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Canada Economic Development for Quebec Regions
Canadian Northern Economic Development Agency
Corsican economic development agency
Federal Office of Regional Development -
Lyon Area Economic Development Agency
Municipal Economic Development Agency

Vertaling van "municipal economic development agency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Municipal Economic Development Agency

Agence pour l'expansion économique des municipalités


Economic Development Agency of Canada for the Regions of Quebec [ Canada Economic Development for Quebec Regions | Federal Office of Regional Development - (Quebec) ]

Agence de développement économique du Canada pour les régions du Québec [ Développement économique Canada pour les régions du Québec | Bureau fédéral de développement régional (Québec) ]


Canadian Northern Economic Development Agency

Agence canadienne de développement économique du Nord


Corsican economic development agency

Agence de développement économique de la Corse | ADEC [Abbr.]


Lyon Area Economic Development Agency

Association pour le développement économique de la région lyonnaise | ADERLY [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The support members or resource members are a who's who of federal, provincial and municipal economic development agencies.

Les membres de soutien ou membres-ressources sont le gratin des organismes de développement économique des paliers fédéral, provincial et municipal.


That organization is an association of representatives from the fishing industry, harvesters and small processors, municipalities, economic development agencies, and church and community organizations.

Cette organisation est une association formée de représentants du secteur de la pêche, soit des pêcheurs et des petites entreprises de transformation, et aussi de municipalités, d'organismes de développement économique et d'organisations religieuses et communautaires.


(Return tabled) Question No. 1179 Hon. Wayne Easter: With regard to military procurement: (a) how many Canadian Forces members or employees are assigned to procurement by the Royal Canadian Navy, the Canadian Army, and the Royal Canadian Air Force, and by each of the Department of National Defence, Public Works and Government Services Canada, Industry Canada, the Economic Development Agency of Canada for Quebec Regions, the Atlantic Canada Opportunities Agency, Western Economic Diversification Canada, the Federal Economic Development Agency fo ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1179 L'hon. Wayne Easter: En ce qui concerne l’approvisionnement militaire: a) combien d’employés ou de membres des Forces canadiennes sont affectés à l’approvisionnement par la Marine royale canadienne, l’Armée canadienne et l'Aviation royale canadienne, et par chacun des organismes que sont le ministère de la Défense nationale, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada, Industrie Canada, l’Agence de développement économique du Canada pour les régions du Québec, l’Agence de promotion économique du Canada atlantique, Diversifica ...[+++]


1. Draws attention to the existing resources made available through cohesion policy and the Structural Funds, capitalising on the European Investment Bank's financial engineering schemes, as well as the national, regional and municipal economic development policies in support of the reconversion of old industrial areas and the reindustrialisation of crisis-stricken industrial areas, the aim being to achieve a modern and sustainable reindustrialisation; regrets, however, that these options do not always address the real region-specific problems and that the structural and investment funding made available is not full ...[+++]

1. attire l'attention sur les ressources existantes dégagées par la politique de cohésion et les fonds structurels, en valorisant les dispositifs d'ingénierie financière mis en place par la Banque européenne d'investissement, ainsi que les politiques nationales, régionales et municipales de développement économique en vue de faciliter la reconversion des anciennes zones industrielles et la réindustrialisation des régions industrielles en crise, dans le but d'arriver à une réindustrialisation moderne et durable; regrette toutefois que ces options ne tiennent pas toujours compte des véritables problèmes propres aux régions et que l'on con ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 517 Mr. Francis Valeriote: With regard to the Federal Economic Development Agency for Southern Ontario (FedDev Ontario): (a) at which offices are the Agency’s 2009-2010 Southern Ontario Development Program’s applications being received and processed, and will this arrangement change in subsequent fiscal years; (b) was the $50 million transferred to the Business Development Bank of Canada by FedDev Ontario this year administered by the Business Development Bank of ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 517 M. Francis Valeriote: En ce qui concerne l’Agence fédérale de développement économique pour le Sud de l’Ontario (FedDev Ontario): a) à quels bureaux de l’Agence les demandes du Programme de développement du Sud de l'Ontario de 2009-2010 sont-elles reçues et traitées et en ira-t-il de même dans les exercices subséquents; b) est-ce la Banque de développement du Canada qui a administré les 50 millions de dollars que l’Agence lui a tran ...[+++]


