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Build framework sections
Cast concrete sections
Concrete sections producing
Construct framework sections
Dead section
Dead track section
EAGGF Guarantee Section
EAGGF Guarantee Section aid
EAGGF Guidance Section
EAGGF Guidance Section aid
Exercise mediation case neutrality
Exercise neutrality in mediation cases
Exercising neutrality in mediation cases
Fabricate framework sections
Manufacture framework sections
Neutral countries
Neutral country
Neutral section
Neutral track section
Neutrality
Phase break
Produce concrete sections
Producing concrete sections
Separation section

Traduction de «neutral see section » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dead section | dead track section | neutral section | neutral track section

section de voie neutre | section neutre


neutral section | phase break | separation section

section de séparation




exercise mediation case neutrality | exercising neutrality in mediation cases | exercise impartiality, exercise objectivity in mediation cases | exercise neutrality in mediation cases

rester neutre dans des affaires de médiation


neutrality [ neutral country | Neutral countries(STW) ]

neutralité [ neutralisme | pays neutre ]


concrete sections producing | producing concrete sections | cast concrete sections | produce concrete sections

couler des sections de béton


construct framework sections | fabricate framework sections | build framework sections | manufacture framework sections

fabriquer des sections de cadres


EAGGF Guidance Section [ EAGGF Guidance Section aid ]

FEOGA-Orientation [ concours du FEOGA Orientation | FEOGA, section «Orientation» ]


EAGGF Guarantee Section [ EAGGF Guarantee Section aid ]

FEOGA-Garantie [ concours du FEOGA Garantie | FEOGA, section «Garantie» ]


phase break [ neutral section ]

section de séparation de sources d’alimentation [ section de séparation ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It inlcudes a section on gender-neutral job evaluation and classification systems, a summary of equal pay case law of the European Court of Justice, examples of national case-law on equal pay and examples of national best practices.

Le rapport comporte également une section relative aux systèmes de classification et d’évaluation non discriminatoires des emplois, un résumé de la jurisprudence de la Cour de justice de l’Union européenne en matière d’égalité salariale, des exemples de jurisprudence nationale sur le même sujet et des exemples de bonnes pratiques nationales.


117. Transfers from Section III (Commission) to Section X (EEAS) of the budget the appropriation of ‘common administrative costs’ for the Commission staff in delegations; underlines that this transfer is budgetary neutral and has no other impact on the administrative appropriations of the Commission nor on the working conditions of Commission staff in delegations and will respond to the simplification in the management of the administrative expenditure of the EU delegations requested by the EEAS, the Council and raised in a recent Co ...[+++]

117. transfère de la section III (Commission) à la section X (SEAE) du budget les crédits relatifs aux «frais généraux communs» du personnel de la Commission dans les délégations; souligne que ce transfert est neutre pour le budget et dépourvu d'autres effets sur les crédits de fonctionnement de la Commission et sur les conditions de travail du personnel de la Commission dans les délégations et répond au souci de simplification de la gestion des dépenses de fonctionnement des délégations de l'Union prôné par le SEAE et le Conseil et ...[+++]


116. Transfers from Section III (Commission) to Section X (EEAS) of the budget the appropriation of “common administrative costs” for the Commission staff in delegations; underlines that this transfer is budgetary neutral and has no other impact on the administrative appropriations of the Commission nor on the working conditions of Commission staff in delegations and will respond to the simplification in the management of the administrative expenditure of the EU delegations requested by the EEAS, the Council and raised in a recent Co ...[+++]

116. transfère de la section III (Commission) à la section X (SEAE) du budget les crédits relatifs aux "frais généraux communs" du personnel de la Commission dans les délégations; souligne que ce transfert est neutre pour le budget et dépourvu d'autres effets sur les crédits de fonctionnement de la Commission et sur les conditions de travail du personnel de la Commission dans les délégations et répond au souci de simplification de la gestion des dépenses de fonctionnement des délégations de l'Union prôné par le SEAE et le Conseil et ...[+++]


In inlcudes a section on gender-neutral job evaluation and classification systems, a summary of equal pay case law of the European Court of Justice, examples of national case-law on equal pay and examples of national best practices.

Le rapport comporte également une section relative aux systèmes de classification et d’évaluation non discriminatoires des emplois, un résumé de la jurisprudence de la Cour de justice de l'Union européennes en matière d’égalité salariale, des exemples de jurisprudence nationale sur le même sujet et des exemples de bonnes pratiques nationales.


