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Aiming circle
Aiming device
Aiming field
Aiming symbol
Assure AIM service quality
Assure quality of AIM services
Committee on Aims and Objectives of Education
Field of view
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Mesh network
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Wireless meshed network

Traduction de «network aims » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aiming symbol [ aiming circle | aiming field | aiming device ]

champ de visée [ encrier ]


aiming circle | aiming field | aiming symbol

champ de visée


aiming circle | aiming field | aiming symbol

cercle de visée | champ de visée


aiming circle | aiming field | aiming symbol

champ de visée


aiming symbol | aiming circle | aiming field | field of view | field-of-view

champ de visée


assure quality of AIM services | undertake quality assurance activities for aeronautical information management services | assure AIM service quality | ensure quality of aeronautical information management services

assurer la qualité des services de gestion des informations aéronautiques


Committee on Aims and Objectives of Education [ Provincial Committee on Aims and Objectives of Education in the Schools of Ontario ]

Committee on Aims and Objectives of Education [ Provincial Committee on Aims and Objectives of Education in the Schools of Ontario ]


Missile Operation - AIM 7/AIM 9

Fonctionnement des missiles - AIM 7/AIM 9


wireless mesh network | wireless meshed network | mesh wireless network | meshed wireless network | mesh network | meshed network

réseau sans fil maillé | réseau maillé sans fil | réseau maillé | réseau mesh


packet switching data network | PSDN | packet switched data network | packet switching network | packet switched network | PSN | packet data network | packet network

réseau à commutation de paquets | réseau à commutation de paquet | réseau à commutation par paquet | réseau à commutation par paquets | réseau de commutation par paquet | réseau de commutation par paquets
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The regulation replaces guidelines originally agreed in 1996 and introduces a network with a dual-layer structure. It will consist of comprehensive network and of core network. The aim is to complete the latter network by 2030 while the former network has a binding deadline of 2050.

Le règlement remplace les orientations initialement convenues en 1996 et introduit un réseau qui s’articule autour d’une structure à deux niveaux, consistant en un réseau central à achever d’ici à 2030 et en un réseau global qui doit répondre à l’échéance impérative de 2050.


[19] In-Situ component relates to data collected by: (i) all networks of sensors deployed on land, sea, water and in the atmosphere aimed at measuring and providing a complete description of the Earth system; (ii) all surveys aimed at collecting socio-economic data, land cover and land-use data, geology, soil conditions, bio-diversity information and other geographical data such as for example elevation, administrative boundaries, transport and utility networks etc

[19] La composante in situ concerne les données collectées par: i) tous les réseaux de sondes déployées sur terre, en mer, sur les plans d'eau et dans l'atmosphère en vue de mesurer et de fournir une description complète du système terrestre; ii) toutes les études visant à collecter des données socio-économiques, des donnés sur l'occupation et l'utilisation des sols, la géologie, l'état du sol, la biodiversité et d'autres données géographiques comme l'altitude, les limites administratives, les réseaux de transport et de services publics, etc.


The regulation replaces guidelines originally agreed in 1996 and introduces a network with a dual-layer structure. It will consist of comprehensive network and of core network. The aim is to complete the latter network by 2030 while the former network has a binding deadline of 2050.

Le règlement remplace les orientations initialement convenues en 1996 et introduit un réseau qui s’articule autour d’une structure à deux niveaux, consistant en un réseau central à achever d’ici à 2030 et en un réseau global qui doit répondre à l’échéance impérative de 2050.


Directive 2002/19/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on access to, and interconnection of, electronic communications networks and associated facilities (Access Directive) , Directive 2002/20/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on the authorisation of electronic communications networks and services (Authorisation Directive) , Directive 2002/21/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on a common regulatory framework for electronic communications networks and services (Framework Directive) , Directive 2002/22/EC of the European Parliament and of the Council ...[+++]

La directive 2002/19/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à l’accès aux réseaux de communications électroniques et aux ressources associées, ainsi qu’à leur interconnexion (directive «accès») , la directive 2002/20/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à l’autorisation de réseaux et de services de communications électroniques (directive «autorisation») , la directive 2002/21/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à un cadre réglementaire commun pour les réseaux et services de communications électroniques (directive «cadre») , la directive 2002/22/CE du Parlement e ...[+++]


