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Government Procurement Committee Report
Government of Canada National Parole Board
National Defence Procurement Programme
National Judicial Board for Public Lands and Funds
National Parole Board
National Procurement Board
National Tax Board
PBC
Parole Board of Canada
UNSGAB
United Nations Joint Staff Pension Board
United Nations Water Board

Vertaling van "national procurement board " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Procurement Board

Office national des marchés publics


Report of the National Advisory Board on Science and Technology, Government Procurement Committee [ Government Procurement Committee Report ]

Rapport du Conseil consultatif national des sciences et de la technologie, Comité de l'approvisionnement gouvernemental [ Rapport du Comité de l'approvisionnement gouvernemental ]


UN Secretary-General’s Advisory Board on Water and Sanitation | United Nations Water Board | UNSGAB [Abbr.]

Conseil consultatif sur l'eau et l'assainissement | Conseil consultatif sur l'eau et l'assainissement auprès du secrétaire général de l'ONU


Parole Board of Canada [ PBC | National Parole Board | Government of Canada National Parole Board ]

Commission des libérations conditionnelles du Canada [ CLCC | Commission nationale des libérations conditionnelles | Gouvernement du Canada Commission nationale des libérations conditionnelles ]


National Judicial Board for Public Lands and Funds

Direction nationale de domaines et de fonds publics


National Tax Board

Administration fiscale | Administration nationale des impôts


Executive Board of the United Nations Development Programme and of the United Nations Population Fund | Executive Board of UNDP/UNFPA

Conseil d'administration du Programme des Nations Unies pour le développement et du Fonds des Nations Unies pour la population | Conseil d'administration du PNUD et de l'UNFPA


National Defence Procurement Programme

programme national d'acquisition de matériels de défense


United Nations Joint Staff Pension Board

Comité mixte de la Caisse commune de pensions du personnel des Nations Unies
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Takes note that in 2013 the Agency spent some EUR 22 000 000 on procurement procedures to outsource part of its certification activities to National Aviation Authorities and Qualified Entities; acknowledges that the process of allocating specific certification tasks to the contracting parties, as well as the criteria to be used, were described in specific guidelines established by the Agency through a decision of its Management Board;

3. relève qu'en 2013, l'Agence a dépensé quelque 22 000 000 EUR pour mener à bien des procédures de passation de marché visant à externaliser une partie de ses activités de certification auprès d'autorités aéronautiques nationales et d'entités qualifiées; constate que la procédure visant à attribuer des tâches de certification spécifiques aux parties contractantes, de même que les critères à appliquer, sont décrits dans des lignes directrices spécifiques établies par l'Agence sur une décision de son conseil d'administration;


3. Takes note that in 2013 the Agency spent some EUR 22 000 000 on procurement procedures to outsource part of its certification activities to National Aviation Authorities and Qualified Entities; acknowledges that the process of allocating specific certification tasks to the contracting parties, as well as the criteria to be used, were described in specific guidelines established by the Agency through a decision of its Management Board;

3. relève qu'en 2013, l'Agence a dépensé quelque 22 000 000 EUR pour mener à bien des procédures de passation de marché visant à externaliser une partie de ses activités de certification auprès d'autorités aéronautiques nationales et d'entités qualifiées; constate que la procédure visant à attribuer des tâches de certification spécifiques aux parties contractantes, de même que les critères à appliquer, sont décrits dans des lignes directrices spécifiques établies par l'Agence sur une décision de son conseil d'administration;


(Return tabled) Question No. 1179 Hon. Wayne Easter: With regard to military procurement: (a) how many Canadian Forces members or employees are assigned to procurement by the Royal Canadian Navy, the Canadian Army, and the Royal Canadian Air Force, and by each of the Department of National Defence, Public Works and Government Services Canada, Industry Canada, the Economic Development Agency of Canada for Quebec Regions, the Atlantic Canada Opportunities Agency, Western Economic Diversification Canada, the Federal Economic Development ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1179 L'hon. Wayne Easter: En ce qui concerne l’approvisionnement militaire: a) combien d’employés ou de membres des Forces canadiennes sont affectés à l’approvisionnement par la Marine royale canadienne, l’Armée canadienne et l'Aviation royale canadienne, et par chacun des organismes que sont le ministère de la Défense nationale, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada, Industrie Canada, l’Agence de développement économique du Canada pour les régions du Québec, l’Agence de promotion économique du Canada atlan ...[+++]


44. Shares the view of the Court of Justice expressed in its judgment in Case C-84/03 Commission v Spain that cooperation agreements between public authorities cannot be exempted from procurement law across the board by means of the use of a legal form under national law; takes the view that there is a need for demarcation between measures which are purely administrative and/or organisational in nature and procurement contracts between administrative authorities;

44. se range à l'avis de la Cour de justice exprimé dans son arrêt rendu dans l'affaire C-84/03 Commission/Espagne , selon lequel les accords de coopération entre autorités publiques ne peuvent se soustraire, de manière générale, à la législation sur les marchés publics en recourant à une forme juridique du droit national; est d'avis qu'il convient de distinguer les mesures qui sont purement organisationnelles et/ou administratives et les marchés publics conclus entre autorités administratives;


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44. Shares the view of the Court of Justice expressed in its judgment in Case C-84/03 Commission v Spain that inter-local authority cooperation agreements cannot be exempted from procurement law across the board by means of the use of a legal form under national law; takes the view that there is a need for demarcation between measures which are purely administrative and/or organisational in nature and procurement contracts between administrative authorities;

44. se range à l'avis rendu par la Cour de justice dans son arrêt concernant l'affaire C-84/03 (Commission/Espagne), selon lequel les accords de coopération entre autorités locales ne peuvent se soustraire, en règle générale, à la législation relative à la passation des marchés publics en recourant à une forme juridique du droit national; est d’avis qu’il convient de distinguer les mesures qui sont purement organisationnelles et/ou administratives et les contrats de fourniture conclus entre des organes administratifs;


44. Shares the view of the Court of Justice expressed in its judgment in Case C-84/03 Commission v Spain that cooperation agreements between public authorities cannot be exempted from procurement law across the board by means of the use of a legal form under national law; takes the view that there is a need for demarcation between measures which are purely administrative and/or organisational in nature and procurement contracts between administrative authorities;

44. se range à l'avis de la Cour de justice exprimé dans son arrêt rendu dans l'affaire C-84/03 Commission/Espagne , selon lequel les accords de coopération entre autorités publiques ne peuvent se soustraire, de manière générale, à la législation sur les marchés publics en recourant à une forme juridique du droit national; est d'avis qu'il convient de distinguer les mesures qui sont purement organisationnelles et/ou administratives et les marchés publics conclus entre autorités administratives;


All non-commercial bodies whose public contracts are subject to supervision by the National Board for Public Procurement.

Tous les organismes non commerciaux dont les marchés publics sont soumis au contrôle de l'Office national des marchés publics.


All non-commercial bodies whose procurement is subject to supervision by the National Board for Public Procurement.

Tous les organismes non commerciaux dont les marchés publics sont soumis au contrôle de l'Office national des marchés publics.


All non-commercial bodies whose procurement is subject to supervision by the National Board for Public Procurement.

Tous les organismes non commerciaux dont les marchés publics sont soumis au contrôle de l'Office national des marchés publics.


One of the more minor ones has to do with procuring standing and intervenor status at the National Energy Board.

L'une des modifications les plus négligeables a trait à l'obtention d'un statut ou du statut d'intervenant auprès de l'Office national de l'énergie.




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'national procurement board' ->

Date index: 2021-09-29
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