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Compulsory mandate
Elective office
First Nations Government Act
Government
Government Allowance Indexes Section
Government debt
Government of national unity
Government structure
Local mandate
National Employees Family Allowances Office
National Family Allowances Office for Employed Persons
National debt
National government
National mandate
National union government
National unity government
Outgoing cabinet
Outgoing government
Outgoing member
Parliamentary mandate
Plurality of offices
Public debt
Representative mandate
Resignation of an elected representative
Resigning member
Term of office
Union government

Vertaling van "nation governments allowing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
government [ government structure | national government ]

gouvernement [ gouvernement national ]


National Employees Family Allowances Office | National Family Allowances Office for Employed Persons

Office national d'allocations familiales pour travailleurs salariés | Office national des allocations familiales pour travailleurs salariés | ONAFTS [Abbr.]


government of national unity [ national unity government | union government | national government | national union government ]

gouvernement d'unité nationale [ gouvernement d'union | gouvernement d'union nationale ]


Government Allowance Indexes Section

Section des indices des indemnités de l'État


National Family Allowances Fund for Mariners in the Merchant Navy

Caisse nationale d'allocations familiales des marins du commerce


National Family Allowances Fund for the Sea Fishing Industry

Caisse nationale d'allocations familiales de la pêche maritime


First Nations Government Act [ An Act providing for self-government by the First Nations of Canada ]

Loi sur le gouvernement des premières nations [ Loi prévoyant l'autonomie gouvernementale des premières nations du Canada ]


Telematics Division National Government / Armed Forces

Division de la télématique du Gouvernement et de l'armée


elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]

mandat électif [ cabinet démissionnaire | démission d'un élu | député démissionnaire | durée du mandat | fin du mandat électif | mandat local | mandat national | mandat obligatoire | mandat parlementaire | mandat représentatif | membre démissionnaire ]


public debt [ government debt | national debt ]

dette publique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the conclusion of this phase of our work, in January 2010, we are optimistic there will be support for a new flexible, optional legislative model for changing the Indian Act election system for the Atlantic and Quebec Mi'kmaq and Maliseet First Nation governments, allowing the Minister of Indian Affairs and Northern Development to begin a legislative drafting process that supports our approach.

Nous avons bon espoir que, d'ici janvier 2010, date à laquelle la présente phase de notre travail sera terminée, nous nous serons entendus sur un nouveau modèle législatif souple et facultatif modifiant le régime électoral selon la Loi sur les Indiens auquel seront assujettis les gouvernements des Premières nations micmaques et malécites de l'Atlantique et du Québec, et que ce modèle permettra au ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien d'entreprendre un processus de rédaction d'un projet de loi à l'appui de notre approche.


In this case, a court appointed by the federal government arrived at a ruling by a very narrow margin, but however narrow the margin, this ruling gives the federal government almost total discretion and allows it to act as if it were the national government of Canada instead of the federal government.

Dans une cour où les juges sont nommés par le gouvernement fédéral, on est arrivé à un jugement très serré mais qui donne une marge de manoeuvre quasi totale au gouvernement fédéral et lui permet d'intervenir comme s'il était le gouvernement national du Canada plutôt que le gouvernement fédéral.


As a possible solution to this issue, he proposes that First Nations governments allow leaseholders on reserve lands to operate their own administration, make local taxing and servicing decisions as well as bylaws, and pay property taxes to senior governments.

Afin de corriger le problème, il propose que les autorités des Premières nations autorisent les titulaires de tenures à bail sur les terres de réserve à assumer leur propre administration, à décider des impôts à lever et des services à offrir localement, ainsi qu’à établir des règlements et à verser des impôts fonciers aux ordres de gouvernement supérieurs.


Question No. 175 Mr. Peter Julian: With regard to public subsidies to federal political parties and political contributions: (a) what was the total value given for calendar year 2010 as a part of the so-called “per vote subsidy” (also sometimes referred to as the " government allowance" ) to the (i) Conservative Party of Canada, (ii) New Democratic Party of Canada, (iii) Liberal Party of Canada, (iv) Green Party of Canada, (v) Bloc Québécois; (b) what was the total value given following the 2008 general election under the electoral e ...[+++]

