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Advocate for health care users' needs
Advocate for healthcare users' needs
Attend to children's basic physical needs
Attending to children's basic physical needs
Benefits for persons in need of long-term care
Canadian National Child Care Study
Health care need
Health-care need
Look after children's basic physical needs
Look after youths' psychiatric care needs
Manage youths' psychiatric care needs
Moderate mental subnormality
Person who needs constant care
Person who needs regular care
Prioritise children's psychiatric care needs
Prioritise youths' psychiatric care needs
Promote health care user's needs
Promote healthcare users' needs
Take care of children's basic physical needs

Traduction de «need to care » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manage youths' psychiatric care needs | prioritise children's psychiatric care needs | look after youths' psychiatric care needs | prioritise youths' psychiatric care needs

établir des priorités dans les besoins en soins psychiatriques des jeunes


promote health care user's needs | promote healthcare users' needs | advocate for health care users' needs | advocate for healthcare users' needs

défendre les besoins d'usagers d'un système de santé


attending to children's basic physical needs | look after children's basic physical needs | attend to children's basic physical needs | take care of children's basic physical needs

répondre aux besoins physiques de base d'enfants


Child Care Needs and Realities in Winnipeg, 1984: a report for the Manitoba Child Care Association [ Child Care Needs and Realities in Winnipeg, 1984 ]

Child Care Needs and Realities in Winnipeg, 1984: a report for the Manitoba Child Care Association [ Child Care Needs and Realities in Winnipeg, 1984 ]


health-care need [ health care need ]

besoin de services de santé [ besoin en soins de santé | besoin en matière de soins de santé ]


Canadian National Child Care Study: parental work patterns and child care needs [ Canadian National Child Care Study ]

Étude nationale canadienne sur la garde des enfants : les régimes de travail des parents et leurs besoins en matière de garde des enfants


benefits for persons in need of long-term care

prestations dépendance


person who needs constant care

personne nécessitant des soins permanents


person who needs regular care

personne qui requiert des soins réguliers


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8 - Self reported unmet need for medical careNAT + Care utilisation – NAT Total self-reported unmet need for medical care due to "financial barriers" or "waiting times" or "too far to travel", by income quintile.

8 – Besoins en soins médicaux non satisfaits déclarés par l'intéressé – NAT + recours aux soins – NAT Total des besoins en soins médicaux non satisfaits déclarés par l'intéressé en raison d'«obstacles financiers», de «délais d'attente» ou de «lieux de soins trop lointains», par quintile de revenu.


The Court of Justice has ruled that inpatient and outpatient health care constitutes a service. This means that the cross-border provision of such services may be restricted only for overriding reasons of public interest resulting from the need to protect public health or preserve the financial equilibrium of health care schemes, which is considered essential to the maintenance of high-quality health care.

La Cour de Justice a établi que les soins de santé, ambulatoires et hospitaliers, sont des services, ce qui signifie que leur prestation transfrontalière ne peut être entravée que pour des raisons impérieuses d'intérêt général, tenant par exemple à la protection de la santé ou à la nécessité de préserver l'équilibre financier des régimes, reconnu nécessaire au maintien d'une offre de soins de qualité.


The variables relating to the affordability of childcare services, unmet needs for such services and reasons for not making use of such services, the affordability of formal education, health care, the presence of persons in need of home care and all variables related to home care received apply at household level and refer to the household as a whole.

Les variables relatives à l'accessibilité financière des gardes d'enfants, aux besoins non satisfaits en services de ce type et aux raisons de ne pas y recourir, à l'accessibilité financière de l'enseignement formel, aux soins de santé et à la présence de personnes nécessitant des soins à domicile, ainsi que toutes les variables liées aux soins à domicile reçus s'appliquent au niveau des ménages et se réfèrent au ménage dans son ensemble.


