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ARI
Air Filter Institute
Air-Conditioning and Refrigeration Institute
Dutch Institute for Working Conditions
National Institute for Working Life
National Job Sharing Network
National Network for Work Time Options
Netherlands Institute for Working Conditions
Network for Work Time Options
Network of national institutes for working conditions
Refrigeration Equipment Manufacturers Association
SWO
Society for Work Options

Traduction de «network national institutes for working conditions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
network of national institutes for working conditions

réseau d'instituts nationaux pour les conditions de travail


Dutch Institute for Working Conditions | Netherlands Institute for Working Conditions

Institut néerlandais des conditions de travail


National Institute for Working Life

Institut national de la vie au travail


Society for Work Options [ SWO | Network for Work Time Options | National Network for Work Time Options | National Job Sharing Network ]

Society for Work Options [ SWO | Network for Work Time Options | National Network for Work Time Options | National Job Sharing Network ]


Expert Working Group on Population Research in National Institutions

Groupe de travail d'experts sur les recherches démographiques dans les instituts nationaux


Air-Conditioning and Refrigeration Institute [ ARI | Air-Conditioning and Refrigeration Machinery Association | Refrigeration Equipment Manufacturers Association | Air Filter Institute | Manufacturers Members of the National Warm Air Heating and Air Conditioning Association ]

Air-Conditioning and Refrigeration Institute [ ARI | Air-Conditioning and Refrigeration Machinery Association | Refrigeration Equipment Manufacturers Association | Air Filter Institute | Manufacturer Members of the National Warm Air Heating and Air Conditioning Association ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Today, most researchers in Europe still find their opportunities curtailed by institutional and national boundaries, poor working conditions and narrow career prospects[16].

Aujourd’hui, la plupart des chercheurs en Europe continuent à voir leurs perspectives d’avenir bridées par les frontières institutionnelles et nationales, des conditions de travail médiocres et des possibilités d’avancement limitées[16].


1. Subject to the laws, conditions and procedures applicable in each Member State, the Community and the Member States shall endeavour to ensure that the treatment accorded to nationals of the Republic of Tajikistan legally resident and employed in the territory of a Member State shall be free from any discrimination based on nationality, as regards working condition ...[+++]

1. Sous réserve des lois, conditions et procédures applicables dans chaque État membre, la Communauté et les États membres s'efforcent d'assurer que les ressortissants de la République du Tadjikistan légalement résidents et employés sur le territoire d'un État membre, ne font l'objet d'aucune discrimination fondée sur la nationalité, en ce qui concerne les conditions de travail, de rémunération ou de licenciement, par rapport aux r ...[+++]


2. Subject to the laws, conditions and procedures applicable in Tajikistan, the Republic of Tajikistan shall endeavour to ensure that the treatment accorded to nationals of a Member State legally resident and employed in the territory of Tajikistan shall be free from any discrimination based on nationality, as regards working conditions, remuner ...[+++]

2. Sous réserve des lois, conditions et procédures applicables au Tadjikistan, la République du Tadjikistan s'efforce d'assurer que les travailleurs ressortissants d'un État membre légalement résidents et employés sur le territoire du Tadjikistan ne font l'objet d'aucune discrimination fondée sur la nationalité, en ce qui concerne les conditions de travail, de rémunération ou de licenciement, par rapport à ses propres ressortissant ...[+++]


To guarantee the full effectiveness of the general prohibition, there is therefore a particular need for more dissuasive sanctions in serious cases, such as persistently repeated infringements, the illegal employment of a significant number of third-country nationals, particularly exploitative working conditions, the employer knowing that the worker is a victim of trafficking in human beings and the illegal employment of a minor.

Pour garantir la pleine efficacité de l’interdiction générale, des sanctions plus dissuasives sont donc particulièrement nécessaires dans les cas graves, tels que les infractions répétées de manière persistante, l’emploi illégal d’un nombre significatif de ressortissants de pays tiers, des conditions de travail particulièrement abusives lorsque l’employeur sait que le travailleur est victime de la traite d’êtres humains, et l’emploi illégal d’un mineur.


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(15) To guarantee the full effectiveness of the general prohibition, there is therefore a particular need for more dissuasive sanctions in serious cases, such as: repeated infringements, illegal employment of a significant number of third-country nationals, particularly exploitative working conditions , where the employer knows that the worker is a victim of human trafficking and the illegal employment of a minor.

(15) Pour garantir la pleine efficacité de l'interdiction générale, des sanctions plus dissuasives sont donc plus particulièrement nécessaires dans les cas graves, tels que: les infractions répétées de manière persistante, l'emploi illégal d'un nombre important de ressortissants de pays tiers, des conditions de travail particulièrement abusives lorsque l'employeur sait que le travailleur est victime de la traite d'êtres humains et l'emploi illégal d'un mineur.


National Institute for Working Life

Institut national de la vie au travail


35. Considers that the Agency should be designed as a multi-layered structure ("network of networks"), a specialised body with horizontal competences, in which each of the layers must play a role and contribute to the development of a fundamental rights culture in the Union; believes that the Agency should gather all relevant information, analyses and experience available in European and national institutions, national parliaments, governments and human rights bodies, Supreme/Constitutional Courts, NGOs and existing networks, such as ...[+++]

35. estime que l'Agence devrait être conçue selon une structure à plusieurs niveaux ("réseau de réseaux"), et être un organe spécialisé aux compétences horizontales, dans lequel chaque niveau jouera un rôle et contribuera au développement d'une culture des droits fondamentaux dans l'Union; est convaincu que l'Agence devrait réunir toutes les informations, analyses et expériences pertinentes disponibles dans les institutions européennes et nationales, les parlements, gouvernements et organes de protection des droits de l'homme à l'éch ...[+++]


36. Opines that existing European and national human rights institutions should be part of the "network of networks", the Agency being a tool to ensure the quality and coherence of the EU's human rights policy: there should be established a map of European, national institutions and operating networks to this end;

36. est d'avis que les institutions européennes et nationales existantes en matière de droits de l'homme devraient participer au "réseau de réseaux", étant donné que l'Agence est un outil permettant de garantir la qualité et la cohérence de la politique de l'UE en matière de droits de l'homme; à ces fins, il conviendrait d'établir une carte des institutions européennes et nationales et des réseaux œuvrant dans ce domaine;


A Member State has also an obligation according to Article 38 of the Europe Agreement between the Union and Romania to ensure that legally employed Romanian workers in its territory are not discriminated against as compared to its own nationals as regards working conditions and remuneration.

En vertu de l'article 38 de l'Accord européen conclu entre l'Union et la Roumanie, chaque État membre est également tenu de garantir que les travailleurs roumains employés légalement sur son territoire ne font l'objet d'aucune discrimination par rapport à ses propres ressortissants en matière de conditions de travail et de rémunération.


3. The treatment accorded by each Member State to workers of ACP countries legally employed in its territory, shall be free from any discrimination based on nationality, as regards working conditions, remuneration and dismissal, relative to its own nationals.

3. Chaque État membre accorde aux travailleurs ressortissant d'un pays ACP exerçant légalement une activité sur son territoire, un traitement caractérisé par l'absence de toute discrimination fondée sur la nationalité par rapport à ses propres ressortissants, en ce qui concerne les conditions de travail, de rémunération et de licenciement.


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