10. Calls on the Commission to increase its support for the s
pecific training of teachers, particularly those who come from immigrants" countries of origin, interested in the development of various methods of promoting integration through multilingualism (e.g. CLIL
or multilingual or mother-tongue literacy) and, under the Leonardo da Vinci, Youth and Socrates programmes (Comenius and Grundtvig projects), in widening the range of target languages to cover immigrants" mother tongues, bringing particular attention to bear on activities i
...[+++]nvolving the sons and daughters of immigrants and the trainers and facilitators who work with immigrant communities; 10. demande à la Commission un accroissement de l'aide à la formation spécifique de professeurs, venant en particulier des pays d'origine des immigrés, intéressés par le développement de diverses méthodes d'intégration par le plurilinguisme (par exemple, EMILE, l'alphabétisation da
ns plusieurs langues ou dans la langue maternelle) et, dans le cadre des programmes Leonardo da Vinci, Jeunesse et Socrates (actions Comenius et Grundtvig), l'élargissement de l'offre de langues cibles aux langues maternelles des immigrés, en accordant une attention particulière aux activités qui s'adressent aux fils et filles d'immigrés ainsi qu'aux formateurs
...[+++] et animateurs qui travaillent avec ces communautés;