Consequently, 'public undertakings' as defined in Directive 2004/17/EC of the European Parliament and of the Council (5), and undertakings entrusted with the operation of services of general economic interest, in fields such as education and training, medical care, social needs in relation to health care and longterm care, childcare, access to, and reintegration into, the labour market, social housing and the care and social inclus ...[+++]

Par conséquent, il convient d'inclure également les "entreprises publiques" au sens de la directive 2004/17/CE du Parlement européen et du Conseil (5), et les entreprises chargées de l'exploitation de services d'intérêt économique général, dans des domaines tels que l'éducation et la formation, les soins médicaux, les besoins sociaux dans les domaines de la santé et des soins de longue durée, l'aide à l'enfance, l'accès au marché du travail et la réinsertion dans ce dernier, le logement social ainsi que l'aide aux groupes vulnérables et leur inclusion sociale.


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8 - Self reported unmet need for medical careNAT + Care utilisation – NAT Total self-reported unmet need for medical care due to "financial barriers" or "waiting times" or "too far to travel", by income quintile.

8 – Besoins en soins médicaux non satisfaits déclarés par l'intéressé – NAT + recours aux soins – NAT Total des besoins en soins médicaux non satisfaits déclarés par l'intéressé en raison d'«obstacles financiers», de «délais d'attente» ou de «lieux de soins trop lointains», par quintile de revenu.


Quality, efficiency and solidarity of health care systems including transitional health care systems and home-care strategies: to translate effective interventions into management decisions, to assess the cost, efficiency and benefits of different interventions including with regard to patient safety, to define the needs and conditions for an adequate supply of human resources, to analyse factors influencing equity of access to hig ...[+++]

Qualité, efficacité et solidarité des systèmes de soins de santé, y compris les systèmes en phase de transition et les stratégies de soins à domicile: transposer les mesures d'intervention efficaces en décisions de gestion, évaluer le coût, l'efficacité et les avantages de différentes interventions, y compris en ce qui concerne la sécurité du patient, définir les besoins et déterminer les conditions d'une offre adéquate en termes de ressources humaines, analyser les facteurs qui influencent l'équité de l'accès à des soins de santé de haute qualité (également pour les populations défavorisées), y compris les évolutions de la population (p ...[+++]


Following the Lisbon and Gothenburg European Councils, which highlighted the need to reform social protection systems, the Commission identified three principles, set out in the Communication of 2001, on the future of health care and care for the elderly, that could serve as a basis for this reform: accessibility of care for all, based on fairness and solidarity; high-quality care for the population; and measures to ensure the financial sustainability of this care.

Suite aux Conseils de Lisbonne et de Göteborg, qui ont mis l'accent sur la nécessité de réformer les systèmes de protection sociale, la Commission a identifié trois orientations pouvant servir de cadre à la reforme, prévues dans la communication de 2001sur l'avenir des soins de santé et des soins pour les personnes âgées: l'accessibilité des soins de santé sur une base d'universalité, d'équité et de solidarité ; l'offre des soins de qualité ; et des mesures assurant la viabilité financière de ces soins.


Communication from the Commission of 5 December 2001 - The future of health care and care for the elderly: guaranteeing accessibility, quality and financial viability [COM(2001)723]. This Communication is a response to the conclusions of the Lisbon European Council of March 2000, which stressed that social protection systems needed to be reformed in order to be able to provide high-quality health care services.

Cette Communication fait suite aux conclusions du Conseil européen de Lisbonne (mars 2000) qui ont souligné la nécessité d'une réforme des systèmes de protection sociale afin de fournir des services de soins de qualité.


The response to the needs of this population group will include developing a wide range of services, including care at home, which will be chosen by ever more people, and specialised institutions, as well as closer coordination between care providers often working in isolation (intensive care, primary care and social services).

La réponse aux besoins de cette population passe donc par le développement d'une offre diversifiée, comprenant des soins à domicile, qui seront, de plus en plus, le choix d'une majorité de personnes et des institutions spécialisées, et débouchant aussi sur une coordination renforcée entre prestataires qui travaillent souvent isolément (services de soins intensifs, soins primaires, services sociaux).


The changes will pay particular attention to new childcare needs (care of sick children, flexible care, temporary and urgent care needs).

Cette réorganisation accordera une attention particulière aux nouveaux besoins en matière de garde d'enfants (accueil d'enfants malades, accueil flexible, besoins d'accueil temporaire et urgent).


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