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Analyse potential threats against national security
Council for Defence and National Security
Crime against the peace
Crime against the security of the State
General Secretariat for Defence and National Security
General Secretariat for National Defence
Identify potential threats against national security
Internal security
Investigate potential threats against national safety
NSC
National Security Council
National security
Public safety
SCONSAD
SGDN
SGDSN
Safety of individuals
Secretary-General for Defence and National Security
Secretary-General for National Defence
Security of the State
Standing Committee on National Security and Defence
The Essential Materials
Threat to national security
UN Security Council
United Nations Security Council

Traduction de «national security defence » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
General Secretariat for Defence and National Security | General Secretariat for National Defence | SGDN [Abbr.] | SGDSN [Abbr.]

secrétariat général de la défense et de la sécurité nationale | Secrétariat général de la défense nationale | SGDN [Abbr.] | SGDSN [Abbr.]


Secretary-General for Defence and National Security | Secretary-General for National Defence | SGDN [Abbr.]

secrétaire général de la défense et de la sécurité nationale | secrétaire général de la défense nationale | SGDN [Abbr.]


Council for Defence and National Security | National Security Council | NSC [Abbr.]

Conseil national de sécurité | CNS [Abbr.]


Standing Senate Committee on National Security and Defence [ SCONSAD | Standing Committee on National Security and Defence ]

Comité sénatorial permanent de la sécurité nationale et de la défense [ CSPSND | Comité permanent de la sécurité nationale et de la défense ]


identify potential threats against national security | investigate potential threats against national safety | analyse potential threats against national security | investigate potential threats against national security

analyser des menaces potentielles pour la sécurité nationale


The Essential Materials (Defence) Act [ An Act respecting Materials and Services Essential for the Purposes of Defence and National Security ]

Loi sur les matières essentielles à la défense [ Loi concernant les matières et services essentiels aux fins de défense et de sécurité nationale ]


Canadian Security and Military Preparedness: the Government Response to the Report of the Standing Senate Committee on National Security and Defence, 2002.

L'état de préparation du Canada sur les plans de la sécurité et de la défense : réponse du gouvernement au rapport du Comité sénatorial permanent de la sécurité nationale et de la défense


public safety [ national security | safety of individuals | National security(STW) | internal security(UNBIS) ]

sécurité publique [ sécurité des personnes | sécurité nationale ]


UN Security Council [ United Nations Security Council ]

Conseil de sécurité ONU [ Conseil de sécurité des Nations unies ]


threat to national security [ crime against the peace | crime against the security of the State | security of the State ]

atteinte à la sûreté de l'État [ crime contre la paix publique | crime contre la sûreté de l'État ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Liberals want to prevent our security agencies from collecting and using information related to national security, defence and international affairs.

Les libéraux veulent empêcher nos organismes de sécurité de recueillir et d'utiliser des renseignements liés à la sécurité nationale, à la défense et aux affaires internationales.


where national law allows for the right of information to be restricted, in particular in order to safeguard national security, defence, public security and the prevention, investigation, detection and prosecution of criminal offences.

lorsque la législation nationale permet de déroger au droit d'information, en particulier pour sauvegarder la sécurité nationale, la défense et la sécurité publique, ou à des fins de prévention et de détection des infractions pénales et d'enquêtes et de poursuites en la matière.


where national law allows for the right of information to be restricted, in particular in order to safeguard national security, defence, public security and the prevention, investigation, detection and prosecution of criminal offences.

lorsque la législation nationale permet de déroger au droit d'information, en particulier pour sauvegarder la sécurité nationale, la défense et la sécurité publique, ou à des fins de prévention et de détection des infractions pénales et d'enquêtes et de poursuites en la matière.


zz. where, (.) national law allows for a restriction to the right of information (.),in particular in order to safeguard national security, defence, public security and the prevention, investigation, detection and prosecution of criminal offences.

(c) lorsque la législation nationale permet de déroger au droit d'information, en particulier pour sauvegarder la sécurité nationale, la défense et la sécurité publique, ou à des fins de prévention et de détection des infractions pénales et d'enquêtes et de poursuites en la matière.


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Directive 2002/58/EC concerning the processing of personal data and the protection of privacy in the electronic communications sector stipulates that Member States may adopt legislative measures authorising the holding of data, but for a limited period and only on grounds expressly laid down (e.g. national security, defence and public security, prosecution of criminal offences, etc).

En effet la directive 2002/58/CE concernant le traitement des données à caractère personnel et la protection de la vie privée dans le secteur des communications électroniques prévoit que les États membres peuvent adopter des mesures législatives prévoyant la conservation de données, mais pendant une durée limitée et pour des motifs limitativement énumérés (sécurité nationale, défense et sécurité publique, poursuite d'infractions pénales).


