18. Looks to the EU actively to participa
te in reforming and further developing the UN; takes the view that, in the event of genocide, war crimes and crimes against humanity within the meaning of Articles 6, 7 and 8 of the Statute of the International
Criminal Court, it must be possible for the United Nations
to be authorised to intervene rapidly; considers in this connection that the possibility must be created of circumventing
...[+++]the veto of a permanent member of the Security Council should an independent body endowed with legitimacy under international law (for instance, the International Court of Justice or the International Criminal Court) establish that there is an imminent danger of the above-mentioned crimes being committed; 18. attend de l'UE qu'elle coopère activement à la réforme et au développement ultérieur des Nations unies; en cas de génocide, de crimes de guerre ou de crimes contre l'humanité, au sens des définitions inscrites aux articles 6, 7 et 8 du Statut du Tribunal Pénal International, les Nations unies doiven
t être habilitées à intervenir sans délai; à cet égard, il devrait également être possible de passer outre au veto d'un membre permanent du Conseil de sécurité si une instance indépendante, légitimée par le droit international (exemple: la Cour internationale de Justice, le Tribunal Pénal International), juge qu'il y a danger au regard d
...[+++]es crimes susmentionnés;