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B. whereas the proposed reinforcements are presented as budgetary neutral since they are planned to be fully offset by corresponding reductions in the Commission's section of the budget and for the Court of Justice by the available appropriations within its own section,

B. considérant que les renforcements proposés sont neutres sur le plan budgétaire puisqu'ils devraient être intégralement compensés par des réductions correspondantes dans la section "Commission" du budget et, pour la Cour de justice, par les crédits disponibles au sein de sa propre section,


The English version of the same section is amended by the same clause to make the Act gender neutral (by adding “or her” after the possessive article “his”) (see also, for similar amendments, clause 7 amending section 17).

La version anglaise du même article est modifiée par le même article du projet de loi pour que le libellé LRLCE soit neutre (par l’ajout, dans la version anglaise, de « or her » après l’article possessif « his ») (voir aussi pour des modifications semblables, l’art. 7 du projet de loi, qui modifie l’art. 17 de la LRLCE).


38. Calls for realistic and cost-based budget requests from the other institutions which take full account of the need to manage scarce resources in an optimal way; welcomes the establishment of a new Section X in the EU budget for the European External Action Service, with an allocation of EUR 464 m., and is ready to examine the EEAS’s needs as regards both real estate and personnel and determined to closely monitor its impact on heading 5, as its creation was intended to be budget-neutral ...[+++]

38. demande la présentation de demandes budgétaires réalistes et fondées sur les coûts, qui tiennent dûment compte de la nécessité de gérer au mieux des ressources limitées; salue l'établissement d'une nouvelle section X dans le budget de l'Union pour le Service européen pour l'action extérieure avec une allocation de 464 millions d'EUR, et se déclare prêt à examiner les besoins de ce service en ce qui concerne aussi bien les biens immobiliers que le personnel, mais aussi déterminé à contrôler étroitement son incidence sur la rubrique 5, dans la mesure où il était prévu que cette création serait ...[+++]


38. Calls for realistic and cost-based budget requests from the other institutions which take full account of the need to manage scarce resources in an optimal way; welcomes the establishment of a new Section X in the EU budget for the European External Action Service, with an allocation of EUR 464 m., and is ready to examine the EEAS's needs as regards both real estate and personnel and determined to closely monitor its impact on heading 5, as its creation was intended to be budget-neutral ...[+++]

38. demande la présentation de demandes budgétaires réalistes et fondées sur les coûts, qui tiennent dûment compte de la nécessité de gérer au mieux des ressources limitées; salue l'établissement d'une nouvelle section X dans le budget de l'Union pour le Service européen pour l'action extérieure avec une allocation de 464 millions d'EUR, et se déclare prêt à examiner les besoins de ce service en ce qui concerne aussi bien les biens immobiliers que le personnel, mais aussi déterminé à contrôler étroitement son incidence sur la rubrique 5, dans la mesure où il était prévu que cette création serait ...[+++]


- 7 - H. WINE - In order to arrive at a single guide price for wine it is proposed that there should be a 1,6% increase in the case of white wine (A1) and a 1,5% reduction in the case of red wine (RI and RII); - the ban on new plantings is to be extended until 31 August 1996; - the cost of the measures to encourage the voluntary cessation of wine-growing to be fully chargeable to the EAGGF Guarantee Section with effect from the 1990 budget year; - provision whereby the Commission can exclude deliveries of neutral spirit to intervent ...[+++]

H. VIN - Afin d'aboutir à un prix d'orientation unique pour le vin, il est proposé une augmentation de 1,6 % pour le vin blanc (A1) et une diminution de 1,5 % pour les vins rouges (RI et RII). - Prorogation jusqu'au 31 août 1996 de l'interdiction de nouvelles plantations. - Prise en charge totale par le FEOGA Garantie à partir de l'année budgétaire 1990 des coûts de l'action d'abandon volontaire des superficies viticoles. - Possibilité pour la Commission d'exclure la livraison d'alcool neutre aux organismes d'intervention au cours de ...[+++]


My concern about removing section 93 entirely is that you are forced into a situation whereby you end up with a secular system, which many groups in society today would not see as being neutral; it would be quite contrary to their views.

Je crains qu'en éliminant complètement l'article 93, on se retrouve forcé d'adopter un système non confessionnel, que beaucoup de groupes formant actuellement notre société ne considéreraient pas comme neutre; cela irait à l'encontre de leurs points de vue.


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