Question n 175 M. Peter Julian: En ce qui concerne les subventions publiques aux partis politiques fédéraux et les contributions politiques: a) quelle est la valeur totale du financement accordé pour l’année civile 2010, au titre de la soi-disant « subvention par vote » (aussi parfois appelée « allocation de l’État ») au (i) Parti conservateur du Canada, (ii) Nouveau Parti démocratique, (iii) Parti libéral du Canada, (iv) Parti Vert du Canada, (v) Bloc Québécois; b) quelle est la valeur totale du financement accordé à la suite de l’élection générale de 2008 au titre du remboursement des dépenses électorales (aussi parfois appelé « rembo ...[+++]


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We sought to get the right balance between, on the one hand, laying down an overall European framework regarding the need to avoid excessive fiscal deficits and economic imbalances inside the Union and, on the other hand, allowing national governments freely to choose what they want to tax and how they want to spend, in accordance with their national political procedures and European law.

Nous avons tenté de trouver le juste équilibre entre les deux objectifs suivants: d’une part, établir un cadre européen général concernant la nécessité d’éviter les déficits budgétaires excessifs et les déséquilibres économiques à l’intérieur de l’Union et, d’autre part, permettre aux gouvernements nationaux de choisir librement ce qu’ils veulent taxer et comment ils veulent dépenser leurs fonds conformément à leurs procédures politiques nationales et au droit européen.


In a pre-budget presentation to the House of Commons Standing Committee on Finance on 15 September 2009, Manny Jules, Chief Commissioner of the First Nations Tax Commission, proposed similar legislation which he referred to as the First Nation Property Ownership Act (FNPOA).The FNPOA is patterned on changes enacted by the Nisga’a Lisims Government,16 and would: allow First Nations to opt out, should they choose, from the reserve land system of the Indian Act; transfer title from the federal government to First Nations ...[+++]

Dans un exposé prébudgétaire présenté au Comité permanent des finances de la Chambre des communes le 15 septembre 2009, Manny Jules, commissaire en chef de la Commission de la fiscalité des premières nations, a proposé une loi similaire sous le nom de Loi sur le droit de propriété des premières nations. S’inspirant des changements mis en œuvre par le gouvernement Nisga’a Lisims16, cette loi permettrait aux Premières nations intéressées de ne pas participer au régime des terres de réserve de la Loi sur les Indiens,en plus de transférer ...[+++]


Currently and until 2012 the ETS, about 90 - 95 % of the allowances are granted to the main polluters by the national governments. 5 - 10 % of the allowances are auctioned within the Kyoto trading system.

À l'heure actuelle et jusqu'en 1012, au sein du SCEQE, 90 - 95% environ des quotas sont octroyés par les gouvernements nationaux aux principaux pollueurs. tandis que 5 - 10% des quotas sont mis aux enchères dans le cadre du système d'échange de Kyoto.


It must be noted that National Indicative Programmes contain other priorities which can support the fisheries sector; priority for infrastructure allows interventions for harbours equipment, priority for good governance allows interventions aiming at strengthening developing countries capacities to better define and implement fisheries sector policies.

Il convient de noter que les programmes indicatifs nationaux comportent d'autres priorités pouvant soutenir le secteur de la pêche : la priorité aux infrastructures permet d'envisager des interventions au niveau des équipements portuaires et la priorité à la bonne gouvernance permet quant à elle d'envisager des interventions visant à renforcer le potentiel des pays en développement à mieux définir et mettre en œuvre leurs politiques de la pêche.


M. whereas, on the other hand, the contention that the way in which the Union currently works does not allow for 'a partnership in which national governments involve their regions and cities fully in European policy' does not appear to be justified, because the Member States are well able under the Treaties to provide appropriately for the involvement of their regions and local authorities in the shaping and implementation of EU policy, in keeping with their respective constitutional systems,

M. considérant d'autre part que l'affirmation selon laquelle le fonctionnement actuel de l'Union ne permet aucun partenariat dans le cadre duquel les gouvernements nationaux impliquent pleinement leurs régions et leurs villes à la définition de la politique européenne ne semble pas justifiée, car les traités autorisent parfaitement les États membres à assurer de manière adéquate la participation de leurs régions et de leurs communes à l'élaboration et à la mise en oeuvre des politiques de l'UE selon leur ordre constitutionnel respectif,


In the case of Members who, pursuant to Article 2(1) or (2), opt for the national parliamentary allowance, the end-of-service allowance shall be governed by national rules.

Pour les députés qui optent pour l'indemnité parlementaire nationale conformément à l'article 2, paragraphe 1 ou 2, le régime national d'indemnité transitoire continue de s'appliquer.


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