Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ceremonial and Special Events Section
N-SIS
NEC
National Committees Section
National Events Council
National Events Section
National Schengen Information System
National section of the Schengen Information System
Special Events Section
Threat Assessment and Special Events Section

Vertaling van "national events section " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Events Section

Section des événements canadiens


Threat Assessment and Special Events Section

Section de l'évaluation des menaces relatives aux événements spéciaux


Special Events Section

Section des manifestations spéciales


National Committees Section

Section des comités nationaux


National Events Council | NEC [Abbr.]

Conseil pour les événements nationaux | NEC [Abbr.]


Ceremonial and Special Events Section

Section des cérémonies et manifestations spéciales


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tablea ...[+++]


national section of the Schengen Information System | National Schengen Information System [ N-SIS ]

partie nationale du Système d'information Schengen [ N-SIS ]


Section for National Borders and the Law of Neighbouring States

Section des frontières et du droit de voisinage


national section of the Schengen Information System

partie nationale du Système d'Information Schengen (1) | partie nationale du SIS (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5.36 (1) Without limiting the generality of any provision of this Act that authorizes the National Energy Board to impose terms and conditions in respect of any operating licence or authorization issued under section 5 or any of its orders, the Board may direct in any operating licence, authorization or order that it or any portion or provision of it shall come into force at a future time or on the happening of any contingency, event or condition specif ...[+++]

5.36 (1) L’Office national de l’énergie peut, par une mention à cette fin, reporter à une date ultérieure la prise d’effet, en tout ou en partie, d’un permis de travaux ou d’une autorisation octroyés aux termes de l’article 5 ou d’une ordonnance ou faire dépendre cette prise d’effet d’un événement, certain ou incertain, d’une condition ou d’une approbation, ou de l’exécution, d’une façon qu’il juge acceptable, de certaines des conditions dont ils sont assortis; il peut en outre décider que tout ou partie de ceux-ci n’aura d’effet que pendant une période déterminée ou jusqu’à ...[+++]


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness pla ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains ...[+++]


In keeping with this stated direction, clauses 213(1) and 214 of Bill C-60 transfer the mandate for organizing, sponsoring and promoting public activities and events in the National Capital Region by deleting it from the objects and purposes of the NCC provided for by section 10(1)(b) of the National Capital Act and adding it to the jurisdiction of the Minister of Canadian Heritage provided for by section 4(2) of the Department of Canadian Heritage Act.

Conformément à cette orientation, le paragraphe 213(1) et l’article 214 du projet de loi transfèrent le mandat de l’organisation, du parrainage et de la promotion des activités et manifestations publiques dans la région de la capitale nationale en le supprimant des missions et pouvoirs de la CCN énoncés à l’alinéa 10(1)b) de la Loi sur la capitale nationale pour l’ajouter aux compétences du ministre du Patrimoine canadien énoncées au paragraphe 4(2) de la Loi sur le ministère du Patrimoine canadien.


Likewise, clauses 213(2) and 215 transfer the power to coordinate the policies and programs of government departments respecting the organization, sponsorship or promotion of public activities and events in the National Capital Region by deleting it from the powers of the NCC provided for in section 10(2)(h.1) of the National Capital Act and adding it to the general duties of the Minister of Canadian Heritage provided for in section 5 of the Department of Canadian Heritage Act.

De même, le paragraphe 213(2) et l’article 215 du projet de loi transfèrent le pouvoir de coordonner les orientations et les programmes des ministères fédéraux en ce qui concerne l’organisation, le parrainage ou la promotion d’activités et de manifestations publiques liées à la région de la capitale nationale en le supprimant des pouvoirs de la CCN énoncés à l’alinéa 10(2)h.1) de la Loi sur la capitale nationale pour l’ajouter aux fonctions générales du ministre du Patrimoine canadien énoncées à l’article 5 de la Loi sur le ministère ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Question No. 452 Mr. Tyrone Benskin: With regard to social and cooperative housing facilities: (a) what steps is the government presently taking, or does it anticipate taking in the next 12 months, to renew or extend the long-term operating agreements upon which social and cooperative housing organizations across Canada depend, given the impending expiry of funding arrangements established under Section 56.1 of the former National Housing Act, Section 95.1 of the Canada Mortgage and Housing Corporation (CMHC) Act, and agreements entered into by the federal government and Queb ...[+++]

