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Domestic production
EANPC
EPA
European Association of National Productivity Centres
European Productivity Agency
Expectation generation
Expectation production
GNP
GNP in constant dollars
Gross National Product in constant dollars
Gross national product
National Liaison Group on Milk Products Quality
National production
Production expectations
Real Gross National Product
Standard Products and Services Code
UNSPSC®
United Nations Common Coding System
United Nations Standard Products and Services Code
Weakening in production expectations

Vertaling van "national product expected " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
expectation generation [ expectation production ]

création d'attentes [ génération d'attentes possibles ]


national production [ domestic production ]

production nationale [ production intérieure ]




weakening in production expectations

fléchissement des perspectives de production


gross national product [ GNP ]

produit national brut [ PNB ]


United Nations Standard Products and Services Code [ UNSPSC® | United Nations Common Coding System | Standard Products and Services Code ]

United Nations Standard Products and Services Code [ UNSPSC® | classification UNSPSC(R) des produits et services | classification UNSPSC(R) | United Nations Common Coding System | Standard Products and Services Code ]


National Liaison Group on Milk and Milk Products Quality [ National Liaison Group on Milk Products Quality ]

Groupe national de liaison pour la qualité du lait et des produits laitiers [ Groupe national de liaison sur la qualité des produits laitiers ]


Gross National Product in constant dollars | real Gross National Product | GNP in constant dollars

produit national brut en dollars constants | P.N.B. en dollars constants


gross national product | GNP [Abbr.]

produit national brut | PNB [Abbr.]


European Association of National Productivity Centres [ EANPC | EPA | European Productivity Agency ]

Association européenne des centres nationaux de productivité [ AEP | Agence européenne de productivité ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The analysis of domestically caught product revealed the following inconsistencies: different quantities of same raw material presenting equal weights of final processed products; two catch certificates issued for the same trip; dried products increasing in weight as opposed to expected decrease observed after dehydration process; yield production varied from exporter to exporter with final products found to be up to twice the amount of raw material; exportation date 3 to 4 years after catch and production dates; catch area not indicat ...[+++]

L’analyse des produits capturés dans le pays a révélé les incohérences suivantes: des quantités différentes d’une même matière première présentant le même poids de produits transformés finis; deux certificats de capture délivrés pour la même sortie de pêche; des produits déshydratés dont le poids augmente au lieu de diminuer comme on pourrait s’y attendre après le processus de déshydratation; un rendement variable d’un exportateur à l’autre et des produits finis pouvant atteindre jusqu’à deux fois la quantité de matières premières; une date d’exportation trois à quatre ans postérieure aux dates de capture et de production; une zone ...[+++]


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


(Return tabled) Question No. 214 Ms. Libby Davies: With regard to the impacts of oil sands development on the health of downstream surrounding First Nations and Métis communities in Fort McKay, Fort Chipewyan, Fort McMurray, Fort Resolution, Fort Fitzgerald, Fort Smith, Fort Simpson and Fort Good Hope: (a) what analysis has Health Canada conducted concerning what would have been, had there been no development of oil sand projects, the expected rates over the past decade in surrounding communities of (i) all forms of cancer, (ii) bilia ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 214 Mme Libby Davies: En ce qui concerne les répercussions de l’exploitation des sables bitumineux sur la santé des communautés des Premières nations et métisses environnantes de Fort McKay, Fort Chipewyan, Fort McMurray, Fort Resolution, Fort Fitzgerald, Fort Smith, Fort Simpson et Fort Good Hope: a) quelles analyses Santé Canada a-t-il menées sur ce qu’auraient été au cours de la dernière décennie, en l’absence de toute exploitation des sables bitumineux, les taux prévus de (i) toutes les formes de cancer, (ii) cancer du tractus biliaire, cholangiome malin y compris, (iii) cancer du côlon, (iv) cance ...[+++]


The study states that “.markets for cultural products cannot be expected to meet the conditions under which purely market-mediated production will be the most efficient”. Later, he writes: “Cultural products provide the raw material for a national conversation that allows the formation of national identity and for the construction of social cohesion”.

À ce sujet, l'étude soulignait ce qui suit: « [.] on ne peut s'attendre à ce que les marchés pour les produits culturels satisfassent aux conditions sous lesquelles une production purement influencée par les marchés sera optimale». et affirmait ceci plus loin: « Les produits culturels fournissent la matière première d'une conversation nationale qui permet la formation d'une identité nationale et le développement d'une cohésion sociale».