1. Member States may adopt legislative measures to restrict the scope of the rights and obligations provided for in Article 5, Article 6, Article 8(1)(2)(3) and (4), and Article 9 of this Directive when such restriction constitutes a necessary, appropriate, proportionate and temporary measure within a democratic society to safeguard national security, defence, public security, the prevention, investigation, detection and prosecution of criminal offences or of unauthorised use of the electronic communication system, as referred to in Article 13(1) of Direc ...[+++]

1. Les États membres peuvent adopter des mesures législatives visant à limiter la portée des droits et des obligations prévus aux articles 5 et 6, à l'article 8, paragraphes 1, 2, 3 et 4, et à l'article 9 de la présente directive lorsqu'une telle limitation constitue une mesure nécessaire, appropriée, proportionnée et temporaire, au sein d'une société démocratique, pour sauvegarder la sécurité nationale, la défense et la sécurité publique, ou assurer la prévention, la recherche, la détection et la poursuite d'infractions pénales ou d'utilisations non autorisées du système de communications électroniques, comme le pré ...[+++]


Yes, as provided for in the closing paragraph of the mandatory principles they may do so as long as they are not confronted with mandatory requirements that go beyond what is necessary in a democratic society, namely because they constitute a necessary measure to safeguard national security, defence, public security, the prevention, investigation, detection and prosecution of criminal offences or of breaches of ethics for the regulated professions; an important economic or financial interest of the State or the protection of the Data Subjects or the righ ...[+++]

Oui, comme il est prévu au dernier paragraphe des principes obligatoires, ils peuvent le faire dans la mesure où ils ne sont pas confrontés à des exigences obligatoires qui vont au-delà des restrictions nécessaires dans une société démocratique, parce qu'elles sont indispensables pour sauvegarder la sûreté de l'État, la défense, la sécurité publique, la prévention, la recherche, la détection et la poursuite d'infractions pénales ou la violation de l'éthique pour les professions réglementées ou défendre un intérêts économiques ou financier important de l'État, la protection des personnes dont les données sont traitées ou les droits et lib ...[+++]


Thus far, we have released three reports on various aspects of national security: ``Defence of North America: A Canadian Responsibility,'' which was published in September2002; ``For an Extra $130 Bucks.Update on Canada's Military Financial Crisis: A View from the Bottom Up,'' which was published in November2002; and most recently, ``The Myth of Security at Canada's Airports,'' which was published in January 2003.

Jusqu'à maintenant, nous avons publié trois rapports sur divers aspects de la sécurité nationale: «La défense de l'Amérique du Nord: une responsabilité canadienne» a été publié en septembre 2002; «Pour 130 $ de plus.Mise à jour sur la crise financière des Forces canadiennes, Une vue de bas en haut» a été publié en novembre 2002 et «Le mythe de la sécurité dans les aéroports canadiens» a été publié plus récemment, soit en janvier 2003.


To date, we have released three reports on various aspects of national security: ``Defence of North America: A Canadian Responsibility,'' September 2002; ``For an Extra 130 Bucks.An Update On Canada's Military financial Crisis: A VIEW FROM THE BOTTOM UP,'' November 2002; and ``The Myth of Security at Canada's Airports,'' January 2003.

Jusqu'à présent, nous avons publié trois rapports sur divers aspects de la sécurité nationale: «La défense de l'Amérique du Nord: Une responsabilité canadienne» (septembre 2002), «Pour 130 $ de plus.Mise à jour sur la crise financière des Forces canadiennes. Une vue de bas en haut» (novembre 2002) et «Le mythe de la sécurité dans les aéroports canadiens» (janvier 2003).


To date, we have released three reports on various aspects of national security: ``Defence of North America: A Canadian Responsibility,'' September 2002; ``For an Extra 130 Bucks.Update On Canada's Military Financial Crisis: A VIEW FROM THE BOTTOM UP,'' November 2002; and ``The Myth of Security at Canada's Airports,'' January 2003.

Jusqu'à maintenant, nous avons publié trois rapports sur divers aspects de la sécurité nationale: «La défense de l'Amérique du Nord: une responsabilité canadienne», en septembre 2002, «Pour 130 dollars de plus.Mise à jour sur la crise financière des Forces canadiennes, une vue de bas en haut», en novembre 2002, et «Le mythe de la sécurité dans les aéroports canadiens», en janvier 2003.




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Date index: 2024-07-06
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