(Return tabled) Question No. 516 Mr. Francis Valeriote: With regard to the Federal Economic Development Agency for Southern Ontario (FedDev Ontario): (a) what are the terms, cost, and length of the leases signed at each of the Agency’s offices in Kitchener, Peterborough, and Stratford; (b) what is the total operating budget for each of FedDev Ontario’s offices in Ottawa, Toronto, Kitchener, Peterborough and Stratford; (c) what is the total dollar amount from the Agency’s 2009-2010 funds to be spent on the cost of administering the core Southern Ontario Development ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 516 M. Francis Valeriote: En ce qui concerne l’Agence fédérale de développement économique pour le Sud de l'Ontario (FedDev Ontario): a) quels sont le coût, les conditions et la durée des baux de location visant chacun des bureaux de l’Agence à Kitchener, Peterborough et Stratford; b) quel est le budget de fonctionnement total de chacun des bureaux de FedDev Ontario à Ottawa, Toronto, Kitchener, Peterborough et Stratford; c) quel montant total, en dollars, de ses fonds pour l’exercice 2009-2010 l’Agence va-t-elle affecter en tout aux frai ...[+++]


6. Notes that State aid for broadband, that is to say, the use of EU funding expressly for that purpose, is an appropriate option when broadband development cannot be shown to be economically worthwhile; given that the cost in administrative and planning terms of implementing national and European broadband support programmes is considerable; calls, therefore, on the Commission, the Member States, and regional authorities , in accordance with the ‘information society’ initiatives, to ensure that conditions for support and procedures are simplified as far as possible, in ord ...[+++]

6. constate que les aides d'État en faveur du haut débit, via un ciblage de l'utilisation des crédits de l'Union spécifiquement à cette fin, sont justifiées lorsque l'intérêt du développement de la large bande ne peut être démontré sur le plan économique, dans la mesure où les charges administratives et les coûts de planification engendrés par la mise en œuvre des programmes nationaux et européens d'aide au haut débit sont considérables; invite dès lors la Commission, les États membres et les autorités régionales, dans le droit fil d ...[+++]


20. Considers that the successful implementation of the EU Danube Strategy depends on the ability, capacity and preparedness of municipal actors to intervene on regional labour markets with project initiatives triggering local demand for labour, creating the basis for smart and environment-friendly growth and improving cooperation between border regions in different Member States; draws attention to the disproportion in terms of economic development and innovation that exists in the Danube region and the necessity to increase the pot ...[+++]

20. affirme que le succès de la stratégie de l'UE pour la région du Danube dépend de la capacité, de l'aptitude et de la détermination des acteurs municipaux à intervenir sur les marchés régionaux de l'emploi en présentant des initiatives pilotes visant à relancer la demande locale de main-d'œuvre, à créer les conditions d'une croissance intelligente et respectueuse de l'environnement, à améliorer la coopération entre régions frontalières d'États différents; attire l'attention sur les disparités en termes de développement économique et d'innovation qui ...[+++]


20. Considers that the successful implementation of the EU Danube Strategy depends on the ability, capacity and preparedness of municipal actors to intervene on regional labour markets with project initiatives triggering local demand for labour, creating the basis for smart and environment-friendly growth and improving cooperation between border regions in different Member States; draws attention to the disproportion in terms of economic development and innovation that exists in the Danube region and the necessity to increase the pot ...[+++]

20. affirme que le succès de la stratégie de l'UE pour la région du Danube dépend de la capacité, de l'aptitude et de la détermination des acteurs municipaux à intervenir sur les marchés régionaux de l'emploi en présentant des initiatives pilotes visant à relancer la demande locale de main-d'œuvre, à créer les conditions d'une croissance intelligente et respectueuse de l'environnement, à améliorer la coopération entre régions frontalières d'États différents; attire l'attention sur les disparités en termes de développement économique et d'innovation qui ...[+++]


20. Considers that the successful implementation of the EU Danube Strategy depends on the ability, capacity and preparedness of municipal actors to intervene on regional labour markets with project initiatives triggering local demand for labour, creating the basis for smart and environment-friendly growth and improving cooperation between border regions in different Member States; draws attention to the disproportion in terms of economic development and innovation that exists in the Danube region and the necessity to increase the pot ...[+++]

20. affirme que le succès de la stratégie de l'UE pour la région du Danube dépend de la capacité, de l'aptitude et de la détermination des acteurs municipaux à intervenir sur les marchés régionaux de l'emploi en présentant des initiatives pilotes visant à relancer la demande locale de main-d'œuvre, à créer les conditions d'une croissance intelligente et respectueuse de l'environnement, à améliorer la coopération entre régions frontalières d'États différents; attire l'attention sur les disparités en termes de développement économique et d'innovation qui ...[+++]




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Date index: 2025-02-02
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