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National regulatory authorities should, when imposing obligations for access to new and enhanced infrastructures, ensure that access conditions reflect the circumstances underlying the investment decision, taking into account, inter alia, the roll-out costs, the expected rate of take up of the new products and services and the expected retail price levels.

Lorsqu’elles imposent des obligations d’accès à des infrastructures nouvelles et renforcées, les autorités réglementaires nationales devraient veiller à ce que les conditions d’accès reflètent les circonstances qui sont à l’origine de la décision d’investissement, en tenant compte, entre autres, des coûts du déploiement, du taux d’acceptation prévu des produits et services nouveaux ainsi que des niveaux des prix de détail escomptés.


(Return tabled) Question No. 206 Mr. Alex Atamanenko: With respect to Canadian Agricultural Income Stabilization (CAIS) program entitlement, the appeals process and exclusion from entitlement to other federal agricultural programs: (a) are appellants entitled to know what recommendations are made by the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained by the appellant; (b) are appellants entitled to know on what grounds the Intermediate Appeals Sub-Committee rejects recommendations of the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained by the appellant; (c) has the CAIS administration ever issued rejection letters to an appellant before ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 206 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne le droit au Programme canadien de stabilisation du revenu agricole (PCSRA), la procédure d’appel et l’exclusion du droit aux autres programmes agricoles fédéraux: a) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; b) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des raisons invoquées par le Sous-comité intermédiaire des appels pour rejeter les recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; c) l’administration du PCSRA a-t-elle déjà envoyé à l’appelant une lettre de rejet avant ou après avoir sollicité ...[+++]


‘safety regulatory audit’ means a systematic and independent examination conducted by, or on behalf of, a national supervisory authority to determine whether complete safety-related arrangements or elements thereof, related to processes and their results, products or services, comply with required safety-related arrangements and whether they are implemented effectively and are suitable to achieve expected results;

«audit réglementaire de sécurité»: tout examen systématique et indépendant conduit par une autorité de surveillance nationale, ou au nom d’une telle autorité, en vue de déterminer si tout ou partie des mesures liées à la sécurité, qu’il s’agisse de processus et de leurs résultats, de produits ou de services, sont conformes aux exigences requises, sont mises en œuvre de manière efficace et sont appropriées en vue d’atteindre les résultats escomptés;


An up-to-date classification such as NACE Rev. 2 is central to the Commission's ongoing efforts to modernise the production of Community statistics; it is expected to contribute, through more comparable and relevant data, to better economic governance at both Community and national level.

Une nomenclature actualisée telle que la NACE Rév. 2 revêt une importance fondamentale pour les efforts actuellement déployés par la Commission en vue de moderniser la production de statistiques communautaires; elle est susceptible de contribuer, grâce à des données plus comparables et adéquates, à une meilleure gouvernance économique tant au niveau communautaire qu'au niveau national.


Mr. Mark Chatel (President, Balestra Productions, “Alliance des producteurs francophones du Canada”): Mr. Chairman, members of the Committee, distinguished guests; seven years ago, when I arrived in the National Capital Region from Montreal, after having earned my master's degree in the United States, I never expected to fall in love with this city, Ottawa, nor did I expect to settle here and start not only a family but a televisi ...[+++]

Mark Chatel (À titre individuel): M. Mark Chatel (président, «Balestra Productions», Alliance des producteurs francophones du Canada) Monsieur le président, chers membres du comité, distingués invités, il y a sept ans, lorsque je suis arrivé de Montréal dans la région de la capitale nationale après avoir fait des études de maîtrise aux États-Unis, je ne me doutais pas que j'aurais la piqûre pour cette ville, Ottawa, et que je m'y établirais et y fonderais non seulement une famille, mais aussi une entreprise de production télévisuelle.


3. The manufacturer shall also undertake to keep available for the competent national authorities the documentation allowing an understanding of the design, manufacture and performances of the product, including the expected performances, so as to allow assessment of conformity with the requirements of this Directive.

3. Le fabricant s'engage également à tenir à la disposition des autorités nationales compétentes la documentation permettant de comprendre la conception, la fabrication et les performances du produit, y compris les performances attendues, pour permettre d'évaluer la conformité aux exigences de la présente directive.




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'national product expected' ->

Date index: 2021-03-30
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