Dominant position In its investigation the Commission found that the NSD joint venture in its current form would create or strengthen a dominant
position on three markets: (i) On the market for provision of satellite TV transponder capacity to the Nordic region (Denmark, Norway, Sweden, and Finland), NSD would achieve a dominant
position (ii) On the Danish market for operation of cable TV networks, TD's dominant
position would be strengthened (iii) On the market for distribution of satellite pay-TV and other encrypted TV channels to direct-to-home households, NSD would obtain a dominant
position ...[+++]. P
osition dominante Au cours de ses investigations, la Commission a estimé que l'entreprise commune NSD dans sa forme actuelle pourrait cré
er ou renforcer une position dominante sur trois marchés : (i) Sur le marché de la fourniture de capacités-répéteurs pour la télévision par satellite destiné à la région nordique (Danemark, Norvège, Suède et Finlande), NSD pourrait acquérir une position dominante (ii) Sur le marché danois de l'exploitation de réseaux de câblo- distribution, la position dominante de TD serait renforcée (iii) Sur le marché de la distribut
...[+++]ion de chaînes de télévision payante et de télévision cryptée par satellite destinée aux foyers équipés pour la réception à domicile, NSD pourrait obtenir une position dominante.