Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer product separation in the sugar industry
Domestic production
GIA
GNP
Goodwill Industries of America
Gross national product
Handle product separation in the sugar industry
Handling product separation in the sugar industry
Industrial management
Institut national des industries extractives
Morgan Memorial Cooperative Industries and Stores
NEII
National Association of Goodwill Industries
National Cooperative Industrial Relief Association
National Elevator Manufacturing Industry
National multi-industry agreement
National multi-industry bargaining
National production
Production management
Production policy
Reorganisation of production
Use product separation in the sugar industry

Vertaling van "national production industry " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Goodwill Industries of America [ GIA | National Association of Goodwill Industries | National Cooperative Industrial Relief Association | Morgan Memorial Cooperative Industries and Stores ]

Goodwill Industries of America [ GIA | National Association of Goodwill Industries | National Cooperative Industrial Relief Association | Morgan Memorial Cooperative Industries and Stores ]


National Elevator Industry, Inc. [ NEII | National Elevator Manufacturing Industry ]

National Elevator Industry, Inc. [ NEII | National Elevator Manufacturing Industry ]


Institut national des industries extractives

Institut national des industries extractives


national multi-industry agreement

convention collective interprofessionnelle


national multi-industry bargaining

négociation interprofessionnelle


national production [ domestic production ]

production nationale [ production intérieure ]


gross national product [ GNP ]

produit national brut [ PNB ]


production policy [ industrial management | production management | reorganisation of production | Industrial management(ECLAS) | Industrial management(STW) | Production management(STW) | industrial management(UNBIS) ]

politique de production [ gestion de la production | gestion industrielle | orientation de la production | restructuration de la production ]


administer product separation in the sugar industry | handling product separation in the sugar industry | handle product separation in the sugar industry | use product separation in the sugar industry

gérer la séparation de produits dans l’industrie du sucre


gross national product | GNP [Abbr.]

produit national brut | PNB [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In all space-faring nations, space industry mainly depends on institutional programmes, which take two forms: financing of research and development programmes and buying space products and services, as customers of the industry[6].

Dans toutes les nations spatiales, l’industrie spatiale dépend essentiellement de programmes institutionnels, qui se présentent sous deux aspects: financement de programmes de recherche et de développement et achat de produits et services spatiaux auprès de l’industrie[6].


In the process of diversifying their economies and broadening production, imports of certain goods are important for Southern African nations – certain industrial parts, seeds and machinery, for instance.

Dans le processus de diversification de leurs économies et d’élargissement de la production, les importations de certains biens sont importantes pour les nations d’Afrique australe certaines pièces industrielles, les semences et les machines, par exemple.


20. Is aware that in Europe, where food wastage is highest at retail and consumption level, the main orientation of waste reduction efforts should be towards exchange of best practices, improved routines in the treatment of food and a change in behaviour on the part of companies and individuals throughout the whole food chain, from the beginning to the end, to markedly decrease food waste, while only a coordinated action between EU and national regulators, industry and consumer organisations can achieve tangible results; urges the Commission and the Member States therefore to lend their support to awareness-raising measures and campaign ...[+++]

20. est conscient qu'en Europe, où les gaspillages alimentaires se font principalement aux niveaux de la commercialisation et de la consommation, les efforts visant à réduire les déchets devraient principalement porter sur un échange de meilleures pratiques, l'amélioration des routines dans le traitement des denrées alimentaires et un changement de comportement de la part des entreprises et des individus tout au long de la chaîne alimentaire, du début à la fin, afin de réduire sensiblement le gaspillage des denrées alimentaires, tandis qu'une action coordonnée des régulateurs européens et nationaux, de l'industrie et des organisations de ...[+++]


7. Notes that the absence of a common defence industrial policy has led to considerable fragmentation of the defence market in terms of demand and supply, regulations and standards; recognises that a common defence industrial policy makes sense economically to reinforce the role of the European Union on the global scale and maintain Europe’s technological capacity while still taking into account the specificities of each Member State; believes therefore that European defence industrial policy should promote multidimensional cooperation for the benefit of the EU, outlining the main industrial objectives, mapping the comparative advantages and strategic industrial sectors and emphasising the role of the European Defence Agency (EDA), one of ...[+++]