Question n 452 M. Tyrone Benskin: En ce qui concerne les installations de logement social et coopératif: a) quelles mesures le gouvernement prend-il, ou prévoit-il prendre au cours des 12 prochains mois pour renouveler ou prolonger les ententes d’exploitation à long terme desquelles les organismes de logement social et coopératif de tout le Canada dépendent, compte tenu de l’expiration des ententes de financement établies en vertu de l’article 56.1 de l’ancienne Loi nationale sur l'habitation et de l’article 95.1 de la Loi sur la Soci ...[+++]


The measures outlined in Section 2 will ensure that resolution authorities have the same tools and powers at their disposal. This will facilitate coordinated action in the event of a failure of a cross-border group, but further action appears necessary to promote cooperation and prevent fragmented national responses.

Les mesures présentées à la section 2 permettront d’assurer que les autorités de résolution disposent des mêmes outils et sont dotées des mêmes compétences, ce qui facilitera une action coordonnée de leur part en cas de défaillance d’un groupe transfrontière. D’autres mesures apparaissent toutefois nécessaires pour promouvoir la coopération et prévenir l’adoption de mesures nationales fragmentées.


The following section provides an overview of the current practices of national compensation schemes with regard to two essential respects, namely the question of "victimising events" and the issue of "fair and appropriate compensation".

Les pratiques actuelles de ces régimes sont décrites ci-après sous deux angles essentiels, à savoir la question des «préjudices» et celle de l'«indemnisation juste et appropriée».


[4] By way of illustration, section 2.2 of the guidelines states that it is not necessary for national reports to include data on channels broadcasting exclusively "news, sports events, games, advertising, teletext services and teleshopping".

[4] A titre d'illustration, ces orientations précisent au point 2.2. qu'il est inutile de communiquer les informations dans les rapports nationaux concernant les chaînes diffusant exclusivement des « informations, manifestations sportives, jeux, publicités, services de télétexte et de téléachat ».


[4] By way of illustration, section 2.2 of the guidelines states that it is not necessary for national reports to include data on channels broadcasting exclusively "news, sports events, games, advertising, teletext services and teleshopping".

[4] A titre d'illustration, ces orientations précisent au point 2.2. qu'il est inutile de communiquer les informations dans les rapports nationaux concernant les chaînes diffusant exclusivement des « informations, manifestations sportives, jeux, publicités, services de télétexte et de téléachat ».


§ 4 - There shall be no indemnification for losses resulting from: (a) failure by the insured or by any of his agents, co-contractors or sub-contractors to perform the terms and conditions of the contract, or his obligations under any laws or regulations applicable to the conclusion and performance thereof, unless such failure is a direct consequence of one of the events constituting (1)The passage in brackets is optional (2)Rate to be determined by the national credit insurer (3)Choice between these two formulae is left to each Company ( ...[+++]

un expert rémunéré, dans les conditions prévues à l'article 19 et chargé de vérifier le montant de la perte dont l'assuré demande l'indemnisation (1)Liberté d'inclusion de la formule placée entre parenthèses (2)Liberté d'inclusion de l'ensemble de l'alinéa placé entre parenthèses (3)Taux à fixer par l'assurance-crédit nationale (4)Choix entre les deux formules laissé à chaque compagnie (5)Sous ce paragraphe pourront être énumérées des dispositions relatives aux sanctions prévues en cas de manquement de l'assuré aux obligations établie ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'national events section' ->

Date index: 2021-03-29
w