet de faire l'expérience directe de ce que représente le fait d'être européen.


Involving 10% of the Community's school population (pupils and teachers) in mobility actions throughout the programme period.

la participation de 10 % de la population scolaire communautaire (élèves et enseignants confondus) à des actions de mobilité pendant toute la durée du programme.


It is necessary to strengthen the intensity and extent of European cooperation between schools, and of the mobility of school staff and learners, in order to address the priorities set out in the Agenda for European Cooperation on Schools for the 21st century, namely to improve the quality of school education in the Union in the fields of competence development and in order to improve equity and inclusion within school systems and institutions, as well as to reinforce and provide support for the teaching profession and school leadership.

Il est nécessaire de renforcer l'intensité et l'étendue de la coopération européenne entre les écoles et de la mobilité du personnel scolaire et des apprenants afin de répondre aux priorités énoncées dans le programme de coopération européenne en matière scolaire pour le XXIe siècle, notamment améliorer la qualité de l'enseignement scolaire européen du point de vue du développement des compétences, et afin d'améliorer l'équité et l'inclusion au sein des systèmes et établissements scolaires, ainsi que de renforcer et de soutenir la pro ...[+++]


mobility to schools for pupils and placements in schools or enterprises for educational staff.

la mobilité scolaire pour les élèves et les stages de personnel éducatif dans des écoles ou des entreprises,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Specifically, educational reforms which treat education as a business like any other, bringing the language of business into schools (calling pupils and parents ‘consumers/users’, and teachers ‘service providers’) and which promote a form of assessment based solely on pupils’ individual performance, do not help children to integrate successfully.

Concrètement, des réformes de l’éducation qui envisagent l’éducation comme un problème économique au même titre que les autres, transposant à l’école le langage commercial (les enfants et les parents étant considérés comme «consommateurs/usagers» et les professeurs comme des «prestataires de services») et faisant la promotion d’une évaluation basée exclusivement sur le rendement individuel des élèves, ne contribuent en rien à une intégration réussie.


Over the lifetime of the Integrated Programme, the Comenius sub-programme should aim to involve approximately 10 000 secondary pupils in individual mobility, and the participation of approximately 10 000 teachers in individual mobility between schools, especially in adjacent regions.

Tout au long de la durée du programme intégré, le sous-programme Comenius doit avoir pour but, d'une part d'engager quelque 10 000 élèves de l'enseignement secondaire dans des actions de mobilité individuelle, d'autre part de faire participer quelque 10 000 enseignants à des actions de mobilité individuelle entre des établissements scolaires en particulier situés dans des régions voisines.


24. Calls on the Commission to produce reliable statistics about the extent of the requirements for special needs provision in all the European Schools and further urges the Board of Governors to carry out a survey of provision at each of the European Schools for pupils with special educational needs (SEN), including children with physical and/or intellectual disabilities; asks the Board of Governors to draw up a set of minimum standards relating to educational provision, to undertake an accessibility audit of the European Schools so ...[+++]

24. invite la Commission à présenter des statistiques fiables sur les exigences en matière de besoins spécifiques dans toutes les écoles européennes et exhorte en outre le conseil supérieur à procéder à une enquête dans ce domaine dans chacune des écoles européennes pour les élèves ayant des besoins spécifiques, y compris les enfants ayant des handicaps physiques et/ou intellectuels; demande au conseil supérieur d'établir un ensemble de normes minimales en ce qui concerne les prestations éducatives, d'entreprendre un audit sur l'accessibilité des écoles européennes afin de garantir que la fabrication et la conception des bâtiments perme ...[+++]


24. Calls on the Commission to produce reliable statistics about the extent of the requirements for special needs provision in all the European Schools and further urges the Board of Governors to carry out a survey of provision at each of the European Schools for pupils with special educational needs, including children with physical and/or intellectual disabilities; asks the Board of Governors to draw up a set of minimum standards relating to educational provision, to undertake an accessibility audit of the European Schools so as to ...[+++]

24. invite la Commission à présenter des statistiques fiables sur les exigences en matière de besoins spécifiques dans toutes les écoles européennes et exhorte en outre le conseil supérieur à procéder à une enquête dans ce domaine dans chacune des écoles européennes pour les élèves ayant des besoins spécifiques, y compris les enfants ayant des handicaps physiques et/ou intellectuels; demande au conseil supérieur d'établir un ensemble de normes minimales en ce qui concerne les prestations éducatives, d'entreprendre un audit sur l'accessibilité des écoles européennes afin de garantir que la fabrication et la conception des bâtiments perme ...[+++]


16. Welcomes the Commission's proposals for increasing mobility and exchanges (Objective 3.4) but calls for the inclusion as an additional indicator of mobility: contacts between schools, teachers, pupils and students in different countries, also based on participation in Community programmes;

16. se félicite des propositions de la Commission visant à accroître la mobilité et les échanges (objectif 3.4) mais demande l'ajout d'un indicateur supplémentaire de mobilité, à savoir les contacts entre les établissements d'enseignement, les enseignants, les élèves et étudiants de différents pays, notamment sur la base de la participation aux programmes communautaires;


16. Welcomes the Commission's proposals for increasing mobility and exchanges (Objective 3.4) but calls for the inclusion as an additional indicator of mobility: contacts between schools, teachers, pupils and students in different countries, also based on participation in Community programmes;

16. se félicite des propositions de la Commission visant à accroître la mobilité et les échanges (objectif 3.4) mais demande l'ajout d'un indicateur supplémentaire de mobilité, à savoir les contacts entre les établissements d'enseignement, les enseignants, les élèves et étudiants de différents pays, notamment sur la base de la participation aux programmes communautaires;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'mobility to schools for pupils' ->

Date index: 2022-02-26
w