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Moving on to the substance of this issue, the immigration liaison officers’ network was created by Council Regulation (EC) No 377/2004. This instrument states that the liaison officers will be representatives of a Member State posted abroad by the immigration service or other appropriate authority with the aim of establishing and maintaining contact with the authorities of the host country, aiming to contribute to the prevention and combat of clandestine immigration, the repatriation of irregular immigrants and the management of legal ...[+++]

Je passe à présent au fond de la question. Le réseau d’officiers de liaison «Immigration» a été mis en place par le règlement (CE) n° 377/2004 du Conseil, qui établit que l’on entend par officier de liaison «Immigration», un représentant d’un État membre détaché à l’étranger par le service de l’immigration ou par d’autres autorités compétentes [...] pour établir et entretenir des contacts avec les autorités du pays hôte en vue de contribuer à la prévention de l’immigration illégale et à la lutte contre ce phénomène, au retour des immigrés illégaux et à la gestion de l’immigration légale.


In addition to these actions, since 2008, the Commission has been operating a European Network of Associations of Victims of Terrorism. The aim of this network is to encourage transnational cooperation among associations of victims of terrorism and to provide greater protection of victims’ interests at EU level.

En complément à ces actions, la Commission a mis en place, depuis 2008, un réseau européen d’associations de victimes du terrorisme, qui a pour objectif de stimuler la coopération transnationale entre les associations de victimes du terrorisme et d’améliorer la défense des intérêts des victimes au niveau de l’Union européenne.


The Regulation, however, is related to technical measures aiming at creating the technical regulatory framework for access to networks. The Directive should be adequately used as the correct legislative vehicle for addressing consumer concerns at EU level (Article 3 on public service obligations).Alternatively consumers can be protected or by the means of specific national measures which have to be compatible with EU competition law.

Bien que le règlement se rapporte à des mesures techniques dont l’objectif est d’instaurer un cadre réglementaire technique pour l’accès aux réseaux, la directive devrait être adéquatement utilisée comme le moyen législatif approprié pour pallier les problèmes des consommateurs européens (Article 3, Obligations de service public). Alternativement, la protection des consommateurs peut être assurée au moyen de mesures nationales spécifiques, qui doivent être compatibles avec le droit européen de la concurrence.


Moreover, road safety audits should identify, in a detailed way, unsafe features of a road infrastructure project. It is therefore appropriate to establish procedures to be followed in those two fields with an aim of increasing safety of road infrastructures on the trans-European road network, whilst at the same time excluding road tunnels which are covered by Directive 2004/54/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on minimum safety requirements for tunnels in the Trans-European Road Network

Par ailleurs, les audit de la sécurité routière doivent inventorier, de manière détaillée, les aspects dangereux d’un projet routier, Il convient donc d’établir les procédures à suivre dans ces deux domaines pour renforcer la sécurité des infrastructures routières sur le réseau routier transeuropéen, tout en excluant les tunnels routiers qui sont couverts par la directive 2004/54/CE du Parlement européen et du Conseil du 29 avril 2004 concernant les exigences de sécurité minimales applicables aux tunnels du réseau routier transeuropéen.


This report shall be accompanied, if appropriate, by proposals aimed at adapting this Decision and shall include information on the Network’s activities aimed at making progress with the design, development and implementation of European e-justice, particularly from the point of view of facilitating access to justice.

Ce rapport est accompagné, le cas échéant, de propositions visant à adapter la présente décision et inclut des informations sur les activités du réseau visant à améliorer la conception, le développement et la mise en œuvre de l’e-justice européenne, notamment pour faciliter l’accès à la justice.


This Directive establishes a harmonised framework for the regulation of electronic communications services, electronic communications networks and associated facilities and services with the aim of achieving effective competition on the market in the interest of end-users and to ensure universal service for all citizens. Associated facilities include those features of the terminal equipment which are an integral part of the network, the specifications of which are determined or influenced by the electronic communications networks.

La présente directive crée un cadre harmonisé pour la réglementation des services de communications électroniques, des réseaux de communications électroniques, des ressources associées et des services en vue de réaliser une concurrence effective sur le marché dans l'intérêt des utilisateurs finals et de garantir un service universel pour tous les citoyens, ressources dont les éléments du terminal faisant partie intégrante du réseau et dont les spécifications sont déterminées ou influencées par les réseaux électroniques de communication.




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'network aims' ->

Date index: 2022-05-03
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