7. constate qu'en l'absence de politique industrielle de défense commune, le marché de la défense s'est considérablement fragmenté en matière de demande, d'offre, de réglementation et de normes; reconnaît qu'une politique industrielle de défense commune semble pertinente du point de vue économique pour renforcer le rôle de l'Union européenne sur la scène mondiale et préserver le potentiel technologique de l'Europe tout en tenant compte des spécificités de chaque État membre; est donc convaincu que la politique industrielle de défense européenne devrait encourager une coopération pluridimensionnelle au sein de l'Union, en en fixant les ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. To the extent permitted by the Protocol, the Commission may, in agreement with both the competent authority of the Member State in which a producer’s relevant production is situated and the government of the third country Party concerned, authorise a producer to combine the calculated levels of production laid down in Article 10 and Article 11(2) with the calculated levels of production allowed to a producer in a third country Party under the Protocol and that producer’s national legislation for the purpose of industrial ...[+++]

4. Dans la mesure où le protocole le permet, un producteur peut, pour des motifs de rationalisation industrielle avec un pays tiers partie au protocole, être autorisé par la Commission, en accord avec l’autorité compétente de l’État membre dans lequel se situe sa production concernée et avec le gouvernement du pays tiers concerné, à associer ses niveaux calculés de production fixés à l’article 10 et à l’article 11, paragraphe 2, avec les niveaux calculés de production autorisés pour un producteur d’un pays tiers en vertu du protocole et de la lé ...[+++]


4. To the extent permitted by the Protocol, the Commission may, in agreement with both the competent authority of the Member State in which a producer’s relevant production is situated and the government of the third country Party concerned, authorise a producer to combine the calculated levels of production laid down in Article 10 and Article 11(2) with the calculated levels of production allowed to a producer in a third country Party under the Protocol and that producer’s national legislation for the purpose of industrial ...[+++]

4. Dans la mesure où le protocole le permet, un producteur peut, pour des motifs de rationalisation industrielle avec un pays tiers partie au protocole, être autorisé par la Commission, en accord avec l’autorité compétente de l’État membre dans lequel se situe sa production concernée et avec le gouvernement du pays tiers concerné, à associer ses niveaux calculés de production fixés à l’article 10 et à l’article 11, paragraphe 2, avec les niveaux calculés de production autorisés pour un producteur d’un pays tiers en vertu du protocole et de la lé ...[+++]


Then, at the production stage, full responsibility for supporting the production of the film is handed back to the Member States, which support their national film industries by means of the State aid that we, as the Commission, authorise.

Ensuite, au stade de la production, la responsabilité pleine et entière du soutien à la production cinématographique repasse aux États membres, qui, au moyen des aides d’État que nous autorisons en tant que Commission, soutiennent leur cinéma national.


(7) The predominance of national technical specifications used in procurement, often developed between the air navigation service provider and the national manufacturing industry, has led to fragmentation of market equipment and does not facilitate industrial cooperation at Community level; as a result industry is particularly affected since it needs to considerably adapt its products for each national market; these practices render development and implementation of new technology unnecessarily difficult and slow ...[+++]

(7) La prédominance de spécifications techniques nationales utilisées pour les marchés publics, souvent élaborées en collaboration entre le prestataire de services de navigation aérienne et l'industrie nationale, a entraîné une fragmentation du marché des équipements et rend plus difficile la coopération industrielle au niveau communautaire. Il en résulte que l'industrie est particulièrement touchée, car elle doit déployer des efforts considérables pour adapter ses produits à chaque marché national. Ces pratiques compliquent inutileme ...[+++]


7. Points out that there is no real competition and only limited distribution between the EU national audiovisual industries, and that the European market is largely dominated by the United States industry; emphasises that the European Union must adopt a proactive policy designed to foster the production and distribution of cinematographic works;

7. rappelle qu'il n'existe pas de concurrence réelle et seulement une faible diffusion entre les industries audiovisuelles nationales au sein de l'UE, et que le marché européen est largement dominé par l'industrie nord-américaine; estime que l'Union européenne devrait mener une politique active visant à favoriser la production et la diffusion des œuvres cinématographiques;


Among the factors (apart from being a relatively new channel) which have prevented SIC from achieving compliance with these principles during the reporting period, particular mention should be made of the restricted nature of the national advertising market and the fragility of the national production industry, which does not allow the placing on national channels of works in Portuguese specially designed to attract viewers under competitive conditions similar to those for works produced in Brazil.

Parmi les facteurs qui ont empêché le respect de ces principes pendant la période visée par le présent rapport, il convient de mentionner surtout, à part l'arrivée récente de cet organisme sur le marché, l'étroitesse du marché publicitaire national et la fragilité de l'industrie de production nationale qui ne permet pas de placer dans les circuits nationaux des oeuvres en langue portugaise conçues spécialement pour attirer les téléspectateurs dans des conditions de concurrence proches de celles des oeuvres produit ...[+++]


w